آرشیو خرداد ماه 1399

تكنولوژي روز

۹ تكنولوژي وب كه بايد بدانيد

۷۲ بازديد

در طي چند سنه بازپسين تكنولوژي‌هاي فرانت اند مختلفي وارد بازار شدند. با اين تغييرات دنياي طراحي وب به شدت در خود تغييراتي را نگريستن كرد. حال با وجود اين دگرگوني ها شما مي‌توانيد وبسايت‌ها را آسان‌تر و با تاثير بيشتري برپايي كنيد. 
من همش در رابطه با واپسين ابزارها و بهترين رويكردها هيجان زده هستم، به اين انگيزه كه ايمان دارم ابزارهاي جديد امروز مي‌توانند به ابزارهايي با بيشترين كاربرد در فردا تبديل شوند. 
من در اين مطلب هدف دارم شما را با ۹ تكنولوژي و ابزار امروزين براي توسعه‌دهندگان وب آشنا كنم. البته آن‌ها براي جريان گسترش وب الزامي نيستند و بعضي از آن‌ها به صورت ويژه نيز براي فقط گسترش وب برپايي نشده اند. اما آن‌ها مي‌توانند سرعت شما را شفا و پايه‌هاي كدنويسي‌تان را ارتقا دهند.

چرا بايد يك وبسايت داشته باشيم؟
webcomponentswebcomponents.org/
ممكن است اصطلاح WebComponents را شنيده باشيد، ولي از اينكه به جزئيات آن نگاه كرده باشيد شك دارم. WebComponents در واقع استايل‌هاي تازه‌اي براي HTML۵ است كه طبق استانداردهاي موجود در W۳C ايجاد شده است. 
اين كامپوننت‌ها به شما دستور مي‌دهد كه بتوانيد المنت‌هاي سفارشي با توانايي بهره‌گيري مجدد را در صفحات پويا داشته باشيد. المان‌هايي مثل ويجت تب‌ها، اسلايدرهاي تصويري و منوها. ديگر نيازي نيست كه از آغاز يك منو كشويي را برپايي كنيد. شما فقط دربايستن داريد كه از يك تگ در اين كامپوننت كاربرد كنيد. 
در وبسايت اصلي اين پروژه مي‌توانيد مثال‌هاي متفاوتي به اتفاق با توضيحات بسيار مختصري را نگريستن كنيد. همچنين اگر نتوانستيد به خوبي با آن‌ها پيوستگي پايدار كنيد مي‌توانيد از طريق اين راهنما نكات كاربردي را نگريستن كنيد.
در چند سال گذشته اين پروژه چندان تكميل نيافته بود اما در حال حاضر مي‌توان از آن به عنوان يك دست موزه زياد مناسب در كنار كارتان بهره‌گيري كنيد. 
PolymerPolymer
Polymer يك كتابخانه متن مفتوح است كه بدست تيم گوگل رهبري مي‌شود. استفاده كردن از اين فناوري به شما كمك مي‌كند الي بتوانيد مراحل توسعه و استفاده از APIهاي گوناگون و موارد ديگري كه ارائه مي‌كند بسيار آسان‌تر شود. در اين كتابخانه المان‌هاي دروني نيز وجود دارد كه مي‌توانيد از آن‌ها كاربرد كنيد. 
در ساحل اين در نسخه جديد اين فناوري قابليت ايجاد اپليكيشن‌هاي پيش‌رونده نيز مهيا شده كه مايه مي‌شود بتوانيد بسيار سريع‌تر پيشرفت داشته باشيد. 
هدف Polymer اين است كه توانايي ايجاد ماژول‌ها را داشته باشد. شما مي‌توانيد ماژول‌هاي خودتان را ايجاد كنيد. براي خواستن اطلاعات اغلب و موارد جديد در نسخه ۳ آن به وبسايت Polymer مراجعه كنيد. 
AMPAMP
گوگل چند سال قبل تكنولوژي AMP را ايجاد كرد و هدف از اين شغل بهتر كردن تجربه كاربري كاربران در كاوش كردن اينترنت بود. با استفاده از پروژه AMP برگه‌هاي وبسايت شما در يك قالب با توانايي خوانايي بالا پيمان مي‌گيرد و توانايي بارگذاري بسيار سريعي را دارد. 
شما فقط بيچارگي داريد كه كدهايي را به وبسايت‌تان اضافه كنيد و بعد متعلق به گوگل بقيه كارها را انجام مي‌دهد. اگر وبسايت شما براساس AMP بهينه‌سازي شود كل چيز براي كاربران موبايل سريع‌تر بارگذاري مي‌شود و تجربه‌اي همانند به اپليكيشن‌هاي موبايل را پيدا خواهند كرد. 
با در عقيده گرفتن رشد بي اندازه كاربران موبايلي به نسبت دستگاه‌هاي ساير به نظر مي‌رسد كه سوئيچ كردن به اين پروژه ارزش فوقاني دارد. به كارگيري اين فناوري در وبسايت‌هايي با قابليت‌هاي تعاملي زياد بالا شدني است صحيح نباشد اما براي وبسايت‌هاي خبري و وبلاگي كه متن/تصوير و موارد همانند را ارائه مي‌دهند مي‌تواند انقلابي در مصرف كاربران موبايل به وجود بياورد.
Gulp Gulp
خودكارسازي يگانه از كليدي‌ترين راه‌ها براي كاهش زمان مصرف شده در اتمام كارهاي تكراري است. با به كارگيري يك اجرا كننده وظايف مثل Gulp بسيار ساده است كه بتوانيد وظايف تكراري و آزار دهنده را به صورت اتوماتيك اتمام دهيد و بتوانيد روي كارهاي مهم ديگري تمركز كنيد. 
