آرشیو بهمن ماه 1398

تكنولوژي روز

دليل اهميت كلمات كليدي چيست؟

۶۷ بازديد

همانطور كه در يكي از مقالات هفت ستاره با موضوع سير الي پياز طريق هاي نوشتار نويسي گفتيم، از نكات بسيار مهم در مقاله نويسي جستجو و استفاده درست از واژه ها كليدي مي باشد زيرا با اين پيشه مي طاقت دردسر اقليت به موتورهاي جستجو گوگل داد و در نتيجه بتوان مايه افزايش ترافيك در سايتتان شد از طرفي همين باره مايه بازديد زياد صفحات شما بدست مخاطبين براي مطالعه محتوايتان مي شود.اما نبايد اين نكته را از قلم انداخت كه واژه ها كليدي را بايد به چهره صحيح و در شمار پسنديده به پيشه برد از طرفي اين نوع نباشد كه واژه ها كليدي را پسنديده با محتوا تغيير دهيد اما مي توانيد در مقاله بر اساس واژه ها كليدي جستجو شده تغييراتي اعمال كنيد.
در پيوستگي اين مقاله مي خواهيم 3 ابزار مهم براي پيدا كردن كلمات كليدي در گوگل به شما اثر دهيم.
يافتن كلمات كليدي در گوگل
      1. Google AdWords Keyword planner يكتا از شيوه هاي پيدا كردن واژه ها كليدي در گوگل:يكي از دست موزه هاي زياد پر اهميت براي پيدا كردن واژه ها كليدي در گوگل google keyword planner مي باشد كه مي طاقت از اين دست موزه در درمان سئوي سايتتان كمك بگيريد. در گام آغاز براي به كارگيري اين ابزار كه بخواهيد كلمات كليدي در گوگل را متعلق به پيدا كنيد بايد بدانيد كه  كيوورد پلنر با سرويس Google AdWords مرتبط است و شما نيازمند به برپايي يك حساب كاربري هستيد.  ads.google.com آدرسي است كه با ورود و عضويت در آن و سپس با كليك به گزينه    Tools and Analysis در نوار بالاي آن امكان استفاده از كيبورد پلنر برايتان فراهم خواهد شد.كيوورد پلنر دو كاربرد مهم دارد. نخست اين كه ميزان جستجوي كلمات كليدي در گوگل را طي ماه هاي گذشته به شما اثر مي دهد و دوم اين است كه پيشنهاداتي مرتبط با كلمه كليدي به شما مي دهد. روش شغل اين گونه است كه در نخست بر روي گزينه Find keywords كليك كنيد سپس در صفحه ي مفتوح شده كلمه مرتبط با صنعت و پهنه خودتان را وارد نماييد.بعد از آن با صفحه اي مواجه مي شويد كه اسم يك كشور و زبان آن وجود دارد و شما مي بايست نام آن كشوري كه برگزيدن شده است را حذف كنيد اما توجه داشته باشيد كه به دليل تحريم اسم ايران ديده نمي شود ولي مي توانيد زبان را به Persian  تغيير دهيد.حال ميتوانيد آمار سرچ و ميزان رقابت در كلمات باره نظر و رهنمود شده را در دو رده نخست نگاه كنيد.در دو ستون نخست كه بسيار مهم تر هستند شما به ترتيب احصاء جستجو ميانه واژه در موعد تعيين شده توسط شما را اثر مي دهد و در سمت راست آن  ميزان رقابت واژه نمايش داده مي شود كه شامل خط تيره، Low و Hight  مي باشد.
كيورد پلنر از ابزارهاي پيدا كردن واژه كليدي
        2. Searches related to دومين شيوه پيدا كردن واژه ها كليدي در گوگلحتما به اين سوژه دقت كرده ايد كه وقتي مي خواهيد واژه ها يا جملات باره عقيده خويش را در گوگل سرچ كنيد با  سري پيشنهاداتي روبرو مي شويد كه اين ها بر بنياد ميزان جستجوي كاربران در واپسين ساعات و روزها مي باشد. از طرفي هنگامي كه واژه مورد نظرتان را در گوگل سرچ كرديد با شماري گزينه در زير صفحه مواجه مي شويد كه اين موارد نيز مي توانند در برگزيدن كلمات كليدي در گوگل به شما كمك كنند.
تاثير گوگل ريليتد در پيدا كردن واژه ها كليدي
        3. Google trends سومين شيوه پيدا كردن كلمات كليدي در گوگل
google trends گرد ديگر از ابزارهاي نيرومند و زياد مهم در

كلمات كليدي سرچ شده در گوگل

بهينه سازي سايت و سئو مي باشد با وارد كردن واژه باره نظر خويش در تقدير سرچ آن با منويي مواجه مي شويد كه به 4 تقسيم اشاره كرده است كه از سمت چپ شامل:
محل جستجوبازه زماني جستجودسته بندي موضوعينوع سرچ مي باشدتوجه داشته باشيد كه مي توانيد تا 5 كلمه سرچ شده را با يكديگر مقايسه نماييد.همچنين در گوگل ترند اين امكان برايتان وجود دارد لغايت  با نمودارهاي برترtop Charts   و جستجوهاي به روز Hot searches روبرو شويددر ذيل تر با بخشي مواجه مي شويد كه حاوي دو تب به نام هاي top و rising  است كه Top  مهمترين واژه ها كليدي مروبطه را نشان مي دهد و Rising كلمات كليدي مرتبط به جستجويتان را نمايش مي دهد و شما ميتوانيد از اين واژه ها كليدي براي محتوا و مقالات خويش كاربرد كنيد.

