آرشیو مهر ماه 1399

تكنولوژي روز

نحوه افزايش فروش اينترنتي

۳۹ بازديد

10 نكته براي افزايش فروش سايت فروشگاهي‌تانوبلاگ  بازاريابي اينترنتي  افزايش فروشبه نظر شما چرا يك فروشگاه آنلاين، از 500 نفر بازديد كننده در روز، فقط 3 نفر را به خريدار تبديل مي‌كند؟ چرا شمار زيادي از مشتريان در متوسط كار، سبد خريدشان را نصفه‌كاره خلاص كرده و از سايت بيرون مي‌شوند؟
يك فروشگاه اينترنتي موفق و پرفروش، چند خاصيت مهم دارد كه با داشتن اين فاكتورها احتمالا كاربران بيشتري اقدام به خريد مي‌كنند. البته در مقالۀ ديگري با عنوان «فاكتورهاي يك فروشگاه اينترنتي موفق و پرفروش» به برخي از اين فاكتورها اشاره كرده‌ايم. در اين مطلب تمركزمان بيشتر روي عمليات فروش فرآورده است. 
با اجراي نكاتي كه مي‌گوييم، سايت فروشگاهي‌تان پتانسيل بيشتري براي افزايش نرخ تبديل مشتري به خريدار خواهد داشت. اگر با مفهوم نرخ تبديل آشنايي كمي داريد، نوشتار نرخ تبديل و 7 راهكار افزايش آن افزايش فروش فروشگاه اينترنتي چگونه فروش فرآورده در سايت فروشگاهي‌مان را بسيار كنيم؟شايد از عقيده خودتان كمپين فروشگاه اينترنتي شما بدون نقص باشد. اما قول مي‌دهم با مطالعه جزئياتي كه در پيوستگي براي شما مي‌نويسم، يك يا چند ايراد كبير در آن پيدا مي‌كنيد. به سراغ مرحله اول برويم:
1. راه خريد مشتري را مشخص كنيداولين مرحله از راه اندازي يك كمپين فروش موفق، اين است كه چرخه فروشتان را مشخص كنيد. قصد چيست؟ هر گونه محصول نسبت به قيمت، ماهيت و مخاطبان هدفش، چرخه فروش متفاوتي دارد. در حالت عادي مخاطب جديد آماده نيست 7 ميليون تومان پولش را بدون شناخت پيشين در سايت شما و براي خريد دوره آموزشي‌تان پرداخت كند.
در مقابل، همين مشتري مقاومت خاصي براي پرداخت 30 هزار تومان و خريد يك كادوي كوچك از سايت شما ندارد. بعد نسبت به گونه محصولتان بايد مشخص كنيد كه چرخه محصول به چه چهره باشد؟ مشتري از چه شيوه وارد سايت شما شود و بعد از چه مدت محصولتان را بخرد؟ 
مثلا يك چرخه پسنديده براي فروش دوره 7 ميليون توماني به اين صورت است:
ورود كاربر از نتايج جستجو گوگل به سايت شما در اين مرحله بايد بتوانيد با فرآوري محتواي پسنديده و سئو شده يا روش‌هاي هزينه‌بر گوگل، جايگاه احسان براي سايت‌تان كسب كنيد.


مشاهده جزئيات كامل دوره باره نظربراي آگاهي رساني هم از خويش سايت مي‌توانيد كاربرد كنيد، هم از راه شبكه‌هاي مجازي يا كانال‌هاي ارتباطي ديگر. كاربر پس از جستجو، با اطلاعاتي از دوره شما مقابل مي‌شود و اغلب در جريان آن قرار مي‎‌گيرد.
ارائه يك ويديوي آموزشي يا كاتالوگ رايگان در مورد محصول و در روبرو گرفتن ايميل يا عدد تماس از اوگاهي توضيحات صفحه محصول، به‌اندازه كافي مخاطب را براي خريد قانع نمي‌كند. براي جلب اغلب اعتماد و پروا او، رهنمود مي‌كنيم  نحوه افزايش فروش اينترنتي در ازاي اخذ نشان از كاربر همانند ايميل، يك ويديوي آموزشي يا كاتالوگ مجاني در پسنديدن او قرار دهيد. با اين كار، يك سرنخ از كاربر نيز به‌دست آورده‌ايد.
و در پايان بعد از جلب اعتماد، پيشنهاد خريد دورهحالا با بردباري اكثريت مشتري محصولتان را مي‌خرد! باز در اين مرحله نيز بايد، با يك پيشنهاد هوشمندانه مشتري را ترغيب به خريد كنيد. 
بنابراين بايد نسبت به محصولتان، مشخص كنيد بيننده بايد براي خريد چه پروسه‌اي را طي كند؟ نياز است از گوگل وارد سايت‌تان شود يا شبكه‌هاي اجتماعي بهتر اعتماد او را جلب مي‌كند؟ چه محتوايي اغلب برايش جذاب است؟ و خيلي از سوالاتي كه با پروا به مخاطب و محصولتان بايد براي آن‌ها جواب‌هايي داشته باشيد.
2. پروسه پرداخت را بهينه كنيدافزايش فروش فروشگاه اينترنتي
قبل از خريد همواره در ذهن مشتري، يك خوف و مقاومت هستي دارد؛ حال كه بس است يك سخت در صفحات پرداخت سايت‌تان وجود داشته باشد يا يك بهانه به او بدهيد تا كلا بيخيال خريد از شما شود. 
براي قطعي شدن خريد توسط مشتري و كاهش سبدهاي خريد رها شده، فرآيند خريد را تا جاي ممكن براي او ساده كنيد؛ براي نهايي شدن خريد از حداقل شمار مراحل كاربرد كنيد؛ نيازي نيست براي خريد همۀ مشخصات شجره و خانواده‌اش را هم بگيريد. پس الي جاي ممكن فيلدهاي پرداخت را ساده كنيد لغايت مشتري در سريع‌ترين موعد شدني آنها را پر كند و بدون تأخير وارد صفحه پرداخت بانكي شود. 
3. توضيحات كاملي براي فرآورده بنويسيدكاربري كه براي خريد يك محصول، امكان مشاهده حضوري آن را ندارد، معمولا سؤالاتي در ذهنش وجود دارد. اگر با مراجعه به سايت شما، استجابت تمام سؤالاتش را بگيرد، ذهنش كم كم براي خريد حاضر مي‌شود. 
به عنوان نمونه، سايت موبايل دات‌آي‌آر يا ديجي كالا را نگريستن كنيد. من حتي اگر هدف خريد از آنها را هم نداشته باشم، هميشه پيش از خريد يك تلفن همراه، براي مشاهده جزئيات محصول، پرسش و استجابت و نظرات كاربران به اين دو سايت سرمي‌زنم. چون آنها در ذهن من به عنوان يك راهنماي مفيد ثبت شده‌اند. 
براي راهنماي كامل نوشتن توضيحات محصول اينجا را كليك كنيد. 
4. هزينه‌هاي اضافي را همان آغاز به مشتري نمايش دهيدچند ماه پيش يك فرآورده كادويي شيك در يگانه از سايت‌هاي فروشگاهي نگريستن كردم. زماني كه منظور پرداخت هزينه‌اش در مرحلۀ هايي را داشتم، ناگهان 15 هزار تومان خرج ارسال به صورت‌ حسابم اضافه شد. با اينكه قيمت فرآورده از بقيه فروشگاه‌ها كمتر بود؛ باز هم صفحه مرورگر را به كلي بستم و از خريد منصرف شدم.
مطمئن باشيد نمايش ندادن هزينه‌هاي اضافي به مشتري، آنهم در ابتداي كار، فروش‌تان را اغلب كه نمي‌كند، هيچ؛ ممكن است چندي از مشتريان‌تان را هم از دست بدهيد. پس از همان اول همگي هزينه‌هايي كه به غير از خرج محصول بايد پرداخت شود را به او نمايش دهيد؛ هزينه‌هايي مثل ماليات بر ارزش افزوده، پيك، پست و هزينه‌هاي ديگر.
5. فرآيند خريد را در موبايل بررسي كنيدافز