Gulp مي‌تواند فايل Sass شما را به CSS تبديل كند، هك‌هايي را به كدهاي‌تان اضافه نمايد، برگه‌ها را پس از دگرگوني ها بازسازي كند و... . شما مي‌توانيد كارهاي زياد اكثريت را با به كارگيري Gulp انجام دهيد. اگر در اين رابطه مشتاق هستيد، مي‌توانيد دوره آموزشي GulpJS را تماشا كنيد. 
TypeScriptTypeScript
فريمورك فرانت‌اند AngularJS در پسينيان نسخه‌هاي خويش به صورت كامل از زبان اسكريپت‌نويسي تايپ‌اسكريپت پشتيباني مي‌كند. پس اگر از طرفداران انگولار هستيد بايد اين زبان را ياد بگيريد.
البته تايپ‌اسكريپت به صورت كامل يك زبان جديد نيست، خويش اين فناوري طبق جاوااسكريپت ايجاد شده است. فلذا اگر بتوانيد با جاوااسكريپت كار كنيد پس يادگيري تايپ‌اسكريپت براي‌تان وقت‌گير نخواهد بود. 
اگر قصد داريد ادب جاوااسكريپتي خويش را به سطح جديدي ببريد پيشنهاد مي‌كنم كه به سمت تايپ‌اسكريپت برويد. مطمئنا از برگزيدن اين فناوري پشيمان نخواهيد بود.اگر در اين رابطه مشتاق هستيد، مي‌توانيد تعليم TypeScript را مشاهده كنيد. 
Three.jsThree.js
اگر تا به حال در دنياي طراحي وب مباحث WebGL و ۲D/۳D را تعقيب كرده باشيد پس مطمئنا نام Three.js را شنيده‌ايد. اين كتابخانه يگانه از قدرتمندترين موارد براي گرافيك‌هاي بر پايه وب است كه براساس يك موتور رندرينگ شغل مي‌كند. 
اين سوژه كه وبسايت‌هاي كمي نياز به گرافيك‌هاي سه بعدي دارند حقيقت دارند، ولي با ترقي اين فناوري و رشد آن، مطمئنا احد از موارد پر كاربرد خواهد بود. 
Three.js به صورت مجاني و متن مفتوح ارائه شده و همچنين در كنار APIهاي WebGL بهبود مي‌يابد.
DockerDocker
با يك كانتينر پلتفرم مشابه داكر شما مي‌توانيد محيط‌هاي مجازي ايجاد كرده و وبسايت‌تان را روي سرورهاي مختلفي به آساني انتقال دهيد. لغايت به حال درباره داكر آموزش‌ها و مستندات بسيار زيادي ارائه شده كه مي‌توانيد از آن‌ها بهره‌گيري كنيد. 
اما داكر جزو معدود پلتفرم‌هايي است كه با آوردن قابليت‌هاي مجازي‌سازي مي‌تواند همه سير گسترش شما را تغيير و بهبود دهد. اگر يك DevOps باشيد مطمئنا با داكر پيشه كرده‌ايد و يا شغل بايد بكنيد.  
Ionic FrameworkIonic Framework
در درستي اين فقط فناوري موجود در اين ليست است كه يكراست به دنياي وب مربوط نمي‌شود. ولي اين مورد مخصوص توسعه‌دهندگان وب است، افرادي كه برآنند الي با به كارگيري HTML/CSS/JS اپليكيشن‌هاي نيتيو را برپايي كنند. 
Ionic فريمورك متن مفتوح و رايگاني است كه براي ايجاد اپليكيشن‌هاي آندرويد و IOS ايجاد شده است. تمام اپليكيشن‌هاي موجود در اين فريمورك طبق كدهاي سازگار با دنياي وب برپايي شده، فلذا شما مي‌توانيد اپليكيشن‌هاي جاوااسكريپتي را بنويسيد كه در پايان مانند به اپليكيشن‌هاي جاوا/سويفت است. 
توسعه‌دهندگان وب زياد به ندرت وارد دنياي برنامه‌نويسي اپليكيشن‌هاي نيتيو مي‌شوند ولي Ionic به آن‌ها جايگزين زياد خوبي را ارائه مي‌دهد. الي به اينجاي شغل پشتيباني نسبتا نكوداشتن نيز از اين فريمورك شده است. براي شغل با اين فريمورك بيچارگي است كه فرهنگ نسبتا احسان در تايپ‌اسكريپت داشته باشيد.
كتابخانه‌هاي Zurbكتابخانه‌هاي Zurb
براي چند سنه من علاقه زيادي به Zurb و فريمورك قدرتمند فاونديشن داشتم. در بروزرساني‌هاي بازپسين اين آلت شما با كتابخانه‌هايي به اتفاق هستيد كه در نهايت مي‌توانيد روندهاي كاري را طراحي و اتوماتيك سازي كنيد. گرد از اين موارد Foundation for Emails اسم دارد. 
يكي ساير از موارد پسنديده در اين كتابخانه Motion UI نام دارد كه براي ايجاد انيميشن‌هاي بر پايه وب بسيار پسنديده است. شما مي‌توانيد به چهره مستقل و يا همراه با كل پروژه فاونديشن از اين كتابخانه كاربرد كنيد. 
تمام كتابخانه‌هاي موجود در اين فريمورك به صورت متن مفتوح ارائه مي‌شود و تيم گسترش آن به سختي در حال كار كردن براي بهتر نمودن آن هستند.