تعديل نيروي گسترده در واحد توليد CPU سامسونگ؛ پاياني بر پردازنده اختصاصي؟

۹۷ بازديد

داستان چيپست هاي اگزينوس با پردازنده هاي قدرتمند مانگوس در دنياي موبايل به آخر خط رسيده و سامسونگ احتمالا توليد پردازنده هاي اختصاصي را متوقف مي كند.

كمپاني كره اي در كنار كوالكام، مدياتك و هواوي يكي از بازيگران قدر در حوزه توليد چيپست موبايل است اما از تصميم خود براي تعديل ۲۹۰ نفر از كاركنان واحد تحقيق و توسعه در تگزاس خبر داده كه احتمالا به معني توقف توليد پردازنده هاي سفارشي بر پايه معماري ARM خواهد بود.

اين شركت در بيانيه خود تاكيد كرده كه به منظور حفظ توان رقابتي در بازارهاي جهاني و پس از ارزيابي كلي كسب و كارش تصميم به انتقال بخشي از نيروي كار واحد تحقيق و توسعه تگزاس گرفته. در اين بيانيه به روشني مشخص نشده كه آيا در آينده هم شاهد پردازنده هاي اختصاصي مانگوس خواهيم بود يا خير اما دلايل متعددي براي توقف توليد آنها وجود دارد.

كمپاني هايي نظير كوالكام و سامسونگ پس از خريد حق امتياز معماري ARM اقدام به توليد پردازنده هاي سفارشي مثل كريو و مانگوس مي كنند. هرچند خريد حق امتياز كنترل كامل چيپ را در اختيار اين شركت ها قرار مي دهد اما اينكار جداي از هزينه سنگين تحقيق و توسعه، پيامدهاي ديگري را نيز به دنبال دارد. براي مثال گرچه چيپست هاي اگزينوس به خاطر كارايي بالا تحسين مي شوند اما به واسطه مصرف بالاي انرژي مورد انتقاد هم قرار گرفته اند.

احتمالا همين عامل باعث شده كمپاني كره اي براي صرفه جويي در مصرف هزينه و جلوگيري از اتلاف منابع، عطاي توليد هسته هاي پردازشي اختصاصي را به لقايش بخشيده و ۲۹۰ نفر از كاركنان واحد تحقيق و توسعه را در پايان سال ۲۰۱۹ به خانه بفرستد.

در صورتي كه اين پيش بيني درست از آب درآيد اگزينوس ۹۹۰ يكي از آخرين چيپست هاي مجهز به پردازنده هاي سفارشي سامسونگ خواهد بود و پس از آن كمپاني يا به توليد هسته هاي نيمه سفارشي روي مي آورد يا مثل مدياتك از معماري آماده ARM استفاده خواهد كرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/04/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4%db%8c-%da%86%db%8c%d9%be%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%da%af%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b3/

مانيتور UP2720Q دل با رنگ سنج داخلي و درگاه تاندربولت 3 رونمايي شد

۶۳ بازديد

كمپاني دل در كنفرانس ادوبي مكس از مانيتور جديد خود به نام UltraSharp 27 4K PremierColor Monitor رونمايي كرد. به گفته دل اين نمايشگر، اولين مانيتور 27 اينچي 4K دنيا با رنگ سنج داخلي و درگاه تاندربولت 3 است. اين محصول از ژانويه سال 2020 با قيمت 2 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

مانيتور UltraSharp 27 4K PremierColor Monitor يا به اختصار UP2720Q علاوه بر بهره مندي از سيستم رنگ سنج دروني (Colorimeter)، گواهي CalMAN را نيز داشته و به طور 100 درصد فضاي رنگي ادوبي RGB را پوشش مي دهد. علاوه بر اين 98 درصد از فضاي رنگي DCI-P3 و همچنين 80 درصد از فضاي فوق عريض BT.2020 را هم پوشش مي دهد.

با مانيتور UP2720Q دل مي توان لپ تاپ را شارژ كرد

 

ويژگي هاي فوق يعني مانيتور UP2720Q براي توليد محتوا براي محصولاتي كه از HDR پشتيباني مي كنند، بسيار كاربردي خواهد بود. مي توان گفت اين مانيتور مدل ارزان قيمت مانيتور 5 هزار دلاري و 32 اينچي Pro Display XDR اپل است.

مانيتور UP2720Q با رزولوشون 3840 در 2160 پيكسلي خود، از دو درگاه تاندربولت 3 بهره مي برد كه هر كدام سرعت انتقال 40 گيگابيت بر ثانيه و خروجي برق حداكثر 90 واتي را فراهم مي كنند. اينها يعني مي توان به كمك آن لپ تاپ هايي مثل دل XPS 15 يا مك بوك پرو 15 را بدون كابل اضافه شارژ كرد.

نمايشگر مورد بحث از يك درگاه DisplayPort 1.4، دو پورت HDMI 2.0 و شش درگاه USB 3.02 در كنار دو درگاه تاندربولت 3 بهره مي برد كه از لحاظ ارتباطي دست كاربر را باز مي گذارند.