چگونه وضعيت آنلاين بودن خود را در واتس‌اپ مخفي كنيم؟

۳۵ بازديد

مي توانيد به راحتي وضعيت آنلاين خود را در WhatsApp پنهان كنيد تا از حريم شخصي خود محافظت كنيد. 

تنظيم پيش فرض در واتس آپ به همه امكان مي دهد وضعيت آنلاين شما را مشاهده كنند ، يا آخرين باري كه در برنامه فعال بوديد،كه مي تواند در تنظيمات تغيير كند. 

اگر مرتباً از WhatsApp استفادچگونه وضعيت آنلاين بودن خود را در واتس‌اپ مخفي كنيم؟ه مي كنيد ، احتمال دارد كه آخرين وضعيت ورود را در كنار نام برخي از مخاطبين خود مشاهده كنيد.

 

واتس آپ به كاربران خود اجازه مي دهد آخرين باري كه مخاطبين آنها بر روي سيستم عامل فعال بوده اند و همچنين اينكه آيا در حال حاضر از اين برنامه استفاده مي كنند ، مشاهده كنند.

چگونه با كامپيوتر در اينستاگرام پست بگذاريم؟

۴۱ بازديد

چگونه در اينستاگرام پست بذارم

 

با استفاده از اين ترفند بدون نياز به هيچ نرم افزاري مي توانيد به وسيله كامپيوتر در اينستاگرام پست بگذاريد.

اگر تا به حال از طريق كامپيوتر و وب وارد سايت اينستاگرام شده باشيد، ملاحظه كرده ايد كه امكان پست گذاشتن وجود ندارد و براي اينكار حتما بايد نرم افزار اينستاگرام را روي گوشي نصب كنيد تا پست گذاشتن ممكن شود. چند روز گذشته، اينستاگرام در آخرين بروز رساني خود، قابليتي اضافه كرد كه كاربران به وسيله آن مي توانند از طريق مرورگر موبايل نيز در حساب كاربري اينستاگرام خود پست بگذارند.

 

همان طور كه گفته شد، امكان پست گذاري از طريق وب و بدون نياز به نرم افزار به شرطي است كه با مرورگر موبايل وارد حساب كاربري خود شويد و هنوز چنين امكاني به وسيله مرورگر كامپيوتر در دسترس نيست. امروز قصد داريم تا ترفندي به شما آموزش دهيم تا به اين وسيله بتوانيد مرورگر كامپيوتر خود را به مرورگر موبايل تبديل كنيد و بتوانيد با مرورگر كامپيوتر و بدون نياز به هيچ نرم افزار خاص و هيچ سايت رابطه اي، در اينستاگرام خود پست بگذاريد.

 

اين كار فقط با مرورگر كروم ممكن است.

 براي پست گذاشتن ابتدا بايد يك سربرگ incognito در مرورگر كروم باز كنيد.

براي انجام اين كار كافيست كليد‌هاي Ctrl+Shift+N را همزمان نگه داريد.

حال منو را از گوشه سمت راست انتخاب و سپس روي گزينه More Tools را كليك كنيد.

حال وارد گزينه Developer Tools شويد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/computer-instagram-posts.html

تعرفه طراحي سايت فروشگاهي با وردپرس

۴۰ بازديد

ارائه خدمات جامع طراحي سايت همگام با  رغبت هاي سنه 2020طراحي گونه ها سايت هاي فروشگاه آنلاين، سايت هاي خبري، شركتي و… استراتژيك رابط كاربري پروا به فاكتورهاي روانشناسي انساني و تاثيرگذاري كل جانبه بر مخاطبين
ارائه خدمات طراحي سايت متناسب با بودجه، سليقه و معيارهاي فني و كيفي تمامي كسب وكارها  در حال حاضر اكثر كسب و كارها در شرايط به شدت رقابتي قرار دارند. در اين محيط، ابزارهاي سنتي بازاريابي كه اكثر كسب وكارها به آنها متكي هستند روز به روز تأثيرگذاري اقليت را دارا هستند. فلذا براي آنكه كسب و كارها بتوانند نسبت به رقباي خود مزيت داشته باشند، مي بايست به طور كارساز مشتريان جديدي را براي خويش فراهم كنند كه موثرترين و ابتدايي ترين كانال دسترسي به مشتريان طراحي سايت مي باشد.

