آرشیو مرداد ماه 1399

تكنولوژي روز

شركت توليد محتوا اينستاگرام

۶۰ بازديد

محتوا پادشاه است!اما چه محتوايي مي‌تواند پادشاه شود؟ براي پذيرش به اين سوال ابتدا بايد بدانيد كه شغل كمپاني فرآوري محتوا چيست و اصلا محتوا چگونه باعث سوددهي مي‌شود، بهتره براي شما بگويم كه چگونه توليد محتوا مي‌تواند اكوسيستم آنلاين شما را دگرگون كند! با من  به اتفاق باشيد الي شما را با شغل شركت هاي فرآوري درونمايه در ايران آشنا كنم.
حتما از خودتان مي‌پرسيد كه اصلا فرآوري درونمايه چيست؟ اينكه شغل كمپاني توليد درونمايه به جهت نگارش درونمايه هاي مفيد و پركاربرد زياد حائز اهميت است،  شركت توليد محتوا اينستاگرام به اين دليل كه درونمايه براي فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي گرد از منظور هاي اصلي جهت رسيدن به سود بسيار است و شركت هاي توليد درونمايه وظيفه رساندن اين نوع محتوا بهينه شده از كل لحاظ را براي سايت ها دارند،‌ ولي يك ولي كبير در اين بين هستي دارد آن هم اين است كه آيا واقعا اين كمپاني ها به قصد و راهبرد درونمايه بعدها انتشار هر مطلب انديشه مي كنند؟
آژانس‌هاي محتوايي چه كاري مي‌كنند؟بنده به جرات با تمامي به اصطلاح آژانس هاي محتوايي كار كرده ام و همگي آنها را از همه لحاظ ذيل زره بين اسير ام؛ به جرات به شما مي‌گويم بعد از گذشت  عمر خود در عرصه درونمايه به اين نتيجه واصله ام كه هيچ كمپاني توليد محتوا خوب و بنيادين در ايران وجود ندارد، اصلا به راحتي مي‌توان گفت محتوا هوشمندانه اي وجود ندارد و شمار معدودي سايت هستند كه يك مقدار از ديگران بهتر درونمايه مي‌نويسند كه در وب يگانه و خاك به پا كرده‌اند و همه ما هم آنها را مي‌شناسيم مانند وب‌سايت متمم كه با كمي بهتر از سايرين بودن توانسته محتواي ارزشمندي را توليد كند كه با پيشباز خوبي هم مقابل است.مي‌توان گفت اين كمبود محتواي با كيفيت در مملكت بود كه ترجيح ديتا است با سرعت كمتر كيفيت خروجي محتوايي را بالا ببرد و ما هميشه در تيم الو محتوا تاكيد بر ريشه-بن-بيخ محتوا هوشمندانه داريم كه وجه تمايز اين شركت است

نسخه جديد LibreOffice با هماهنگي بيشتر با فايل‌هاي آفيس به‌صورت رايگان منتشر شد

۵۱ بازديد

كاربران دنياي فناوري براي كار با فايل‌هاي اسنادي مانند متن و صفحات گسترده و ارائه‌ها، گزينه‌هاي متعددي در پيش رو دارند. آن‌ها مي‌توانند از ابزارهاي آنلايني همچون گوگل داكس استفاده كنند يا با پرداخت هزينه، سرويس‌هاي محلي و تحت كلاد مايكروسافت آفيس را به كار بگيرند. از گزينه‌هاي ديگر مي‌توان به بهترين مجموعه‌ي آفيس متن‌باز يعني ليبره آفيس (LibreOffice) اشاره كرد كه اكنون نسخه‌ي 7.0 آن منتشر شده است. نكته‌ي مهم براي كاربران مجموعه‌هاي آفيس اينكه مايكروسافت هم به‌صورت جدي تصميم دارد تا خدمات خود را در آينده تنها در سرويس‌هاي ابري ارائه كند. درنتيجه كاربراني كه به‌دنبال نسخه‌هاي محلي و قابل نصب در كامپيوترهاي شخصي هستند، احتمالا راهي به‌جز استفاده از گزينه‌هاي متن‌باز نخواهند داشت.