مانيتور UltraSharp 27 4K PremierColor Monitor دل

 

دل براي راحت تر كردن كار توليدكنندگان محتوا، حالت Picture-by-Picture را در اين مانيتور قرار داده كه مشاهده تصاوير در كنار هم و مقايسه آنها در فضاهاي رنگي مختلف را بيش از پيش آسان مي كند. روشنايي مانيتور UP2720Q روي بالاترين مقدار فقط 350 نيت است كه كمي پايين به نظر مي رسد. به عنوان مقايسه روشنايي مانيتور Pro Display XDR اپل در حالت استاندارد 500 نيت و روي بالاترين ميزان 1600 نيت است.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/06/%d8%af%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1-up2720q-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af/

۱۰ ابزار تحليل كلمات كليدي در سال ۲۰۲۰

۶۶ بازديد

ابزارهاي آنلاين براي پژوهش واژه ها كليدي براي كسب و كارهاي اينترنتي، فوايد زيادي را به همراه دارد. شما قبل از توليد محتوا نياز داريد بدانيد كه بر پاي بست، چه كلمات كليدي بايد محتواي خود را بنويسيد.
علاوه بر آن شما قبل از اينكه وبسايت خويش را طراحي و بازاريابي اينترنتي خود را نخست كنيد، بايد رسيدگي كنيد كه آيا بازار مناسبي براي علايق و گويه كاري شما وجود دارد يا خير. در اين صورت مي توانيد استراتژي هاي بازاريابي اينترنتي خود را اشاعه داده و آن ها را به بهترين شكل شدني به شغل بگيريد.
در اين نوشتار هدف داريم بهترين ابزارها را براي موشكافي واژه ها كليدي در فضاي آنلاين براي شفا بازاريابي اينترنتي ارائه دهيم و شما را در انتخاب بهترين كلمات كليدي مدد كنيم. در پيوستگي به معرفي تعدادي از بهترين ابزارهاي آناليز كلمات كليدي مي پردازيم:
 
۱٫ Wordtrackerبا اين دست موزه آناليز واژه ها كليدي، مي توانيد به راحتي كلمه كليدي مورد عقيده خويش را در تقدير مشخص شده وارد نماييد تا به شما بيش از ۱۰۰ واژه كليدي پيوسته را ارائه دهد. در ضمن اين افزار ميانگين جستجوي يوميه آنها را نيز به شما نشان مي دهد.براي دست يابي به آن مي توانيد از آدرس پايين كاربرد كنيد:
http://freekeywords.wordtracker.com
 
wordtracker 
۲٫ keyword plannerاين ابزار، يكتا از بهترين ها در آناليز كلمات كليدي است، زيرا به شما كمك مي كند تا با وارد كردن كلمات كليدي خود، آن را تحليل و بررسي نماييد.
شما با به كارگيري كيورد پلنر مي توانيد دريابيد كه :
كدام واژه ها كليدي مناسب سوداگري شماست؟ميزان رقابت اين كلمات كليدي چگونه است؟روند و شمار جستجوي آن در ماه و سنه به چه صورت بوده است؟

ابزار تحقيق كلمه كليدي keywordtool.io

ميانگين هزينه هر كلمه كليدي براي اجراي كمپين هاي گوگل ادوردز چقدر است؟تمام اين موارد به كمك اين آلت قابل انجام است و البته اين افزار به راستي يك قابليت از برنامه بزرگتري به نام گوگل ادوردز مي باشد.
مطالب ديگر :  60 نكته طلايي هك رشد مخصوص استارتاپ ها (بخش اول) 
https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner
 
گوگل كيورد پلنر 
۳٫ SEO BookSEO Book بدست Wordtracker ايجاد شده و منابع استجابت دهي و ارائه اطلاعات آن، از پايگاه داده هاي گوگل و ياهو كاربرد مي كند و به شما اين امكان را مي دهد الي واژه ها مناسبي را براي اشاعه بازاريابي اينترنتي خود گزينش كنيد. و بهينه سازي وب سايتخود را به طريق اي مناسب برنامه ريزي كنيد ، براي دست يابي به آن مي توانيد از آدرس ذيل بهره‌گيري كنيد:
http://tools.seobook.com/keyword-tools/seobook
 
seobook keyword tool 
 
۴٫ KWfinderKWfinder يكتا از ابزارهاي مفيد براي تحقيق واژه ها كليدي است. اين افزار نه تنها ميانگين دقيقي از جستجو واژه ها كليدي در يك ماه را پرتو مي دهد، بلكه ميزان ترند شدن آن را نيز به به اتفاق ميزان معضل اخذ رتبه در آن واژه نشانه مي دهد. مي طاقت گفت اين ابزار بهترين آلت موجود براي تحقيق واژه ها كليدي است.
توجه : اين افزار در حالت رايگان تنها دستور جستجو ۵ واژه كليدي در روز را به شما مي دهد و براي استفاده بيشتر از آن بايد احد از پلن هاي آن را خريداري كنيد.
 
http://kwfinder.com
 

 
بازاريابي ويروسيآموزش بازاريابي ويروسي و رازهاي پشت پرده آن پرويز شمس30,000 آموزش سئو مقدماتيآموزش سئو مقدماتي براساس آموزش وبسايت ماز (Moz) محمد شفيعي149,000 فروش موفق به شيوه تمشكآموزش فروش موفق به طريق تمشك محمد وفاييرايگان! 
 
۵٫ Übersuggestاين آلت هوشمند واژه ها كليدي را كه توسط گوگل به جستجو كننده ها پيشنهاد مي شود را ارائه مي كند. اين دست موزه كلمات و عباراتي را كه بدست گوگل ارائه مي شود به به اتفاق ۱۰۰ واژه كليدي ساير در ارتباط با واژه ها كليدي كه شما وارد نموده ايد در اختيارتان قرار مي دهد.
مطالب ساير :  كامل ترين چك فهرست سئوUbersuggest


(از فيلترشكن بايد استفاده كنيد.)
 
