آموزش نحوه تراز کردن یخچال | چگونه یخچال را تراز کنیم؟

۲ بازديد
تراز کردن یخچال یگانه از کارهایی است که به محض جابجایی آن باید سپریدن شود. حتما می‌دانید که اگر یخچال تراز نباشد چه می‌شود و به همین انگیزه به تعقیب شیوه آن هستید. همانطور که می‌دانید تراز نبودن دشواری ها زیادی برای دستگاه برپایی می‌کند. سر و صدا، نشتی آب از یخچال و… بعضی از این دشواری ها هستند.

پس اگر دستگاه شما تراز نیست و کل روش‌ها را آزمون کردید تعمیر یخچال ال جیو پاسخ نگرفتید، نگران نباشید اینجا اصولی‎‌ترین آموزش را می‌بینید. با ما همراه باشید.

اگر یخچال تراز نباشد چه میشود ؟
شاید اغلب افراد این انگاشت را دارند که اگر یخچال تراز نباشد تنها سر و صدا برپایی می‌کند. در صورتی که این فقط بخشی از دشواری ها تراز نبودن یخچال است. در این قسمت از مطلب اهمیت آن را می‌گوییم. وانگهی مشکلات ناشی از عدم پروا به آن را بیان می‌کنیم.

در واقع تراز کردن یکی از موارد قابل بررسی اثناء عیب یابی یخچال فریزر است. گرد از کارهای است که در حالت طبیعی خودتان می‌توانید از پس آن برآیید. در غیر این صور و در شرایط پیچیده‌تر تیم فیکسی در مقوله تعمیرات یخچال و سایر ابزارها خانگی در ساحل شماست.

در قسمت پشت یخچال لوله‌های فلزی هستند که درون آن‌ها مایعی وجود دارد. این مایع، مایع سردساز یا گاز است. وقتی دستگاه تراز نیست این گاز به نکویی جریان ندارد و گرما را بیرون نمی‌کند. خب وقتی عملکرد خروج گرما مختل می‌شود:
در عملکرد یخ ساز هم مشکل ایجاد می‌شود.
برفک زدایی هم به نکوداشتن چهره نمی‌گیرد.
همه این اختلالات مایه می‌شود به موتور خفقان بیش از کران وارد شود.
حالا کمپرسور ناچار است کارکرد زیادی داشته باشد و به آن هم خپگی وارد می‌شود. سر و صدای زیادی برپایی می‌کند.
چون یخچال تراز نیست و به عقب و جلو حرکن می‌کند لرزش ایجاد می‌کند.
حتی باعث نشتی آب و جمع شدن آب کف یخچال می‌شود.
در این حالت دستگاه از بیشینه پتانسیل و کارایی خویش استفاده می‌کند لغایت مواد غذایی را تندرست نگه دارد.
با فشارهای وارد شده طول عمر یخچال مختصر می‌شود.
دستگاه نیاز به تعمیر پیدا می‌کند و خسارات زیادی وارد می‌کند.
همه این موارد کافیست لغایت به اهمیت این مسئله پی ببریم. تراز کردن این وسیله درازا عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. کمتر بیچارگی به تعمیر پیدا می‌کند و احتیاجی به پرداخت هزینه‌های بسیار نیست.
نحوه تراز کردن یخچال
حالا که اهمیت تراز کردن یخچال کاملا روشن شد، روش‌ آن را نیز توضیح می‎‌دهیم. تراز کردن یخچال ساید یا هر گونه یخچال دیگری از طریق روش‌های ذیل اتمام می‌شود.

۱- شبکه جلوی یخچال را بردارید
جلوی یخچال در سرنوشت پایین، یک شبکه یا قاب هستی دارد. این قاب‌ها با توجه به برند و مدل یخچال به روش‌های مختلف باز می‌شود که می‌توانید از دفترچه راهنمای آن کمک بگیرید. تعمیر یخچال ال جی  به چهره کلی معمولا این کار راحت انجام می‌شود.

۲- پایه‌های تنظیم را بچرخانید
قاب را که مفتوح کردید، پشت آن پایه‌های تنظیم جهت تراز کردن را می‌بینید. برای تنظیم ارتفاع دستگاه، آن‌ها را بچرخانید. از یک آچار یا پیچ گوشتی کمک بگیرید. پایه‌ها را بلند و کوتاهی کنید الی دستگاه در یک سطح درستی پیمان گیرد.

برای این کار می‌توانید از یک فرد دیگری نیز کمک بگیرید. او یخچال را به سمت عقب نگه دارد الی شما به راحتی پایه‌ها را تنظیم کنید.

۳- غلطک‌های تنظیم را بچرخانید
در پیوسته مراحل تراز کردن، اگر دستگاهی غلطک داشت باید آن را نیز تنظیم کنید. برخی از یخچال‌ها بجای پایه‌های تنظیم دارای غلطک هستند.

این غلطک‌ها پیچ دارند. با چرخاندن پیچ‌ها ارتفاع یخچال را تنظیم کنید.

۴- اگر یخچالی هم غلطک و هم پایه تنظیم داشت
در صورتی که یخچال فریزر هم پایه و هم غلطک تنظیم داشت:
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.