نحوه ي هشتگ گذاري اينستاگرام

۷۲ بازديد

امروزه گرد از كانال‌هاي مهم ديجيتال ماركتينگ براي افزايش شدامد سايت به كارگيري بازاريابي شبكه‌ هاي اجتماعي است. قطعا اينستاگرام يكي از مهمترين اين شبكه‌هاست كه جايگاه ويژه‌اي در بين ايرانيان دارد. ولي به كارگيري هشتگ اينستاگرام گرد از مهم‌ترين نكات بازاريابي در اين شبكه است كه كمتر به شكل بنيادي به آن پرداخته مي‌شود. در اين مقاله شما را با ۱۰ استراتژي هشتگ اينستاگرام براي افزايش نرخ اينگيجمنت كاربران آشنا خواهيم كرد.
۱. به تحقيق‌هاي خودتان توجه داشته باشيدهشتگ اينستاگرام - تحقيق‌
تحقيق درباره هشتگ‌ها قبل از به كارگيري اهميت زيادي برخوردار است. هرچه هشتگ‌هاي شما هدفمند و مرتبط‌تر انتخاب شوند شانس دستيابي به مخاطبين هدفي كه با محتواي پست شما تعامل برپا كنند نيز افزايش پيدا مي‌كند.
بسته به اهداف شما انواع متفاوتي از تحقيق براي يافتن بهترين هشتگ ممكن در اينستاگرام هستي دارد.
در اينجا روش‌هاي كارساز آورده شده است:
تحقيق درمورد موضوعات مرتبط بهترين گامي است كه مي‌توان با آن شروع به تحقيق درباره روش‌هايي كرد كه به خط كسب‌وكاري شما پيوسته است (كلمات كليدي كه اخيراً استفاده كرده‌ايد بهترين گام براي شروع  پژوهش هشتگ مي‌باشد)
در اپ اينستاگرام روي آيكون ذره‌بين كليك كنيد و سپس تگ‌ها را از منوي كشويي انتخاب كرده و هشتگ خودتان را در نوار جستجوي اينستاگرام وارد كنيد.
هشتگ اينستاگرام - تحقيق‌ كنيد
نتيجه هر جستجو تمام هشتگ‌هاي مزيت كه به هشتگي كه شما سرچ كرده‌ايد مرتبط‌اند را نشان مي‌دهد و اين به شما ايده مي‌دهد تا بتوانيد از هشتگ‌هاي بيشتري استفاده كرده تا با مخاطبين خودتان تعامل پايدار كنيد.
تحقيق درباره مخاطبين هدفتانبه جاي اينكه هشتگ‌هاي تصادفي را در انتهاي پست‌هاي اينستاگرام خودتان قرار دهيد رويكردي هدفمندتر اتخاذ كنيد الي ميزان فالووينگ خويش را افزايش دهيد. به پيگيري اين باشيد كه مخاطبين شما اخيراً از چه هشتگ‌هايي كاربرد كرده‌اند و آن‌ها را در پست‌هايشان پيمان داده‌اند (مطمئن باشيد كه تنها از هشتگ‌هايي كاربرد كنيد كه مرتبط‌‌ اند و دربرگيرنده كلمات كليدي‌اي مي‌باشند كه كاربران در نوع كسب‌وكاري شما به پيگيري آن‌ها مي‌باشند)
به تعقيب رهبران در صنعت خودتان باشيديكي از موثرترين راه‌ها براي يافتن هشتگ اين است كه تاثيرگذاران و كسب‌وكارها را فالو كنيد لغايت مخاطبين هدف شما را مكشوف و ببينيد كه آن‌ها از چه هشتگ هايي بهره‌گيري مي‌كنند. به بردباري زياد مي‌توانيد چند هشتگ جديد را به انبار خود اضافه كنيد.
پيشنهاد وب رمز: طراحي كمپين ديجيتال ماركتينگ در ۱۱ گام
۲. هنر به كارگيري هشتگ‌هاي اينستاگرامهشتگ اينستاگرام - هنر به كارگيري هشتگ