Übersuggest 
۶٫ Keyword Tool IOاين افزار شباهت بسياري به آلت قبلي يعني Übersuggest دارد منتهي با اين تفاوت كه كلمات كليدي پيشنهادي YouTube و Bing و تركيبي از آنها را نيز ارائه مي كند.
https://keywordtool.io
 
keywordtool 
۷٫ SEOChat Suggestion Keyword Finderاين افزار كلمات كليدي تركيبي و پيشنهادي را از موتورهاي جستجوي مختلف مثل Google و Bing را استخراج و به شما ارائه مي كند. كلمات كليدي پيشنهادي بدست اين ابزار زياد زياد مي باشد و در اكثر مواقع اين كلمات كليدي تضمين شده توسط فهرست پشنهادي موتور جستجوي گوگل است.

اين كامپيوتر رزبري پاي براي آخرالزمان ساخته شده است

۶۸ بازديد

يكي از كاربران مدلي جالب از رزبري پاي با تم آخرالزماني ساخته كه از قاب ضدآب، سوييچ هاي قديمي و كيبورد خطي بهره مي برد.

«Jay Doscher» سازنده اين مدل كه رزبري پاي ريكاوري كيت (Raspberry Pi Recovery Kit) نام دارد، در گفتگويي با سايت ورج با اشاره به ظاهر آخر الزماني آن مي گويد اين تم بيشتر جنبه ظاهري دارد. او مدلي از اين كيت را چند سال قبل ساخته بود و قصد داشت تا طراحي آن را بهتر كند.

رزبري پاي ريكاوري كيت با تم آخرالزماني

 

او در همين راستا مدل جديد را در يك كيس ضدآب دوربين پليكان گذاشت و به كمك قطعاتي كه با پرينتر سه بعدي چاپ شده بودند، كامپيوتر و قسمت هاي آن را در جاي خود محكم كرد. اين مدل از رزبري پاي 4 قدرت گرفته و از نمايشگر لمسي 7 اينچي، باتري دروني، كيبورد 5z6p و سوييچ اترنت Netgear با 5 پورت بهره مي برد.

سازنده با وسواس فراوان حتي فكر پالس هاي الكترومغناطيس مخرب را هم كرده و يك جعبه مقوايي با ورقه هاي مسي براي رزبري پاي خود درست كرده است. اين مدل علاوه بر بهره مندي از تم آخرالزماني، به ژانري از ديوايس هاي خانگي به نام «سايبردك» (cyberdecks) تعلق دارد كه با الهام از فيلم سايبرپانك «نيورومنسر» (Neuromancer) ساخته شده اند.

سازنده مي گويد براي ساخت رزبري ريكاوري كيت خود فقط به جنبه هاي ظاهري توجه نكرده و قسمت هاي مختلف آن هدفمند ساخته شده اند. به عنوان مثال او براي هر كدام از قسمت ها سوييچ هاي جداگانه اي در نظر گرفته كه مي توان در مواقع اضطراري به كمك آنها در مصرف باتري صرفه جويي كرد.

همچنين به كمك كارت شبكه تعبيه شده در آن كاربر قادر است در مواقعي كه زيرساخت هاي اصلي از كار افتاده اند، DNS، DHCP و وب سرور را همانند روتر معمولي اجرا كند.

جزئيات نحوه ساخت اين مدل، تصاوير و ليست كامل قطعات به كار رفته در آن در اين لينك قابل مشاهده هستند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/02/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b1%d8%b2%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d9%be%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d9%85-%d8%a2%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d9%84%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/

غوطه‌ور سازي در مايع چگونه دماي قطعات كامپيوتري را كاهش مي‌دهد؟

۷۵ بازديد

يكي از عناصر ثابت در نمايشگاه هاي كامپيوتر سيستم هايي‌ هستند كه دفع حرارت در آنها نه با فن يا هيت سينك بلكه از طريق غوطه ور سازي قطعات در مايع صورت مي گيرد. اين سيستم ها نه تنها با دفع حرارت كارايي را افزايش مي دهند، بلكه در مصرف انرژي صرفه جويي كرده و دوام قطعات را نيز بهبود مي بخشند.

يكي از رايجترين فناوري هاي خنك كنندگي از طريق مايعات «سرمايش دو فازي با غوطه ور سازي در مايع» (2PILC) است كه در آن سرور در مايعي با نقطه جوش پايين غوطه ور مي شود. اين مايعات نه آب يا روغن بلكه مواد ارگانيكي مثل 3M Novec يا فلورينت با دماي جوش ۵۹ درجه سانتيگراد هستند كه حرارت را از سيليكون جذب كرده و دفع مي كنند.

2PILC

 

ساز و كار اين رك بدين ترتيب است كه پس از جذب حرارت مايع به جوش آمده و بخار مي كند. در اين همرفتي مايعات سردتر جاي بخش بخار شده را مي گيرند. بخار آب هم پس از برخورد به صفحه سرد يا لوله آب ميعان كرده و دوباره به سيستم وارد مي شود.

واضح است كه اين مايعات يونيزه نيستند و الكتريسيته را منتقل نمي كنند. علاوه بر اين گران روي يا ويسكوزيته متوسط آنها به تسهيل روند همرفتي كمك مي كند. در برخي سيستم ها با بهبود همرفتي به پشتيباني از TDP بالاتر كمك مي كنند.

 

يكي از جالبترين سيستم هاي مبتني بر 2PILC كه توسط TMGcore طراحي شده پلتفرم OTTO است كه اجازه ساخت پايگاه داده هاي ۶۰ كيلو واتي در فضايي ۱.۵ مترمربعي را مي دهد. تنها كاري كه مشتري بايد انجام دهد فراهم كردن برق، مايع و اتصال سيستم به شبكه است.

از ديگر مواردي كه شركت ها به استفاده از 2PILC علاقه نشان داده اند بايد به سيستم هاي رمزنگاري و هم پردازنده هاي فوق متراكم اشاره كرد. افزايش محبوبيت سرمايش از طريق غوطه ور سازي باعث شده بسياري از شركت ها از جمله توليد كننده هاي مدار تغذيه VRM محصولات خود را با 2PILC سازگار كنند.