طراحي و گسترش وب سايت با كاربرد ازاطرح هاي گرافيكيويژگي ها و روند سپريدن طراحي سايت در آژانس آ مرحله اول: تماس با مشاورين و كارشناسان دپارتمان طراحي سايت آر  
مرحله دوم: اخذ مشاوره تخصصي لازم در مقوله نوع سايت و تناسب سايت با نوع سوداگري و مخاطبين هدف 
مرحله سوم: عقد قرارداد و پرداخت مبلغ قبل پرداخت  
مرحله چهارم: استارت پيشه طراحي سايت توسط تيم طراحي سايت ن با طراحي وب سايت متناسب با استانداردها و معيارهاي روز دنيا جهت دست يافتن به حداكثر مخاطبين و كاربران  
مرحله پنجم: گرفتن اطلاعات ويژه  هر كسب و كار جهت ارائه در تارنما و ديده شدن بدست كاربران و شدامد ورودي سايت با در عقيده اخذ همگي المان هاي طراحي معماري سايت، طراحي بصري، رابط كاربري و تجربه كاربري حرفه اي  
مرحله ششم: در دسترس قراردادن اطلاعات و طراحي نقاط تماس چندگانه جهت تماس مخاطبين و كاربران سايت با كسب و كارها به طرق مختلف  
 مرحله هفتم: به روزرساني و طراحي سفارشي و اختصاصي گرافيك و ساير موارد مطابق با درخواست و سليقه كارفرما يا به برگزيدن تيم طراحي سايت آر
طراحي سايت توسط آژانس آرچه فوايدي براي كسب و كارها به همراه دارد؟براي آنكه بتوانيد بيشترين سهم برداري را از سئوي وبسايتتان داشته باشيد، بايد به طور هميشگي ظاهر سايت و كارآيي آن را مديريت و بهينه سازي نماييد. براي اطمينان از اينكه سايتتان مورد توجه مخاطبين پيمان مي گيرد و تعرفه طراحي سايت فروشگاهي با وردپرس مي توانيد مشتريان نهفته احسان را فراهم كنيد و نرخ تبديل قابل قبولي هم داشته باشيد، بايد همگي كسب و كاها يك تيم طراحي سايت داخل شركت خود داشته باشند. اما در آژانس ن ما خود را متعهد به حداكثر سازي پتانسيل ظاهري سايت هم در ورژن دسك تاپ و هم در ورژن موبايل مي دانيم و چنانچه ما را امين خويش بدانيد مي توانيم خدمات زير را ارائه كنيم:
1
متناسب سازي سايت با موضوعيت صنفي ويژه و مقياس عمليات باره نظر كسب و كار
2
اطمينان از اينكه سايت كاملاً كارآ بوده و در تمامي پلتفرم ها به خوبي پيشه مي كند و ظاهر زيبايي نيز دارد، از آنگونه در پلتفرم هاي دسكتاپ، موبايل و لپ تاپ
3
اطمينان از اينكه تارنما با تمامي الزامات فني و استانداردهاي طراحي كه پيوسته در حال تغيير هستند، همگام و هم راستاست.
وب سايت همگي كسب و كارها لايق حضور موثر در بستر وب است. آژانسان مي تواند به تمامي كسب و كارها كمك كند كه وبسايت آنها ظاهري شكيل و زيبا و سرزنده اشته باشد و به خوبي پيشه كند، صرنظر از گونه دستگاهي كه كاربر استفاده مي كنند يا جستجوگرهايي كه مشتريان خفته كسب و كارها از آنها براي ورود به سايت كاربرد مي كنند. آژانس آ نه تنها ارزيابي اوليه را براي كشف ميزان كارآيي و موثر بودن عملكرد سايت كسب و كارها انجام مي دهد، بلكه هر روز و هر ماه تمامي تغييراتي كه در محيط و بستر وب برپايي مي شود را به آگاهي كسب وكارها و كارفرمايان مي رساند. اگر با آروژه خويش را استارت بزنيد، مي توانيد اطمينان داشته باشيد كه به روزترين مشاوره و خدمات طراحي سايت را در گستره هاي ذيل دريافت خواهيد كرد:
A
قابليت انطباق بين پلتفرم ها و دستگاه هاي مختلف
B
توسعه و طراحي اپليكيشن هاي تحت وب و دارا بودن بهترين عملكرد
C
آخرين ترندها و گرايشات درباره نما سايت
D
برنامه نويسي سايت با به روزترين زبان هاي برنامه نويسي و طراحي سايت گيتي و بهترين و موثرترين تجربه و رابط كاربري
برخي از نمونه پيشه هاي ما

به دنياي سكو خوش اومدين. اگر ايده اي هست كه داره داخل راهروهاي مغز شما ويراژ ميده، جاي حقيقت توقف كردين…

بعد از ثبت شركت، مهم‌ترين امري كه به عنوان يك شخص حقيقي يا حقوقي بايد بدان توجه كرد، رتبه‌بندي كمپاني است.…

باشگاه ابتكار نيترو نخستين مركز نوآوري در دانشگاه دانش و صنعت ايران است كه با حمايت بخش خصوصي در فضايي…

يكي از عادت هاي خريد كردن ما اين است كه همش  چيزي را كه مي خواهيم خريداري نماييم از قبل مدلش را پيدا مي كنيم…

برقراري بستگي با مردم، از دغدغه هاي اصلي نمايندگان مجلس بوده و الي به امروز با سختي ها و مشكلات متعددي روبرو.…

اگر فكر مي كنيد ايده‌اي براي رفع يك دشوار داريد و براي اجراي آن نيازمند كمك هستيد يا توانمندي كمك به توسعه ايده‌هاي…

ClearedDirect is the business that you hire to run your business. From janitorial services to operations management

فراماسك، ماسك تنفسي بدون حساسيت از جنس مواد اوليه PVC پزشكي يا (PVC گريد مديكال) است. اين محصولي كاملا ايراني…

Farima Atelier wedding photography, with forty years of experience and permission from the Photographers’ Union
اي كوچك، ميانه و بزرگ به سايت احتياج دارند؟
“طراحي وب به چيرگي زيادي نياز دارد. فرد بايد مهارت‌هاي مختلفي را براي طراحي وب‌ به پيشه ببندد، از طراحي بصري (وب‌سايت چگونه به عقيده مي‌رسد) تا طراحي اساسي (وب‌سايت چگونه شغل مي‌كند). اولين تأثيرگذاري بر بيننده همش مهم‌ترين جنبش شماست. اين تأثير همان تصوير ذهني است كه براي همش در ذهن مخاطبين شما باقي مي‌ماند. وقتي كاربر وارد سايت شما مي‌شود، انديشه مي‌كنيد كه واكنش غريزي و لحظه‌اي آنها چه خواهد بود؟ زماني كه كاربر براي اولين بار وارد سايت شما مي‌شود، موعد كمي داريد كه بتوانيد تأثيرگذاري ذهني اوليه‌اي را كه به تعقيب آن هستيد روي كاربر داشته باشيد (كه معمولاً كمتر از ۸ ثانيه است). لذا مناسب‌سازي ظاهري سايتتان موضوعي است كه واقعاً از اهميت زيادي برخوردار است. وقتي كاربر سايت شما را مي‌بيند، نخستين چيزي كه به آن توجه مي‌كند، ظاهر (طراحي) و حسي است كه از سايت شما مي‌گيرد (رابط كاربري). آيا واقعاً پيامي كه منظور داريد آن رامنتقل كنيد، كاملاً روشن و مشخص است؟ آيا مخاطبان سايت مي‌توانند تند متوجه شوند كه بايد كجا كليك كنند؟ آيا فراخوان‌ها يا همان CTAها واقعاً روشن و گويا هستند؟ طراحي سايت حرفه اي نه فقط نما فوق‌العاده اي دارد، بلكه عملكرد فوق‌العاده اي نيز دارد كه اين عملكرد در وبسايت با ارائه‌ي محتواي درگيركننده و جذاب، لينك‌هاي سودمند و سودمند و هدايت هنرمندانه و نامحسوس فراهم مي‌شود. از اين جهت سايت بايد به‌گونه‌اي باشد كه بازديدكنندگان دقيقاً متوجه شوند كه به دنبال چه چيزي هستند يا بايد باشند.”








سه مرحله اصلي طراحي سايت در آژانس  تنظيم جلسات حضوري يا ويدئو كال براي گوش دادن به ديدگاه هاي مشتريان در باره شيوه طراحي نما سايت و رسيدن به بهترين روش جهت طراحي سايت حرفه اي
 
مرحله دوم: مشاوره با تيم طراحي لوگو و گرافيكقبل از پيش درآمد فرآيند طراحي، جلساتي ترتيب داده مي شود تا نحوه به كارگيري هويت گرافيكي و برپايي وجه تمايز با رقبا، ارتقاي تجربه كاربري سايت و توسعه شناخته شدن برند تعيين و مشخص شود.
 