تحقيقات زيادي درباره تعداد هشتگ‌هايي كه بايد در هر پست به قصد افزايش تعامل استفاده كرد هستي دارد. بسته به اينكه شما به كدام نوشتار اعتماد كرده‌ايد تعداد هشتگ‌ها از ۵ الي ۳۰ درنظر گرفته شده است. برخي از بازاريابان فصلي قسم مي‌خورند كه از حداكثر تعداد هشتگ، يعني۳۰ تا در هر پست استفاده مي‌كنند، اما تحليل گران دريافته است كه به كارگيري يازده هشتگ در هر پست براي افزايش تعامل در اينستاگرام عددي بهينه است. واقعيت اين است كه كليد موفقيت در هشتگ اينستاگرام در بهره‌گيري استراتژيك از آن‌ها خفته است، چه شما تصميم بگيريد سه هشتگ بهره‌گيري كنيد چه سي هشتگ.
از استراتژي هشتگ گذاري ويژه روزانه كاربرد كنيد:هشتگ‌هاي روزانه عازم براي تعامل روزانه با مخاطبين شما را فراهم مي‌آورد و آن‌ها را به طور منسجم با محتوايتان متعامل كرده و در طولاني‌مدت ارتباط خويش را با آن‌ها حفظ مي‌كند.
در اينجا ليستي از هشتگ‌هاي يوميه اينستاگرام كه طبق روز هفته سازماندهي شده آورده شده است.
۳. چگونه هشتگ‌ها را مخفي كردهشتگ اينستاگرام - پنهان سازي هشتگ
براي اين كه خوانندگان فقط به كپشن شما توجه داشته باشند بهتر است هشتگ‌هاي اينستاگرام خودتان را كم‌اهميت‌تر جلوه دهيد، چراكه تگ‌هايي كه در پست پيمان مي‌گيرند اغلب يا به هم ريخته‌اند يا اسپم هستند و يا در فضا واقعيت پيمان نگرفته‌اند.
شما مي‌توانيد با استفاده از دو شيوه هشتگ‌هاي خودتان را نهان كنيد
در كپشن‌هابعد از اينكه كپشن‌تان را با يك نقطه تمام كرديد روي return كليك كنيد (اطمينان حاصل كنيد كه بعد از نقطه فاصله (space) زده نشده باشد)
نشانه‌گذاري كنيد (با يك نقطه، خط‌تيره يا دايره) سپس دوباره روي return كليك كنيد و اين شغل را ۴ بار تكرار كنيد.
هشتگ‌هايتان را پس از خط فرجام وارد كنيد. اين صحيح شغل مي‌كند چراكه اينستاگرام پس از سه خط، كپشن‌ها را مخفي مي‌كند و هشتگ‌هاي شما تا زمانيكه فالوورهايتان روي گزينهmore  و يا خواستن كامنت‌ها در پستتان كليك نكرده‌اند قابل تماشا نخواهند بود.
در كامنت‌هامثل دائم محتوايتان را پست كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه هشتگ‌ها را بيرون از پستتان به شغل اسير باشيد.
زمانيكه پستتان را منتشر كرديد روي آيكون نظرات كليك كنيد لغايت بتوانيد نظرتان را ثبت كنيد.
هشتگتان را در جعبه «add a comment» وارد كنيد و سپس روي گزينه پست كليك كنيد. بعد از اينكه پست شما نظراتي را دريافت كرد هشتگ‌هايتان قابل نگريستن نخواهند بود مگر اينكه كاربران روي دكمه «view all comments» كليك كنند.
۴. هشتگ‌ها را در استوري‌ اينستاگرام پيمان دهيدهشتگ اينستاگرام - هشتگ در استوري
افزودن هشتگ به استوري‌ اينستاگرام به صورت يك متن، يك استيكر و يا تگ لوكيشن مايه مي‌شود كه محتواي شما بدست مخاطبين جديدي ديده شود.