2PILC

 

بخش اعظم انرژي مصرف شده در ديتاسنترها صرف راه اندازي سيستم هاي سرمايشي مي شود. كارايي اين سيستم ها با تقسيم ميزان انرژي ورودي به ديتاسنتر بر توان لازم براي راه اندازي كامپيوترها محاسبه مي شود. اين ميزان كه PUE نام دارد در سال ۲۰۱۸ به صورت ميانگين ۱.۵۸ برآورد شده است.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/01/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d9%88-%d9%81%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%ba%d9%88%d8%b7%d9%87-%d9%88%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b9-2pilc/

چرا جست‌وجوي كلمات كليدي مهم است؟

۶۳ بازديد

چرا جست‌وجوي كلمات كليدي مهم است؟جست‌وجو و به شغل بردن كلمات كليدي پسنديده در نوشته‌هايتان باعث مي‌شود موتورهاي جست‌وجو راحت‌تر شما را پيدا كنند و با افزايش ترافيك وب‌سايت، مخاطبان اكثريت مطالب شما را بخوانند و يا با محصولات

چگونه كلمات كليدي را انتخاب كنيم؟

شما آشنا شوند. گاهي كلماتي هستي دارند كه بسياري از افراد آن‌ها را به كار مي‌برند و آن را جست‌وجو مي‌كنند؛ ولي پاسخ مناسبي به آن سؤال و يا مطلبي در باره آن كلمه موجود نيست. يافتن اين واژه ها كليدي ازقلم‌افتاده گاهي ترافيك وب‌سايت شما را الي دو برابر افزايش مي‌دهد. فلذا توجه به واژه ها كليدي جزء مهم‌ترين نكاتي است كه در نوشتار خويش بايد به آن پروا كنيد.
۳ گام براي جست‌وجوي واژه كليدي در ۳۰ دقيقه‌گام اول: تهيه ليست كلمات كليدي (۱۰ دقيقه)ابتدا بايد كلمات كليدي مرتبط با صنعت خويش را تهيه كنيد. در پيوستگي اين نوشتار، روش‌هاي جاسازي واژه ها كليدي مناسب را توضيح خواهيم داد. واژه ها كليدي را مي‌توانيد در فايل اكسل ذخيره كنيد. البته وب‌سايت‌هايي مانند moz، ابزارهايي براي پيشنهاد و دسته‌بندي واژه ها در گزين كردن شما پيمان مي‌دهد كه مي‌توانيد از آن‌ها نيز بهره‌گيري كنيد.
جست‌وجوي كلمات كليدي متناسب با هر صنعت در ايران با مشكلاتي مواجه است. اكثر سايت‌هايي كه براي كلمات كليدي توصيه مي‌شوند، يا با جست‌وجوي كلمات فارسي، داده‌اي در برگزيدن قرار نمي‌دهند و يا بين گزينه‌هاي كشور انتخابي (براي پيدا كردن بيشترين كلمات جست‌وجو شده بدست كاربران آن كشور)، ايران جايگاهي ندارد و در ليست كشورها پيدا نمي‌شود.
 