مرحله سوم: طراحي وبسايت پيشه ايبررسي اطلاعات جمع آوري شده در مراحل پيش جهت طراحي سايت زيبا، شكيل و حرفه­ اي براي به حداكثر رساندن بهره وري و تاثير تارنما و كسب وكارارزيابي سايتطراحان سايت و برنامه نويسان  سايت شما را از تمامي جوانب كاملاً بررسي و آناليز كرده، عملكرد آن را در همگي پلتفرم ها و جستجوگرها رصد نموده، نقاط قوت و سستي آن را مشخص مي كنند و انواع و اقسام گزينه هاي گوناگون را به شما توصيه مي كنند الي بتوانيد آپديت دقيقي را گزينش كرده و خدماتي كه به آنها دربايستن داريد را برگزيدن كنيد.
ظاهر و زير ساخت سايت شما را متحول مي كند تا كارآيي و اثربخشي سايت به بالاترين ميزان شدني برسد.
ايجاد و ساخت طراحي وب اپليكيشن هااگر سوداگري شما بيچارگي به طراحي فروشگاه آنلاين، داشتن فرم هاي بازخورد، تلفيق كانال هاي شبكه هاي اجتماعي با سايت يا هر گونه اپليكيشن تحت وب ديگري داشته باشدين خدمات رابه شما ارائه مي دهد. ما مي توانيم انواع و اقسام اپليكيشن ها را با گونه ها و اقسام زبان هاي برنامه نويسي روز دنيا براي شما اختصاصي نويسي كنيم.
گزارش هاي مرتببراي اطمينان از اينكه روش عملكرد وب سايت به چه ترتيب است، گزارش هاي اختصاصي و كاملاً گسترده را براي كارفرما آماده مي نماييم كه در اين گزارش ها پسينيان دگرگوني ها دنياي ديجيتال و شيوه واكنش وبسايت كسب و كارها به اين دگرگوني ها كاملاً ذكر و آورده شده است. اين گزارشات مي توانند به تصميم گيري كمك كرده و دگرگوني ها مداوم را را براي وبسايت كسب و كار هدف مهيا نمايد.
وضعيت ايده آلكارفرما بايد اين اطمينان را داشته باشد كه مجري پروژه همواره در كناره اوست. تمامي تقاضا هاي كارفرما ظرف مدت زمان كمتر از 24 ساعت پاسخ ديتا مي شود و در كمتر از يك هفته تمامي پروژه هاي مربوط به ترميمات و حفاظت پروژه سايت اجرا مي شود.

چين اولين گوشي دنيا با دوربين سلفي زير نمايشگر را ساخت

۳۴ بازديد

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي
عليرغم ادعاهاي شركت‌هاي مختلف سازنده گوشي در جهان، سرانجام شركت چيني زد تي اي از توليد گوشي آكسون ۲۰ خبر داد كه دوربين سلفي آن براي اولين بار در زير نمايشگر قرار دارد. 

به گزارش مهر به نقل از انگجت، بعد از توليد گوشي‌هايي با دوربين‌هاي تاشو، كشويي و غيره حالا براي اولين بار دوربين سلفي يك گوشي به نام Axon ۲۰ ۵G به زير نمايشگر منتقل شده است.

 

زد تي اي هنوز زمان عرضه و قيمت اين گوشي را اعلام نكرده است. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده اين گوشي داراي نمايشگر ۶.۹۲ اينچي با دقت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پيكسل و نسبت بصري ۲۰.۵ در ۹ است. بن چين اولين گوشي دنيا با دوربين سلفي زير نمايشگر را ساخت ابراين گوشي يادشده مقداري عريض‌تر از گوشي سينمايي Xperia ۱ ii سوني است.

 

پشتيباني از عمق رنگ ۱۰ بيت و محدوده رنگ يا گاموت DCI-P۳ از جمله مزاياي گوشي يادشده است. در مورد نرخ تازه سازي صفحه اين گوشي هنوز اطلاعاتي در دسترس نيست.

 

زد تي اي مدعي است براي گنجاندن دوربين سلفي اين گوشي در زير نمايشگر از ۵ فناوري اختصاصي و تازه استفاده كرده است كه برخي از آنها براي تضمين عبور نور كافي از لايه‌هاي مختلف نمايشگر به سمت لنز دوربين سلفي مورد استفاده قرار گرفته اند و برخي ديگر نيز كنترل دقيق دوربين و جلوگيري از تداخل عملكرد آن در زمان عكاسي با فعاليت‌هاي نمايشگر را ممكن مي‌كند.

محقق ۲۰ ساله ۵۵ نقص امنيتي در شبكه سازماني اپل پيدا كرد

۴۲ بازديد

محقق ۲۰ ساله ۵۵ نقص امنيتي در شبكه سازماني اپل پيدا كرد

محقق ۲۰ ساله به‌همراه اعضاي تيمش ۵۵ آسيب‌پذيري كه شامل ۱۱ مورد بحراني بودند و ممكن بود باعث فاش شدن اطلاعات حساس كاربران شوند در شبكه‌ي سازماني اپل پيدا كرد.

يك محقق امنيتي سه‌شنبه‌ي گذشته اعلام كرد شبكه‌ي سازمانيبراي مدت چند ماه در خطر هك شدن بوده است. اين هك احتمالي درصورت به ‌وقوع ‌پيوستن ممكن بود با سرقت اطلاعات حساس ميليون‌ها كاربر اپل و اجراي كدهاي مخرب در گوشي هوشمند و رايانه‌ي آن‌ها همراه شود. سم كري، محقق ۲۰ ساله و م=ايت‌ها، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ي وايرد گفت او و اعضاي تيمش درمجموع ۵۵ آسيب‌پذيري در شبكه‌ي سازماني اپل پيدا كرده‌اند كه ادعايي درخورتوجه است.

كري مي‌گويد ۱۱ مورد از اين آسيب‌پذيري‌ها، بحراني بوده‌اند؛ زيرا همين آسيب‌پذيري‌ها به او امكان مي‌دادند كنترل زيرساخت اصلي شبكه‌ي اپل را دراختيار بگيرد و از همان طريق ايميل‌هاي خصوصي و داده‌هاي آي‌كلاد و ديگر اطلاعات خصوصي حساس را به‌سرقت ببرد. بر اساس گفته‌ي سم كري، باگ‌هاي بحراني شبكه‌ي سازماني اپل تنوع بالايي داشتند.

طبق گزارش خبرگزاري وايرد، اپل به‌محض اطلاع از اين آسيب‌پذيري‌ها در راستاي رفع كردن آن‌ها قدم برداشته است. سم كري در دوره‌اي سه‌ماهه اپل را از تمامي آسيب‌پذيري‌ها مطلع كرد و اپل آسيب‌پذيري‌ها را از بين برد. كري مي‌گويد در برخي مواقع چند ساعت پس از مشاهده‌ي اوليه‌ي آسيب‌پذيري،‌ جزئيات آن را به اپل ارائه داده است.