قرار دادن هشتگ‌ها در عكس ها يا ويديوهاي استوري اينستاگرام‌تان تضمين نمي‌كند كه حد هشتگ‌هايتان ديده شود. چرا؟ به اين انگيزه كه اين بستگي به كيفيت محتوايي كه پست كرده‌ايد و سطح تعاملتان دارد.
 از تگ‌هاي جغرافيايي كاربرد كنيدتحقيقات نشانه دادند پست‌هايي كه در آن لوكيشن‌ها تگ شدند نسبت به پست‌هايي كه از تگ جغرافيايي در آن‌ها بهره‌گيري نشده است، ۷۹% تعامل اكثريت دريافت مي‌كنند.
زمانيكه صحبت از استوري‌هاي اينستاگرام مي‌شود تگ‌هاي لوكيشن نيز همانند هشتگ‌هاي مرسوم عمل مي‌كنند، اما چندين تفاوت در ارتباط با آن‌ها وجود دارد:
لوكيشن‌ها را مي‌توان با استفاده از استيكر پست كرد (هيچ متني در آن شدني نيست) و هر تصوير يا ويديو تنها مي‌تواند داراي يك مكان يا لوكيشن باشد.
 از تگ‌ها به منظور افزايش بازديد خودتان استفاده كنيد.هشتگ‌هاي اينستاگرام در صورتيكه با خلاقيت جايگذاري شوند مي‌توانند به عنوان ابزاري كارساز براي افزايش مخاطبين‌تان با ايجاد تعامل با فالوورها و رفقا آن‌ها باره استفاده پيمان بگيرند.
۵. از هشتگ‌ها حرف و جاويژه استفاده كنيدهشتگ اينستاگرام- جاويژه
هشتگ‌هاي اينستاگرام گونه‌هاي متفاوتي دارند و هر كدام از آن‌ها نيز كاربرد و مخاطب اين منظور ويژه خويش را دارند.
در اينجا آنچه كه در ارتباط با گونه ها اصلي تگ‌هاي عرف براي شكل‌دهي يك راهبرد كارساز احتياج داريد آورده شده است.
هشتگ‌هاي جاويژههشتگ‌هاي جاويژه براي پيونديدن برند شما به مخاطبين قصد خاصي مورد كاربرد پيمان مي‌گيرد، مخاطبيني كه همنشين دارند با شما تعامل برپا كنند و به همراه‌تان كسب‌وكاري انجام دهند. اين تگ‌هاي خاص براي برندهاي كوچك و ميانه كه همنشين دارند در درياي چشم وهمچشمي ديده شوند مناسب است.
هشتگ‌هاي برنداين تگ‌ها براي برند شما در اينستاگرام منحصر به فرد به شمار مي‌آيند (و يا در هر پلت‌فرم اجتماعي ديگر) و عازم عالي براي ايجاد آگاهانيدن از كسب‌وكار و وانگهي راهي براي برپايي تعامل با فالوورها و در ضمن برپايي تعامل با ساير كسب‌وكارها مي‌باشد.
هشتگ‌هاي رويدادهشتگ‌هاي خاص اتفاق همانند رويدادهايartbasel ,#balldrop# براي كمك به گسترش و تحريك شركت‌كنندگان، بازديدكنندگان و مشتريان به كمپاني در رويدادهاي دنياي واقعي، مكان‌هاي خريد و فروش، جاذبه‌هاي محلي و در عين حال افزايش تعامل باره استفاده قرار مي‌گيرند.
۶. از هشتگ‌هاي مجراي موضوعي استفاده كنيدهشتگ اينستاگرام - كانال موضوعي
مجراهاي برتر كه در بالاي تقسيم اكسپلور قرار گرفتند . از اين روش كاربران مي‌توانند دسته‌بندي محتواي متفاوت پست‌ها را جستجو كنند، اين مجراهاي رهنمود شده طبق رفتار كاربر در پلت‌فرم تعيين مي‌شود و آن‌ها هشتگ‌هاي اينستاگرامي مربوط به مجرايي كه مفتوح شده است را نمايش مي‌دهند،
 