جست و جوي واژه ها كليدي
براي آشنايي كامل با سئوي يك تارنما و راهكارهاي شفا آن كليك كنيد 
اما براي جست‌وجوي كلمات كليدي در ايران همچنان راهكارهايي هستي دارد و هم‌چنين با پروا به اهميت اين موضوع، كوشش براي آن ارزشمند و مؤثر خواهد بود. ما شماري سايت و راهكارهايي مناسب براي جست‌وجوي واژه ها كليدي مرتبط با هر صنعت در ايران به شما معرفي مي‌كنيم. اين نكته را هم مدنظر داشته باشيد كه جست‌وجو در سايت‌ها، مستقل از مكان و زبان جست‌وجو، مي‌تواند در پيدا كردن ايده جديد و ديد پسنديده در آن صنعت به شما كمك كند.
گروه‌بندي كلمات در پنج لغايت ده تقسيم به شما كمك مي‌كند لغايت بتوانيد موضوعات دوست داشتني مخاطبان خويش را جدا كنيد و در دسته‌هاي مشخص قرار دهيد. در ادامه راهكارهايي براي تعبيه كلمات كليدي مرتبط با هر صنعت به شما ارائه مي‌شود:
۱-ارزيابي وب‌سايت هاي برتر در آن صنعتبا بررسي سايت‌هاي ايراني و خارجي كه در صنعت شما پيشگام هستند، مي‌توانيد مدل‌هاي مختلف دسته‌بندي درونمايه و مطالب آن سايت‌ها را ببينيد و از آن‌ها براي موضوعات و واژه ها كليدي خود كاربرد كنيد.
براي نمونه اگر منظور راه‌اندازي خرده‌فروشي آنلاين داريد با مراجعه به ديجي‌كالا، آمازون و سايت‌هاي ساير مي‌توانيد از شيوه دسته‌بندي آن‌ها ايده بگيريد. نكته ديگر اين است كه به انگيزه بهره بازاري كه اين شركت‌ها دارند گمان كردن جست‌وجوي مخاطبان با الفاظ به‌كاررفته در سايت‌هاي آنان بيشتر است و وقتي اين كلمات، جزء كلمات شما نيز باشد، بيشتر در نتايج برآمده از جست‌وجوها ديده مي‌شويد.
كلمات كليدي در موضوعات سايت برتر
۲-جست‌وجوي مترقي با ابزار گوگلضمن مراجعه به سايت‌هاي گوناگون و رسيدگي آن‌ها، از سايت گوگل نيز مي‌توانيد استفاده كنيد و از موضوعات مطرح شده در هر سايت آگاهي يابيد. براي اين كار بايد آدرس سايت باره نظر را در گوگل وارد كنيد و بر بنياد آدرس، موضوعات و يا همان topicها را جست‌وجو كنيد. براي جست‌وجوي موضوعات در يك سايت خاص بايد آدرس سايت را با اضافه كردن /topic به انتهاي آن در گوگل جست‌وجو كنيد.
۳-پيشنهادات گوگلقطعاً تابه‌حال با پيشنهادات گوگل  (google suggest) در حين جست‌وجو روبرو شده‌ايد. اين پيشنهادات بر اساس آخرين محاسبات گوگل در باره جست‌وجو هاي كاربران در ايام و حتي ساعات تازه است. پس استفاده از عبارات پيشنهادي گوگل مي‌تواند بهترين كلمه‌هاي كليدي براي مطالب سايت شما باشد. عبارت‌هاي موردنظر خويش را تايپ كرده و پيشنهادات گوگل را به فهرست خويش اضافه كنيد. مي‌توانيد بعد از واژه مدنظر خويش فقط يك حرف از حروف (در جست‌وجو پارسي و يا انگليسي) را نيز بزنيد. در اين چهره پيشنهادهاي اكثريت توسط گوگل را منحصر به آغاز با آن حرف دريافت مي‌كنيد.
در كالج تپسل بخوانيد!  ۸ تدبير براي بهينه‌سازي نرخ تبديل يك وب‌سايتكلمات كليدي از سايت گوگل
نكته ديگر كه در پيدا كردن واژه ها كليدي در گوگل كمك مي‌كند، گزينه‌هايي است كه بعد از جست‌وجو در پايين صفحه مي‌آورد. تصوير زير از جست‌وجو فارسي ديجيتال ماركتينگ تهيه‌شده است. اين موارد را نيز به ليست خويش اضافه كنيد.
پيشنهادات گوگل به عنوان كلمه كليدي
 ۶ شاخص مهم تحليل تارنما را در كالج تپسل بخوانيد.
۴-Google Keyword Plannerبراي پيدا كردن واژه ها اغلب مي‌توانيد از سرويس google planner و يا Moz استفاده كنيد.
در google keyword planner در تقدير your product or service هر شمار از كلمات كليدي كه تا به حال يادداشت كرده‌ايد، را مي‌توانيد وارد و بر روي get ideas كليك كنيد. گوگل پلنر كلمات كليدي شما را بررسي مي‌كند.
 
google keyword planner
در صفحه‌اي كه در نتيجه كليك خواهيد ديد، گوگل پلنر ميزان چشم وهمچشمي در آن كلمه (اينكه چه شمار سايت اين كلمه را جزء كلمات خويش قرار داده است) را بيان مي‌كند. نكته قابل ملاحظه در اينجا اين است كه گوگل چشم وهمچشمي را با توجه به مكاني كه مشخص مي‌كنيد، در اختيارتان قرار مي‌دهد. همچنين در صورت احتياج شدني است كلمه كليدي شما را با كلمه‌اي مثل كه مناسب‌تر است و بيشتر جست‌وجو شده است، اصلاح كند. در اين صفحه مي‌توانيد ميانگين شمار دفعات جست‌وجو آن كلمه را در ماه ماضي در جدول ببينيد. Suggested bid نيز به راستي مبلغ CPCs (غير مجاز مي باشدt per click) است كه شركت‌ها به ازاي نشانه دادن تبليغ آن‌ها در سايت گوگل پس از جست‌وجوي آن واژه كليدي و كليك بر روي تبليغشان پرداخت مي‌كنند. اين شماره منوط به مكاني است كه شما در جست‌وجوي خود در گوگل پلنر مشخص كرده‌ايد.
google keyword planner
۵- Moz Keyword Explorerاين آلت امكان نگه‌داري فهرست واژه ها را در اكانت pro به شما مي‌دهد. در ضمن moz امكان بهره‌گيري آزمايشي از سرويس medium خويش را به‌صورت مجاني پيمان داده است. مي‌توانيد كلمات خود را در اين سايت جست‌وجو كنيد و يا با كليك بر روي create or upload new list در نسخه pro فهرست خود را در حسابتان پيمان دهيد.

سامسونگ بزرگ‌ترين تأمين‌كننده نمايشگر موبايل در سه ماهه سوم 2019

۶۶ بازديد

سامسونگ ديسپلي (Samsung Display) دوباره به عنوان بزرگ ترين تأمين كننده نمايشگر صنعت موبايل انتخاب شد. سازنده كره اي اواخر سال گذشته ميلادي اين عنوان را به شركت BOE Technology واگذار كرده بود.

سال 2019 تعداد بيشتري از توليدكنندگان تجهيزات اصلي (OEM) به استفاده از پنل هاي امولد در محصولات خود روي آورده اند. همين عامل باعث شده تا سامسونگ ديسپلي مجدداً لقب بزرگ ترين بازيگر صنعت نمايشگر موبايل را از آن خود كند.

 

به گزارش سايت Gizmochina و به نقل از موسسه تحقيقاتي IHS Markit، سامسونگ ديسپلي تا پايان سه ماهه سوم سال جاري ميلادي، 29 درصد از بازار نمايشگر موبايل را در اختيار داشته كه نسبت به سه ماهه قبل، افزايش 21.3 درصدي را نشان مي دهد. در عين حال سهم كمپاني BOE Technology از بازار نمايشگر موبايل در بازه زماني مشابه، به كمتر از 20 درصد كاهش پيدا كرده است.