ظاهرا اپل جزئيات نيمي ازمحقق ۲۰ ساله ۵۵ نقص امنيتي در شبكه سازماني اپل پيدا كرد آسيب‌پذيري‌ها را براي پرداخت جايزه‌ي آن‌ها موردبررسي قرار داده و فعلا متعهد به پرداخت ۲۸۸,۰۰۰ دلار به محقق ۲۰ ساله و اعضاي تيمش شده است. كري مي‌گويد وقتي فرايند برررسي تمامي آسيب‌پذيري‌ها به‌اتمام برسد، مبلغ نهايي جايزه ممكن است از مرز ۵۰۰٬۰۰۰ دلار رد شود. 

آسيب‌پذيري‌هاي كشف‌شده ممكن بود باعث فاش شدن تصاوير شخصي كاربران اپل شود

سم كري چند ساعت پس از انتشار مقاله‌ي ۹۲۰۰ كلمه‌اي خود با عنوان «ما اپل را به‌مدت سه ماه هك كرديم: هرآنچه پيدا كرده‌ايم در ادامه آورده‌ايم» در چتي آنلاين با رسانه‌ي وايرد شركت كرد و گفت: «اگر آسيب‌پذيري‌هاي موردبحث توسط هكر مورد استفاده قرار مي‌گرفتند، حجم عظيمي از داده‌هاي اپل فاش مي‌شد و اين شركت بي‌نقص‌ بودن خود در حوزه‌ي امنيت را از دست مي‌داد. براي مثال هكر امكان دسترسي به ابزارهاي داخلي مديريت اطلاعات كاربران اپل را پيدا مي‌كرد و مي‌توانست تغييرات مد نظر خود را در نحوه‌ي كار سيستم‌ها اعمال كند.»

 

از بين جدي‌ترين خطراتي كه شبكه‌ي سازماني اپل را تهديد مي‌كرد مي‌توانيم به يك آسيب‌پذيري در تجزيه‌كننده‌ي جاواسكريپتي كه توسط سرورهاي آي‌كلاد مورد استفاده قرار مي‌گيرد اشاره كنيم؛ اين آسيب‌پذيري امكان حمله‌ي XSS يا Cross Site Scripting را فراهم مي‌كرد. از آن‌جايي كه آي‌كلاد به اپل ميل (Apple Mail) سرويس‌دهي مي‌كند، هكر ازلحاظ تئوري مي‌توانست لينكي مخرب براي فردي كه ايميلي با پسوند iCloud.com يا Mac.com دارد بفرستد و از آسيب‌پذيري بهره‌برداري كند.

محقق ۲۰ ساله و اعضاي تيمش ممكن است بيش از ۵۰۰ هزار دلار جايزه دريافت كنند

در نظر داشته باشيد كه به‌منظور بهره‌برداري از اين آسيب‌پذيري، كافي بود كاربر ايميل را باز كند؛ اين يعني حتي به كليك كردن روي لينك هم نيازي نبود. به ‌دنبال باز شدن ايميل، اسكريپت مخربي كه درون ايميل پنهان شده بود به هكر امكان مي‌داد تمامي كارهايي كه كاربر به ‌هنگام مراجعه به سايت iCloud.com ازطريق مرورگر توانايي انجام دادن‌شان را داشت، انجام دهد.