هشتگ اينستاگرام- مجراي موضوعي
از آنجا كه اينستاگرام نشان دادن اين هشتگ‌ها را مهم تلقي مي‌كند مشخص است كه اعضاي آن نيز از اين هشتگ‌ها كاربرد كرده و يا آن‌ها را جستجو مي‌كنند.
۷. از هشتگ‌ها براي برپايي گروه كاربرد كنيدهشتگ اينستاگرام - هشتگ گروهي
راهي را بيابيد تا از هشتگ‌هاي فوق جاويژه براي هدف‌گيري و تعامل با يك گروه فعال و متمركز و يا يك گروه حقير براي ارتقاء بازديد برند و تعامل آن كاربرد كنيد و در همان سان گفتمان حول كسب‌وكار خودتان را حفظ كنيد.
كسيكه لباس بيرون مي‌فروشد يك گروه و جامعه برپايي كرده و جنبشي را با هشتگ optouside مسير انداخته است كه مردم را دلگرمي به يافتن بهترين مكان‌هاي خارج از خانه مي‌كند.

كاربران گوشي‌هاي هواوي از واتس‌اپ و اينستاگرام محروم مي‌شوند؟

۶۷ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گوشي‌هاي هواوي
برخي كارشناسان معتقدند با توجه به تداوم تحريم‌هاي آمريكا عليه هواوي، از اين پس گوشي‌هاي هوشمند اين برند چيني اپليكيشن‌هاي فيس بوك، اينستاگرام و واتس‌اپ را به صورت پيش‌فرض نخواهند داشت. 

به گزارش ايسنا، بعد از آنكه دولت ترامپ فهرست جديدي از شركت‌هاي ممنوعه براي تجارت با ايالات متحده را اعلام و منتشر كرد كه در آن نام شركت چيني هوآوي به عنوان بزرگ‌ترين توسعه دهنده تجهيزات مخابراتي و عرضه‌كننده گوشي‌هاي هوشمند در جهان نيز به چشم مي‌خورد، شركت‌هاي آمريكايي يكي پس از ديگري اعلام كردند كه ديگر به همكاري با اين غول تكنولوژي چيني ادامه نخواهند داد و به قطع پشتيباني از سرويس‌هاي توسعه داده شده خود خواهند پرداخت.

 

از جمله مهم‌ترين شركت‌هايي كه به دنبال تحريم‌هاي واشنگتن، هواوي را بايكوت كردند، مي‌توان به گوگل، كوالكام، اينتل، برودكام و به تازگي فيس‌بوك اشاره كرد كه از تبعات منفي اين قطع همكاري و پشتيباني مي‌توان از لغو لايسنس سيستم عامل اندرويد و عدم فروش تراشه‌هاي پردازنده به اين شركت چيني نام برد.

 

بر اساس گزارش وب سايت phonearena، حالا شركت فيس‌بوك نيز كه به تازگي اعلام كرده است ديگر نمي‌خواهد با هواوي همكاري كند، به نظر مي‌رسد روي اپليكيشن‌هاي تحت نظر آن يعني واتس اپ، فيس‌بوك و اينستاگرام تأثير منفي بگذارد و ديگر كاربران و خريداران گوشي‌هاي اين برند چيني به صورت پيش فرض نتوانند اين برنامه‌ها را مشاهده كرده و روي گوشي خود داشته باشند.

 

البته به نظر مي‌رسد به صورت كلي دسترسي كاربران گوشي‌هاي هواوي به اپليكيشن‌هاي مختلف علي‌الخصوص برنامه‌هاي مذكور بسيار دشوارتر از قبل باشد، چراكه در حالت عادي حتي اگر برنامه‌ها به صورت پيش فرض نيز روي موبايل نصب نشده باشد، كاربران مي‌توانند با مراجعه به فروشگاه آنلاين و اينترنتي گوگل پلي استور، آنها را دريافت و دانلود كنند.

 

اين در حالي است كه دسترسي به فروشگاه آنلاين گوگل نيز بعد از تحريم گوگل، بسيار سخت و غيرممكن خواهد شد؛ بنابراين به نظر مي‌رسد كه كاربران گوشي‌هاي مذكور از راه‌هاي ديگري بايد به دنبال دريافت، دانلود و نصب باشند كه بدون شك برايشان كاري طاقت‌فرسا به شمار خواهد آمد.

 

بدون شك محدوديت‌هاي جديدي كه آمريكا براي هواوي وضع و اعمال كرده است، تأثيرات منفي و تبعات گسترده‌اي را در پي خواهد داشت و اين بدان معناست كه ديگر قادر نخواهد بود هرگونه سرويس اختصاصي ارائه شده توسط گوگل را استفاده كند و استفاده از سيستم عامل اندرويد توسط هواوي تنها محدود به لايسنس‌هاي متن باز و AOSP خواهد بود.