سامسونگ ديسپلي در سه ماهه سوم سال جاري ميلادي، 146 ميليون پنل امولد صادر كرده كه دو ميليون بيشتر از كل پنل هاي LCD صادر شده در بازه زماني سه ماهه در صنعت موبايل بوده. اين آمار نشان مي دهد پنل امولد در حال حاضر محبوب ترين نمايشگر موبايل است.

 

سامسونگ ديسپلي 93 ميليون پنل امولد در سه ماهه دوم سال 2019 صادر كرده بود و رسيدن به آمار 146 ميليوني در تنها سه ماه، دستاورد بزرگي براي اين كمپاني كره اي محسوب مي شود. در ميان مشتريان نمايشگرهاي سامسونگ، برندهاي مختلفي به چشم مي خورند كه بعضي از آنها رقيب اصلي اين شركت در حوزه تلفن هوشمند هستند.

برندهاي بزرگي مثل اپل، هواوي و شيائومي در طول امسال استفاده از پنل هاي امولد را در محصولات خود زياد كرده اند كه به افزايش سهم سامسونگ ديسپلي در بازار نمايشگر موبايل منتهي شده است.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/27/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%da%af%d8%b4%d8%b1-q3/

اولين پردازنده 64 هسته اي شركت AMD سال آينده از راه مي رسد

۹۰ بازديد

كمپاني AMD عرضه اولين پردازنده 64 هسته اي تردريپر خود به نام رايزن تردريپر 3990X با 128 ترد را در سال 2020 تأييد كرد.

شركت AMD جزئيات زيادي از پردازنده رايزن تردريپر 3990X منتشر نكرده ولي اسلايدي كه از آن لو رفته از كش 288 مگابايتي و شاخص TDP (توان طراحي گرمايي) 280 واتي خبر مي دهد. اين يعني براي خنك كردن پردازنده جديد AMD به سيستم خنك كنندگي قدرتمندي نياز است.

نكته جالب اينكه شاخص TDP پردازنده رايزن تردريپر 3990X همانند تراشه هاي تردريپر فعلي AMD است ولي تعداد هسته ها دو برابر شده است. در حال حاضر هيچ اطلاعاتي از سرعت كلاك اين CPU منتشر نشده ولي بر اساس گمانه زني ها سرعت كلاك براي حفظ عملكرد گرمايي، كاهش خواهد داشت.

AMD پردازنده تردريپر رايزن 3990X را براي سال 2020 تاييد كرد

 

پردازنده 64 هسته اي براي هر كاربري مناسب نيست و قيمت بسيار بالاي آن نيز افراد بسياري را از خريدش منصرف مي كند. شركت AMD در نشست خبري خود اعلام كرد كه اين محصول براي توليدكنندگان هاليوودي مناسب خواهد بود. با اين حال اين تراشه ساز در طول چند سال گذشته تعداد هسته هاي پردازنده هاي دسكتاپ را نيز افزايش داده است.

پردازنده رايزن تردريپر 3990X با بهره مندي از 64 هسته و برچسب قيمت چند هزار دلاري، در حال حاضر براي كاربران معمولي دست نيافتني به نظر مي رسد؛ ولي با علاقه اي كه AMD در افزايش تعداد هسته هاي پردازنده هايش نشان داده، هيچ بعيد نيست كه تا چند سال ديگر پردازنده اي با اين خصوصيات براي مصرف كنندگان معمولي نيز به بازار عرضه شود.

 

كمپاني AMD قرار است از پردازنده رايزن تردريپر 3990X در سال 2020 رونمايي كند. متاسفانه اطلاعاتي در مورد قيمت اين محصول در دست نيست؛ ولي با در نظر گرفتن پردازنده 24 هسته اي 3960X با 1399 دلار و پردازنده 3970X با 1999 دلار قيمت، مي توان حدس زد كه محصول مورد بحث حداقل قيمتي در حدود 4 هزار دلار داشته باشد.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/11/26/%d8%aa%d8%a7%db%8c%db%8c%d8%af-amd-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%86-%d8%aa%d8%b1%d8%af%d8%b1%db%8c%d9%be%d8%b1-3990x-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2020/

استراتژي كلمات كليدي چيست و چگونه آن را تهيه كنيم؟

۷۳ بازديد

توليد درونمايه يكتا از بنيادي ترين كارها براي شفا سايت و شفا جايگاه آن در موتورهاي جستجو است. محتواسازي تاثير مستقيمي‌بر سئو سايت دارد و باعث مي‌شود كاربران راه خود را از موتورهاي جستجو به سايت شما پيدا كنند. چنانچه محتوا ارزش فوقاني داشته باشد،