ليبره آفيس برخلاف مايكروسافت آفيس يا سرويس‌هاي ابري گوگل، نيازي به اينترنت ندارد و تمامي خدمات در كامپيوتر خود كاربر ارائه مي‌شود. ازآنجاكه مايكروسافت در آفيس ۲۰۱۹ به‌روشني تصميم خود مبني بر مهاجرت كامل به فضاي ابري را اعلام كرد، شايد ليبره آفيس براي كاربران علاقه‌مند به تجربه‌هاي سنتي انتخابي بهتر باشد. فراموش نكنيد كه ردموندي‌ها احتمالا خدمات رايگان خود را هم به‌مرور حذف مي‌كنند و دراين‌ميان گزينه‌اي همچون ليبره آفيس كه هيچ هزينه‌اي از كاربر دريافت نمي‌كند، انتخابي عالي خواهد بود.

نسخه‌ي جديد ليبره آفيس با قابليت‌هاي متنوع عرضه مي‌شود كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به هماهنگي بهتر با فايل‌هاي مايكروسافت آفيس اشاره كرد. درنتيجه كاربراني كه از مدت‌ها پيش به محصول ردموندي‌ها و فرمت‌هاي آن‌ عادت كرده‌اند، اكنون امكان توليد و ويرايش فايل‌ها را در ليبره آفيس هم دارند. از فايل‌هاي جديدي كه به فهرست پشتيباني LibreOffice 7.0 اضافه شده است، مي‌توان به DOCX و XLSX و PPTX اشاره كرد. فايل‌هاي Docx كه با ليبره آفيس جديد ذخيره مي‌شوند، فرمت بومي مايكروسافت ۲۰۱۳/۲۰۱۶/۲۰۱۹ دارند و ديگر خبري از فرمت ۲۰۰۷ با هماهنگي نسبي نيست. درنتيجه امكان تفسير و ارتباط بين فايل‌ها در نسخه‌هاي گوناگون مايكروسافت آفيس هم در سطح بهتري براي كاربران نرم‌افزار متن‌باز فراهم مي‌شود.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/8/8/361365/libreoffice-7-now-more-microsoft-compatible-and-still-free/

سري ميت 40 آخرين پرچم‌داران هواوي با تراشه كرين خواهند بود

۴۹ بازديد

ريچارد يو، مديرعامل هواوي، در يكي از رويدادهاي مهم چين در حوزه فناوري در مورد سري ميت ۴۰ و مشكلات موجود در توليد تراشه براي پرچم‌داران نسل بعدي اين شركت صحبت كرده است. از نگاه يو، هواوي در جنگي تجاري گرفتار شده و براي خروج از موقعيت پيش‌آمده تلاش مي‌كند.

تراشه‌اي كه گويا قرار است در سري ميت ۴۰ استفاده شود، كرين ۱۰۰۰ نام دارد و انتظار مي‌رود كه در نمايشگاه IFA رونمايي شود. كرين ۱۰۰۰ مبتني بر فرآيند توليد ۵ نانومتري توليد خواهد شد و وظيفه توليد آن را نيز TSMC به عهده خواهد داشت. نكته حائز اهميت در مورد تراشه كرين ۱۰۰۰ نيز استفاده پردازنده‌ي آن از هسته‌هاي كرتكس A78 خواهد بود كه توان محاسباتي بسيار بالايي را نيز در اختيار گوشي هوشمند قرار مي‌دهد.

با اين حال، گزارش‌ها نشان مي‌دهند كه احتمالا كرين ۱۰۰۰ آخرين تراشه‌اي خواهد بود كه در پرچم‌داران هواوي استفاده مي‌شود. ايالات متحده به شركت TSMC دستور داده است كه از اواسط ماه سپتامبر ديگر براي هواوي تراشه‌اي توليد نكند و TSMC نيز براي اينكه بازار ايالات متحده را از دست ندهد، مجبور به پذيرفتن خواسته‌هاي دولت آمريكا شده است.

هواوي سفارش ۱۵ ميليون تراشه كرين ۱۰۰۰ را به TSMC داده است تا قطعات مورد نياز براي سري ميت ۴۰ را تضمين كند. با اين حال، ريچارد يو در مورد اينكه اگر سري ميت ۴۰ فروش خوبي را تجربه كردند و نياز به تراشه بيشتري بود، اشاره‌اي نكرده و مشخص نيست كه برنامه‌ي شركت چيني براي آينده‌اي بدون تراشه‌هاي كرين ۱۰۰۰ چه خواهد بود.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/2020/8/8/361363/huawei-mate-40-will-get-**********n-chipset/