 

لغو لايسنس اندرويد براي برند هواوي، به معناي عدم انتشار نسخه‌هاي جديد آپديت اندرويد نظير به‌روزرساني‌هاي نرم افزاري و امنيتي كه هر از گاهي منتشر شده و به منظور جلوگيري از آسيب پذيري‌هاي امنيتي و برطرف شدن مشكلات كوچك و بزرگي كه كاربران با آنها مواجه مي‌شوند، همچنين عدم دسترسي كاربران به تمام سرويس‌هاي ارائه شده از سوي گوگل نظير فروشگاه اينترنتي گوگل پلي استور و دانلود اپليكيشن‌هاي موردنظر از آن خواهد بود.

 

مشكلات و كشمكش‌هاي دولت آمريكا با هواوي از جنجال‌برانگيزترين و خبرسازترين اتفاقات سال ۲۰۱۸ ميلادي بود كه به نظر مي‌رسد به اين زودي تمام نخواهد شد.

 

هواوي كه بزرگترين توليدكننده و توسعه‌دهنده تجهيزات مخابراتي و دومين سازنده و عرضه‌كننده موبايل در جهان محسوب مي‌شود، پيش از اين نيز در طول يك سال اخير از سوي دولت ترامپ تحت فشارهاي سياسي و تجاري زيادي قرار گرفته بود و نگراني‌هاي امنيتي خود را به ساير كشورهاي هم پيمان آمريكا نظير استراليا، نيوزلند، كانادا، ژاپن و بريتانيا منتقل كرده بود تا آنها نيز به همكاري با اين شركت چيني خاتمه بخشند تا بدين ترتيب بتواند در ادامه جنگ تجاري با چين، ضربه مهلكي بر اقتصاد اين كشور پهناور وارد كند و به عقيده بسياري از تحليلگران، جلوي رشد سرسام‌آور و شكوفايي سريع اقتصادي غول‌هاي تكنولوژي چيني را بگيرد.

 

با اينكه دولت چين و شركت هواوي همه اين اتهامات و نگراني‌هاي امنيتي را بارها رد و تكذيب كردند، به نظر مي‌رسد كه نگراني در مورد جاسوسي از اطلاعات كاربران در كشورهاي مختلف عليه اين اپراتورهاي مخابراتي همچنان وجود دارد.

 

از طرفي ديگر، جنگ تجاري چين و آمريكا نيز به نگراني‌هاي امنيتي عليه هواوي در توسعه زيرساخت‌هاي مربوط به شبكه ۵G مزيد بر علت شده و در حال حاضر آتش اختلافات آنها را شعله‌ورتر از قبل كرده است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11029186.html

مزاياي صندلي برنامه نويسي و تاشو

۶۶ بازديد

 