تعريف كسب و كار اينترنتي

۳۹ بازديد

به نوعي از كسب و كارهايي گفته ميشود كه فعاليت آنها روي اينترنت و بر پايه پتانسيلهاي اينترنت سپريدن ميشود.
ويژگي بي همتا  :
راه اندازي اين ايده بر حضور اينترنت ماندگار است. نياز به يك تعريف كسب و كار اينترنتيمكان فيزيكي نيست.ميتوان سوداگري خود را به درآمدي پايدار تبديل كرد.كسب و شغل خويش فقط مختص يك خيابان يا يك شهر نيست و كل جهان قابليت دسترسي به آن را خواهند داشت. تنها مختص يك سررسيد ويژه نيست و ۲۴ ساعت شبانه روز دست يافتني است.
چرا براي درآمدي استوار ،كسب و پيشه اينترنتي را انتخاب نماييم ؟
به اين فكر باشيد كه سرپرست خويش هستيد.
مانند كل گونه ها ايجاد اشتغال ها ،راه اندازي يك كسب وكار اينترنتي كسان را مستقل ميكند. آنها خود رئيس خود هستند و اين يكتا از انگيزه ها افرادي است كه اخ دارند براي خويش شغل كنند و نه براي ديگران.هيچ كس به شما نميگويد  كه چه كنيد ،چطور كاركنيد،هيچ آدم از شما سوالي نميپرسد.از كار شما بيهوده گلايه نميكند.شما را به انگيزه تاخيرتان توبيخ نمي كند.نميگويد كه چرا كاري را سپريدن نداده ايد.چرا كاري را انجام داده ايد و……اگر شما هم از اين نوع كسان هستيد تاسيس يك كاسبي اينترنتي ميتواند گزينه مناسبي باشد.
البته فراموش نكنيد كه انضباط و برنامه ريزي براي هر كاري از آنگونه كسب و كارهاي اينترنتي لازم و ضروري است و بايد مواظب باشيد كه در اين تله نيفتيم.در اين رابطه باورهاي اشتباه را حتما” مطالعه كنيد.
وقتي در خوابيد نيز پول در مي آوريد !
تقريبا” امكان خودكار سازي كل كار و جنبش ها در اينترنت هستي دارد و اين مايه ميشود كه حضور شما عمدتا” محدود به توليد درونمايه ،برنامه ريزي ،راه اندازي و پي گيري ها شود.چيزي همانند خلبان خودكار كه تنها براي بلند شدن و نشستن احتياج به حضور خلبان هست و باقي مدت پرواز از سوي سيستم هاي هواپيما هدايت ميشود.بنابراين وقتي در محل كسب تان خويش حضور نداريم ،مسافرتيم يا حتي در خواب هستيم مشتري به سايت مراجعه ميكند محصولات ما را ميبيند ،سفارش خود را ميدهد،پول را پرداخت و فرآورده را گرفتن ميدارد!
ازكار كردن لذت ميبريد!
اين احد از بزرگ ترين محاسن business هاي اينترنتي است.چون اكثر ملت به شغلي مشغول هستند كه آن را اخ ندارند و روي زوركردن آن را سپريدن مي دهند.
ولي كسب و كارهاي اينترنتي طبق علاقه و توانمنديهاي كسان شكل ميگيرند كه اگر غير از اين باشند محكوم به شكست هستند.بنابراين همواره مشغول كاري هستيم كه عاشق آن هستيم.
زمان در پسنديدن شماست !
يكي از مزاياي business هاي اينترنتي مستقل بودن از زمان است .هنگامي كه براي سايرين كار و جنبش ميكنيم بايد به قواعد موعد كاري آنها پايبند باشيم ولي وقتي براي خويش كار ميكنيم همانطور كه در مورد اول گفته شد خودمان برنامه هاي تكاپو هايمان را موعد بندي مي كنيم.البته اين به اين معنا نيست كه هرروز هر وقت دلمان اراده كارميكنيم بلكه بدين معناست كه زمان كارها را ما مشخص ميكنيم.مثلا”اگر در زمره افرادي هستيم كه در روز كار و بار هاي ديگري داريم يا از افرادي هستيم كه شبها بهتر شغل ميكنيم ميتوانيم ساعت كاري خويش را از ۱۱ شب تا ۳ صيح پيمان دهيم.در حاليكه اگر پيمان بود يك كسب و كاري سنتي داشته باشيم يا براي يك كاسبي سنتي كار كنيم ديگر اين امر امكان پذير نبود،باز تكرار ميشود زمان بندي در اختيار ماست ولي بايد به يك موعد بندي تعيين شده پايبند باشيم و از بينظمي جلوگيري كنيم.
پول اكثريت بدست ميآوريد!
اگر سوداگري اينترنتي را درست گردانيدن نماييم احتمالا”پول اكثريت از اين كه براي سايرين كار كنيم به دست خواهيم آورد. انگيزه اين فرمايش چند چيز است :
بديهي است در هر كسب و كاري ارزشي كه كسان ايجاد ميكنند بايد بيش از حقوقي باشد كه ميگيرند وگرنه آن شركت ورشكست ميشود.بنابراين ارزشي كه ما براي كمپاني ايجاد ميكنيم بيشتر متعلق به پولي است كه اخذ ميكنيم.اگر براي خويش پيشه نماييم همه پول را دريافت خواهيم كرد.همانطور كه گفته شد بسياري از كارها قابل خودكار سازي است.پس خرج ها نسبت به كاسبي هاي سنتي كاهش ميابد.هزينه هاي بالا سري فردي همانند اياب و ذهاب ،لباس ،تعمير و بيمه اتومبيل و هم چنين خرج هاي كاسبي مانند محل پيشه ،تجهيزات اداري ،آب و برق و همانند آن نيز تفريق ميابد.محيط كارتان را خودتان انتخاب ميكنيد!
بعضي ها پيرامون كارشان را برادر ندارند .فضا ،نور،رنگ بندي و……هنگامي كه در يك محل شغل ميكنيم در برگزيدن ما نيست .با همكاران نيز ممكن است كشمكش نظر و نظر داشته باشيم.يا از آنها به هر دليلي خوشمان نيايد اما به هرحال بايد آنها را تحمل كنيم.كسب و شغل اينترنتي را ميشود يك نفره اداره كرد يا دست كم اش اين است كه خودمان همكاران خود را برگزيدن ميكنيم.
ميتوانيد همزمان داراي چند كار باشيد!
اختيار برنامه ريزي و موعد بندي ،امكان خودسازي فعاليتها تفريق بالا سري ها و هزينه ها به ما اين امكان را ميدهد كه بتوانيم چندين كسب و كاراينترنتي را همهنگام اداره كنيم و اين به معناي داشتن چندين منبع درآمدي است و گرفتن پول بيشتر است.البته به ياد داشته كه با يك دست بيش از يك هندوانه بر نداريم و نخست تنها با يك كسب و مار اينترنتي شروع كنيم.بعد از مدتي كه آن پيشه سرو نظم گرفتت و احتياج اقليت به حضور ما داشت آن وقت كسب و كار دوم را آغاز كنيم و همين طور الي آخر.طبيعي است كه اين شغل نيز نامحدود نيست و يك نفر نميتواند در آن واحد شمار زيادي سوداگري اينترنتي را صحيح اداره كند ولي نسبت به مشاغل سنتي ديگر در تعداد اغلب ميتوان سپريدن داد.

شارژ گوشي با فانوس خورشيدي بادي ضدآب

۳۳ بازديد

ين شارژر خورشيدي ضدآب و تاشونده لوسي پرو نام دارد و بعد از خالي كردن باد، ارتفاع آن به ۳.۸ سانتيمتر كاهش مي‌يابد. لذا لوسي پرو را به سادگي مي‌توان با خود حمل كرد.

 

اين شارژر خورشيدي در برابر ضربه و گرد و خاك نيز شارژ گوشي با فانوس خورشيدي بادي ضدآبمقاوم بوده و ميزان روشنايي آن ۱۵۰ لومن است. اين محصول در صورت پربودن باتري براي ۵۰ ساعت استفاده به منظور روشن كردن محيط و شارژ گوشي‌هاي هوشمند در دسترس است.

 

شارژر يادشده كه در واقع يك پاوربانك بادي است مي‌تواند در برابر حداكثر ۶۸ كيلوگرم فشار دوام آورده و آسيب نبيند. لذا قرار دادن آن در ته كوله پشتي نيز به آن آسيب نمي‌زند. قيمت اين محصول ۷۹ دلار است.

اپل واچ كاربران را اشتباهي به پزشك مي فرستد

۴۰ بازديد

گزارشي جديد نشان مي دهد از ميان كاربران ساعت هوشمند اپل كه با دريافت پيام هشدار ضربان ناهماهنگ قلب به پزشك مراجعه كردند، فقط ۱۰ درصد به طور واقعي دچار اين عارضه بودند.

 

اين اشتباه پزشكي كوچك هزينه هاي پزشكي غير ضروري بر كاربران تحميل مي كند و علاوه بر آن سبب مي شود ماليات بيش از حد بر صنعت خدمات درماني وضع شود.

 

همچنين اين قابليت ساعت هاي هوشمند سبب مي شونداپل واچ كاربران را اشتباهي به پزشك مي فرستد افراد علائم واقعي اين عارضه قلبي مانند سرگيجه يا تنگي نفس را ناديده بگيرند زيرا پيام هشداري دريافت نكرده اند.

 

در گزارشي كه ژورنال American Medical Infomatics Association منتشر كرده است، محققان مايو كلينيك، در بازه دسامبر ۲۰۱۸ تا آوريل ۲۰۱۹ سوابق بيماران را براي وجود گزاره «اپل واچ» بررسي كردند. آنها متوجه شدند ۲۶۴ بيمار اعلام كرده اند اپل واچ شان درباره ضربان ناهماهنگ قلب هشدار داده است.