استراتژي كلمات كليدي

اعتبار سايت را افزايش دهد و كاربران را به مشتريان وفادار تبديل كند. اما محتوا چيست؟ قصد از استراتژي كلمات كليدي چيست و چگونه به توليد درونمايه كمك مي‌كند؟
استراتژي واژه ها كليدي چيست و چرا مهم است؟جستجو و آناليز كلمات كليديِ يك سايت و تعيين برنامه‌اي براي استفاده از آنها در محتواهاي سايت را استراتژي كلمات كليدي مي‌گويند. اين استراتژي يكبار در برنامه‌ريزي شما براي فرآوري محتوا و بار ساير در زماني كه نتايج سايت خويش را در گوگل آناليتيكس (Analytics) رصد مي‌كنيد، استفاده مي‌شود. در واقع استراتژي واژه ها كليدي تعيين مي‌كند كه شما چگونه واژه ها كليدي را در محتواي سايت خود به شغل مي‌بريد. نكته مهم اين است كه چگونه استراتژي واژه ها كليدي را تعيين كنيم؟ چه نكاتي مي‌تواند در تعيين راهبرد بهتر به ما كمك كند؟
استراتژي كلمات كليديمحتوا چيست؟به زبان ساده، محتوا به هر نوشته، تصوير، كاراكتر، نماد يا فيلمي‌ گفته مي‌شود كه بتواند معنا و مفهوم خاصي را به مخاطب منتقل كند. درونمايه متني در حال حاضر در سايت هاي اينترنتي مهم‌ترين جايگاه را دارد و مقالات معتبر براي كسب جايگاه پسنديده در جستجوهاي گوگل با هم چشم وهمچشمي مي‌كنند. به همين علت محتواي متني اهميت بسيار فوقاني دارد و امروزه مفاهيمي چون استراتژي كلمات كليدي براي مديريت بهتر اين گونه از محتوا به هستي آمده‌اند.
چگونه واژه ها كليدي را پيدا كنيم؟براي تعيين استراتژي كلمات كليدي بايد بتوانيد واژه ها يا عباراتي را بيابيد كه كاربران گوگل به وسيله‌ي آن به مطالب سايت شما خواهند رسيد. در پيوستگي چند راهكار را براي پيدا كردن اين كلمات توصيه مي‌كنيم.
از خودتان آغاز كنيددر نخستين گام، بايد كلمات كليدي قصد خود را مشخص كنيد. شما چه كاري اتمام مي‌دهيد؟ چه خدمتي ارائه مي‌كنيد؟ چه محصولي مي‌فروشيد؟ منظور شما از نوشتن درونمايه و جذب كاربران چيست؟ كلمات كليدي اختصاصي سوداگري شما كدام كلمات هستند؟ چه پيامي‌را مي‌خواهيد به مخاطبان خود منتقل كنيد؟ چرا بايد كاربر يا مخاطبي بخواهد از سايت شما و درونمايه آن رويت كند؟ با اجابت به اين سوالات مي‌توانيد از منابع خود بهتر استفاده كنيد و استراتژي بهتري براي واژه ها كليدي خود به پيشه ببريد.
جذب مخاطب بر پاي بست، intentپس از اينكه كلمات كليدي قصد سايت خويش را مشخص كرديد، وقت آن دريافتي كه به بررسي اين واژه ها در موتورهاي جستجو بپردازيد. Intent كه در فارسي به معناي هدف و هدف است، تعيين مي‌كند كه چرا و به چه منظوري كاربران يك كلمه را بيشتر جستجو مي‌كنند. اينجاست كه اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا مخاطبان خود را مي‌شناسيد؟ آيا آنها تنها به دنبال كسب اطلاعات هستند يا قصد دارند محصولي را خريداري كنند؟ آيا عازم هستي دارد كه شما بتوانيد كاربران را با قصد خاصي به سايت خويش بكشانيد؟
به كلمات كليدي پروا كنيدواژه‌ها در مركز همه چيز قرار دارند. با استفاده از تحقيق واژه ها كليدي، بايد به بصيرت و چشم اندازي مفصل از واژه ها جستجوشده دست يابيد و متوجه شويد كه كاربران چه كلماتي را جستجو كرده‌اند و به پيگيري چه مقصدهايي مي‌گردند. حال بايد به توليد درونمايه كاربرپسند بپردازيد. محتوايي كه مستقيما كاربران را به اهداف و مقصد نهايي‌شان مي‌رساند.
ميزان رقابت واژه ها كليدي را رسيدگي كنيدهنگام نوشتن راهبرد كلمه كليدي بايد نگاه ريزبين و موشكافانه‌اي به رقباي خود داشته باشيد. رقباي شما چه شغل مي‌كنند؟ براي واژه كليدي كه مي‌خواهيد در آن چشم وهمچشمي كنيد تا چه اندازه قوي هستيد؟ رقبا چه محتوايي توليد كرده‌اند؟ جايگاه ‌آن‌ها در واژه باره نظر چطور است؟ آيا مي‌توانيد در طويل مدت در آن واژه كليدي به جايگاهي مناسب دست يابيد؟ كدام سايت ها در جايگاه‌هاي اول كلمه كليدي هستند و درونمايه آنها الي چه اندازه قدرتمند است؟
تحقيق درباره‌ي ميزان جستجوهابا استفاده از ابزارهاي قدرتمند موجود در دنياي اينترنت مي‌توانيد پژوهش كنيد كه كلمات كليدي هدف شما تا چه اندازه جستجو مي‌شوند. مي‌توانيد ميزان جستجو هر واژه در ماه و روند جستجوها را به كمك ابزارهاي قدرتمند گوگل يعني google keywords planner و google trends آناليز كنيد. ابزار نخست به شكل كامل براي ايرانيان قابل دسترسي نيست. مگر اينكه اكانت اختصاصي گوگل ادروز را تعبيه كنيد. هرچند از بخش رايگان آن مي‌توانيم اطلاعات دقيقي را در مورد عبارات و واژه ها كليدي جستجو شده به دست آوريم. اگر بتوانيد با اكانت گوگل ادوردز وارد تقسيم كيورد پلنر شويد، مي‌توانيد نه فقط عبارات و واژه ها كليدي همچم را بيابيد، بلكه تعداد جستجو هر كدام در ماه، ميزان سختي چشم وهمچشمي در آن واژه و اطلاعات جامع ديگري را نيزمشاهده كنيد. گوگل ترندز نيز به شما كمك مي‌كند ميزان جستجو هر واژه را در بازه‌هاي زماني و موقعيت جغرافيايي گوناگون بررسي كنيد.