معمولا براي تعيين مشخصات يك صندلي پسنديده بايد موارد زير را در عقيده گرفت:
پاها و بازوهاي فرد بايد به صورت عمودي قراربگيرد و ساعد وران ها بايد به صورت افقيكف پاها بايد روي كف زمين به صورت ستاني پيمان بگيردپشتي صندلي بايد از انحاني باطني مهرههاي كمري ستون فقرا محافظت كندوزن تقدير بالا تنه بايد بطور يكسان روي نشيمنگاه و ران ها پخش شودراحت جابه جا شدن روي صندلي بايد امكان پذير باشدبراي خريد صندلي ويژه برنامه نويسان بايد به نكات زير توجه ويژه داشته باشيد.
ارتفاعدسته صندليپشتي صندلينشيمنگاه صندليتكيه‌گاه سر۱- ارتفاعحتما حتما هنگام خريد صندلي به سوژه بلندي صندلي توجه ويژه داشته باشيد، ارتفاع يك صندلي پسنديده بايد قابل‌تغيير باشد الي بتوانيد درحالي ‌كه زانوهايتان گوشه ۹۰ درجه داشته و موازي سطح زمين هستند، به راحتي پاهايتان را بر زمين بگذاريد. 
۲- دسته صندليبراي معرفي احد صندلي به عنوان بهترين صندلي براي برنامه نويسان داشتن بخش مناسب مي باشد، تقسيم صندلي بازوهاي شما را حمايت مي‌كند تا شانه‌هايتان در هنگام كار در وضعيت راحتي پيمان بگيرد. اگر پشت كامپيوتر مدت زيادي در حال تايپ هستيد، اين ويژگي مهم است. تقسيم بايد در بلندي و چگونگي قابل تنظيم باشد تا متناسب با فعاليت‌هاي مختلف و كاربران مختلف باشد. 
۳- پشتي صندلييكي از خاصيت هاي مهم صندلي ويژه برنامه نويسان داشتن پشتي پسنديده است. پشتي يك صندلي مناسب بايد از انحناي طبيعي ستون فقرات حمايت كند و شكل آن براي پايين كمر پسنديده باشد. ارتفاع پشتي صندلي بايد به اندازه‌اي باشد كه شانه‌ها و ناحيه گردن را پشتيباني كند و از طرفي انعطاف و حركات شما در حين پيشه در روي صندلي را محدود نكند. پشتي بعضي از صندلي‌هاي ارگونوميك، قابليت خواباندن براي لم دادن دارد كه در اين حالت زاويه بين ران و كمر اغلب از ۹۰ درجه مي‌شود. 
۴- نشيمنگاه صندلينشيمنگاه صندلي پسنديده بايد براي ران‌ها و باسن آسان بوده و عمق آن (فاصله ابتدا الي انتهاي نشيمنگاه) بايد از كمر الي ۲٫۵ الي ۵ سانتيمتري پشت زانوها باشد تا بتوان از آن صندلي به عنوان بهترين صندلي براي برنامه نويسي اسم برد.
۵- تكيه‌گاه سرتكيه‌گاه راز هنگامي كه بر روي صندلي لميده‌ايد، از سر شما پشتيباني مي‌كند. اگر موعد زيادي را در اين حالت مي‌گذرانيد اين خاصيت برايتان سودمند است. 
نكته مهم: روكش صندلي بايد علاوه بر زيبايي، گير تعريق زياد باشد. اگر جنسش پارچه اي است بايد تغيير ناپذير و توانا به جذب رطوبت باشد. اگر جنسش چرمي است بايد داراي شيارهايي باشد كه توسط آن ها هوا جريان داشته و راهبند افزايش دما و تعريق شود.
خريد صندلي مخصوص برنامه نويسان
خريد صندلي مخصوص برنامه نويسانتا اين لحظه با هم ويژگي هاي صندلي ويژه برنامه نويسان را مورد بررسي قرار دهيم اگر خواستيد اقدام به خريد صندلي كنيد حتما به فروشگاه مراجعه كنيد و بر روي صندلي‌ها بنشينيد تا راحتي، حالت، و ويژگي‌هاي ديگر آن را ارزيابي كنيد. توصيه ميكنم حتما براي خريد صندلي حضوري مراجعه كنيد الي از كيفيت، راحتي و مدل صندلي مستحضر شويد. پيش از خريد از طريق سايت هاي فروش صندلي مخصوص برنامه نويسان چند مثال رو ببينيد و بها ها رو يادداشت كنيد.صندلي دانشجويي تاشو يكي از انواع صندلي هايي مي باشد كه امروزه اغلب باره پروا دانشجويان و دانش آموزان واقع شده است. شما مي توانيد انواع مختلفي از صندلي هاي دانشجويي را در بازار تماشا كنيد كه از جمله آن ها مي نا به چرم، ام دي اف، فايبرگلاس و غيره اشاره كرد. براي مشاهده بها صندلي دانشجويي چوبي و ساير محصولات به درون سايت مراجعه كنيد. در سايت ما به راحتي ميتوانيد خريد اينترنتي صندلي دانشجويي را انجام دهيد.
صندلي تاشو خانگي يكي از بنيادين ترين و پر كاربردترين وسايل موجود در تمام موسسات عالي و دانشگاه ها مي باشد. امروزه بر بنياد استاندارد هاي مدرن و رايج جهان صندلي دانشجويي هاي گوناگوني توليد و روانه بازار شده است كه شما مي توانيد شاهد استفاده اين صندلي ها در مدارس و حتي در سالن هاي كنفرانسي نيز باشيد. براي يك دست شدن و منظم به عقيده رسيدن كلاس هاي دانشگاه ها استفاده از صندلي دانشجويي تاشو يگانه از مهم ترين اقدامات مي باشد. صندلي دانشجويي تاشو علاوه بر منظم و قشنگ به عقيده رسيدن پيرامون دانشگاه، باعث سلامت ستون فقرات دانشجويان نيز مي باشد. بلندي و اندازه هاي استاندارد اين صندلي ها باعث شده است كه دانشجويان هنگام استفاده از اين صندلي ها مبتلا درد در قسمت كمر و ستون فقرات نشوند. از آنجايي كه معمولا مدت سررسيد هر كلاسي در حدود دو ساعت مي باشد و گاها دانشجويان ممكن است چند كلاس را پشت راز هم بگذرانند بنابراين داشتن صندلي راحت و مناسب براي نشستن بسيار مورد اهميت واقع شده است. صندلي دانشجويي تاشو حائز قسمتي براي قراردادن يا وسايل اضافه و كيف مي باشد كه شما مي توانيد به راحتي و به صورت بهينه از اين صندلي ها كاربرد كنيد. براي  خريد و فروش انواع صندلي دانشجويي اين نوشتار را دنبال كنيد.