قيمت طراحي سايت املاك

۴۱ بازديد

اگر شما به تعقيب يك راهنماي كامل طراحي وب سايت رايگان براي خود هستيد، اين مقاله را مي پسنديد.اين يك آموزش گام به گام و ساده است كه پس از خواستن آن ميتوانيد طراحي تارنما با وردپرس را از پايه در كمتر از ۲ ساعت بياموزد و به ساخت وبسايت هاي رايگان بپردازد.در واقع شما در اين مطلب قدم به قدم ياد ميگيريد كه چگونه يك سيستم مديريت وبسايت مناسب براي خود پيدا كنيد، سپس قالب مربوط به كار خود را روي آن پياده سازي كنيد و در پايان تارنما خود را مديريت كنيد.
همچنين در اين راهنما كوشش كردم كمتر از واژه هاي تخصصي طراحي وبسايت كاربرد كنم تا براي شما مشكلي قبل نيايد.
۳ مرحله اصلي در اين راهنما۱. پلتفرم پسنديده براي طراحي وبسايت خويش را انتخاب نماييد.۲. نام دامين و ميزبان سايت خويش را گزينش كنيد.۳. وبسايت خويش را نصب، طراحي و ويرايش كنيد. 
#قدم اول: پلتفرم پسنديده براي طراحي وبسايت خود را برگزيدن نماييد.قبل از اينكه شما در مورد طراح و نام پهنه خود نگران باشيد، شما بايد تصميم بگيريد كه چه پلت فرمي را براي ساخت تارنما خويش بكار مي گيريد.
منظور من از پلتفرم چيست؟خب، زماني كه من در سنه ۱۳۸۸ شروع به طراحي وبسايت كردم، بسياري از سايت هاي با به كارگيري HTML (كد)، CSS و حتي فلش ساخته مي شدند. اين زمان بسياري را براي يادگيري ساخت وبسايت از من گرفت.
به همين علت اكثر مردم هنوز هم فكر مي كنند ساخت وب سايت از نخست سخت است و يا احتياج به مقدار زيادي از مهارت هاي برنامه نويسي و طراحي دارد. – البته اين لغايت حدي صحيح است اما براي طراحي هر وبسايتي نه!
در سنه ۲۰۱۶، سيستم هاي مديريت درونمايه (CMS) مانند وردپرس هستي دارند كه ايجاد يك تارنما را براي همه قابل دسترس كرده اند.
به عبارت ساده، يك سيستم مديريت محتوا (يا پلت فرم ساخت وب سايت)، يك بستر كاربر پسند براي ساخت تارنما و مديريت محتواي آنلاين آن، به جاي استفاده از يك دسته از صفحات كدنويسي شده است.
سه پلتفرم محبوب ساخت تارنما در سال ۲۰۱۶popular-website-platforms
همانطور كه شما مي توانيد در دياگرام بالا بينيد، تقريبا  به نيمي از وب سايت ها در اينترنت در حال ساخت بر روي پلت فرم تارنما وردپرس هستند. تنها به اين آمار بدست W3Techs و BuiltWith نگاهي بكنيد.
اما چرا وردپرس از بقيه بهتر است؟هيج جاي جهان رهسپار بهتر و آسان تر از وردپرس براي ساخت يك وب سايت رايگان پيدا نمي كنيد، زيرا:
۱. وردپرس فارسي بسيار عالي و آپديت مي باشد.WordPress اين سيستم مديريت درونمايه (CMS) در مملكت ما نماينده رسمي دارد و تمامي نسخه هاي آن به صورت مجاني در وب سايت وردپرس فارسي پيمان مي گيرد.
۲. وردپرس كاملا مجاني است، همراه با بسياري از پوسته ها و تم هاي زيبا كه ميتوانيد انتخاب كنيد.آموزش طراحي تارنما مجاني با وردپرس وقتي زيباتر مي شود قيمت طراحي سايت املاك كه بدانيد تعداد نامحدودي از قالب هاي رايگان براي اين CMS هستي دارد. از منابع رايگان آن ميتوان به منبع پوسته وردپرس فارسي و از منايع پولي آن مي طاقت به وب سايت themeforest اشاره نمود.
نكته ديگر آنكه وردپرس يك جامعه برزگ از طراحان وبسايت را دارد كه در دل همين مردم هستند. وب سايت نكسار نيز قالب وردپرسي است كه بدست تيم ما ساخته شده است. در قالب هاي موجود وردپرس با كمي گشت و گذار مي توانيد خلاقانه ترين طراحي وبسايت ها را ببينيد و از وسط آن قالب ها براي خويش دانلود كنيد.
۳. وردپرس براي تازه كاران عالي ست!اگر شما ميتوانيد در ورد مايكروسافت مطلب بنويسيد پس مي توانيد محتواي وبسايت خود را در وردپرس هم وارد كنيد. شما مي توانيد با افزونه هاي وردپرس وبسايت خود را اشاعه دهيد و  نزديك  هر امكاناتي در ساخت وبسايت خود بيچارگي داشته باشيد از پلاگين هاي وردپرس به چهره رايگان بهره‌گيري كنيد. با “پلاگين ها يا همان افزونه ها” شما توانا به افزودن فرم هاي تماس، فرم هاي اشتراك، نگارخانه عكس و … براي تارنما تان خواهيد بود. زياد ساده است، نه؟
۴. وردپرس براي سايت هاي كوچك يا بزرگ؟ جواب: عالي براي هر دواز تارنگار هاي عمومي لغايت سايت هاي شركتي قشنگ و فروشگاه هاي آنلاين، وردپرس مي تواند در هر نوع از طراحي وب سايت بهترين پبت فرم انتخابي شما باشد. وردپرس بدست eBay، موزيلا، رويترز، CNN، Google Ventures و حتي ناسا استفاده مي شود.
۵. معمولا قالب هاي آماده وردپرس Responsive خواهند بود، يعني براي موبايل، تبلت و رايانه بهينه شده اند.پس بدون استخدام يك طراح وبسايت، ميتوانيد به صورت همهنگام نسخه موبايل و تبلت سايت خويش را داشته باشيد.
۶. حمايت وسيع و جامعه بزرگ برنامه نويس براي كمك به گسترش وردپرس.بخاطر كاربرد بسياري از مردم از اين پلت فرم (وب مستر ها، وبلاگ نويسان، توسعه دهندگان تم و سازندگان پلاگين)، پيدا كردن كمك سريع هنگامي كه شما به مشكلي بخوريد خيلي آسان مي شود. بهترين جا براي اين شغل انجمن وردپس فارسي است.
توصيه من اين است كه اگر شما به پيگيري كتاب آموزش طراحي سايت نيز ميگرديد، كتابي را بخريد كه تعليم ساخت وبسايت با وردپرس را ديتا باشد.
البته، ساير پلت فرم هاي سيستم مديريت محتوا نيز براي طراحي وبسايت وجود دارد.دروپال يك پلتفرم بسيار نيرومند است كه دوست داشتني براي طراحي وب و برنامه نويسان با تجربه است، اما با يك منحني يادگيري سخت! كه يك انتخاب بد براي مبتديان به حساب مي آيد.
جوملا همانند وردپرس است و كاربرد زيادي براي فروشگاه هاي آنلاين مي شود. ولي شما دست كم بايد كمي از برنامه نويسي وبسايت سر در بياورديد لغايت بتوانيد با اين platform طراحي وبسايت كنيد.
اگر مي خواهيد جزئيات اغلب بدانيد، اين لينك را مشاهده كنيد كه يك مقايسه زياد جامع بين وردپرس، جوملا و دروپال كرده است.
در مرحله #۲، من شما را از فرايند انتخاب يك اسم پهنه خوب و پيدا كردن يك فضاي براي ميزباني سايت تان آگاه مي كنم.در مرحله ۳، من به شما پرتو مي دهم كه چگونه براي نصب و سفارشي كردن وب سايت خويش در وردپرس اقدام عملي كنيد. نگران نباشيد – من شما را از فرايند راحت و بنيادي ساخت وبسايت با وردپرس، با تعداد زيادي از عكس ها راهنمايي مي كنم.اگر شما هر نوع سوال يا توصيه براي اين دسته از راهنماي آموزش رايگان طراحي سايت داريد، دريغ نكنيد! با شركت ما تماس بگيريد و بخواهيد كه گوشي را به من بدهند. من حامد ايوبي هستم. مترجم و مؤلف اين مقاله.
#قدم دوم: پيدا كردن يك اسم حوزه و هاستبراي ساخت يك وب سايت جديد آنلاين، شما بيچارگي به دو چيز داريد:
نام گستره (يك آدرس وب همانند nexar.ir)هاست وب (يك سرويس است كه سايت شما را به اينترنت متصل مي كند و همانند هارد اطلاعات سايت را روي آن مي ريزيد.)پلت فرم وردپرس مجاني است، ولي يك نام دامين و ميزبان وب (هاست) براي شما هزينه در نزديك ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان در سنه به به اتفاق دارد، اما باز هم هزينه آنها كمتر از خوردن يك پيتزا در شمال تهران است!
من معمولا براي خريد دامين و هاست وبسايت هاي ساخته شده توسط خودم و كمپاني نكسار از مهين تارنما يا هاست ايران بهره‌گيري مي كنم. از هر دو وبسايت خيالتان كاملا راحت باشد ولي بايد بدانيد كه يك نكته مهم در اين تعليم طراحي تارنما همين نكته است كه هاست و گستره را نبايد از هر جايي خريد!
شركت هاي متفرقه فروش هاست و پهنه مي توانند به شما آفت هاي ابهت بزنند. مثلا شگفتي نكنيد اگه به شما زنگ زدند و گفتند كه اطلاعات شما پريده، ببخشيد!
از هر جايي هاست مي گيريد، هاست لينوكس باشد و حائز كنترل پنل CPanel.
چه نوعي داميني بايد برگزيدن كنيم؟معمولا كل از پهنه هاي بين المللي مشابه .com و يا .net و يا .org استفاده مي كنند كه هر كدام معناي خاص خويش را دارد. اما به كارگيري گستره هاي ملي نيز مثل .ir در ايران ميتواند گزينه مناسب تري و مختصر خرج تري باشد. براي خريد گستره .ir بايد در سايت ايرنيك شناسه داشته باشيد.
اما براي گزينش نام پسنديده براي وبسايت شما دو گذرگاه توصيه مي دهم:
از نام شركت يا اسم خودتان در دامين استفاده كنيد. مانند: www.nexar.irاز جستار تكاپو خويش در پهنه تان استفده كنيد مشابه www.your-activity.irاز انتخاب اسم هاي عجيب ناآشنا براي وبسايتتان دوري كنيد. وبسايت شما هر چه نام اختصار تر و زيباتري داشته باشد بهتر به ياد ديگران مي ماند.
اليته يه نكنه مهم قابل اشاره اين است كه اگر اسم فعاليت شما در اسم گستره شما باشد شانس شما براي بالاتر آمدن وبسايتتان در موتورهاي جستجو زيادتر مي رود. به گردآور فرآيندهايي كه به شفا عملكرد وبسايت شما در موتورهاي جستجو از قبيل گوگل كمك مي كند SEO يا Search Engine Optimization مي گويند. اگر اخ داريد وبسايت شما پر گوگل خوب بالا بيايد اين مقاله Seo on Page را بخوانيد.
يك نكته عالي ديگر در پيدا كردن نام حوزه مناسب استفاده از ابزارهاي آنلاين مانند LeanDomainSearch است كه در نوبه خويش پيشنهاد هاي عالي به شما از وبسايت هاي خالي مي دهد.
#قدم سوم: نصب و ساخت وبسايت + تغيير قالب انتخابيهنگامي كه اسم دامنه خود را خريداري كرده ايد و هاست خود را روي حوزه تان تاسيس كرديد (اين كار را كمپاني هاستينگ سپريدن خواهد داد)، شما راه را به احسان جلو رفته ايد.
حالا زمان آن است كه به ساخت وبسايت خويش بپردازيد. نخستين چيزي كه شما بايد سپريدن دهيد اين است كه وردپرس را روي هاست خريداري شده نصب كنيد.
راهنماي نصب وردپرسدو راه براي نصب وردپرس ممكن است، راه نخست بسيار ساده تر از ديگري است.
۱. با يك كليك تارنما هايي مانند وردپرس (و جوملا و دروپال) را روي هاست خريداري شده نصب و تاسيس كنيد.تقريبا هر كمپاني ميزباني وب قابل اعتماد بخش نصب با يك كليك كنيد را براي تاسيس وردپرس دارد كه مايه راحتي نصب اين پلتفرم روي هاستينگ شما مي شود.
در اينجا مراحل ايست كه شما مي توانيد براي نصب سريع وردپرس سپريدن دهيد:
به CPanel هاستينگ خويش وارد شويد. (با شناسه و رمزي كه از كمپاني هاستينگ گرفته ايد. معمولا آدرس ورود به CPanel به اين ترتيب است: www.yourname.com/cpanel)به كنترل پنل برويد.آيكون وردپرس را پيدا كنيد.روي نام دامين تان كه نشانه ديتا است كليك كنيد.با كليك بر روي “نصب” شما بايد اطلاعات دسترسي به تارنما جديد وردپرس خود را گرفتن كنيد.۲٫ نصب دستي وردپرساگر به هر دليلي (برخي از شركت هاي ميزباني وب “نصب وردپرس تنها با يك كليك ” را فراهم نكرده اند) شما اين انتخاب را نداريد، براي نصب وردپرس به طور خودكار اقدام كنيد، شما مي توانيد از راهنماي رسمي نصب وردپرس فارسي براي ساخت وبسايت خويش كمك بگيريد.
نصب وردپرس به صورت دستي (كليك كنيد)
ضمنا اگر شما “نصب وردپرس با يك كليك” را در پنل هاستينگ خويش نداريد، احتمالاً در حال وابستگي با يك ميزبان بد براي ساخت وبسايت خويش هستيد.
انتخاب يك قالب يا پوسته براي آغاز ساخت سايت شماهنگامي كه شما با كاميابي وردپرس بر دامنه خود نصب كنيد، شما فقط به يك بستر براي وب سايت خويش واصله ايد كه فقط ميشود با آن سايت را مديريت كرد. ولي برگزيدن قالب وب سايت شما براي نمايش محتواي سايتتان هنوز مانده است.
default_wordpress_theme
در درستي قالب وبسايت شما، طراحي تارنما شما است كه به وردپرس مي گويد چگونه به نما سايت شما نگاه بياندازد؟
custom-website-theme-768x334
اينجا است كه اين مبحث سرگرم كننده تر مي شود. شما مي توانيد از بين هزاران هزار پوسته يا همان قالب طراحي شده بدست طراحان مختلف كاربرد كنيد و آن را براي خودتان شخصي سازي كنيد