آرشیو دی ماه 1398

تكنولوژي روز

۲۱ تكنيك كاربردي افزايش فروش

۷۲ بازديد

نظر به نقش حياتي و تعيين كنندهء آشنايي با تكنيك هاي فروش در دستيابي به سودآوري مطلوب و ايده آل، به ۲۱ روش كاربردي براي افزايش فروش اشاره مي كنيم. 

علم بازاريابي و فروش

بديهي است اجراي ريزبين و كل جانبهء اين نكات، بهره قابل توجهي در رشد، رونق و بالندگي كسب و كار شما خواهد داشت.

با مشتريان سابق خويش كه نسبت به آنها شناخت داريد و توانسته ايد اطمينان نسبي آنها را جلب كنيد، به صورت تلفني يا حضوري در تماس باشيد و علاوه بر اينكه براي برطرف نمودن نقاط ناتواني و كمي و كاستي هاي ماضي تلاش مي كنيد، كوشش كنيد اطمينان آنها را بيش از پيش جلب و صميميت دوطرفه بين خودتان و آنها را تقويت كنيد. 
همواره ابزارهاي تبليغاتي خود را از لحاظ كارآيي و بازدهي ارزيابي كنيد و مواردي را كه نتيجه بخش نيستند حذف كنيد و از جانب ديگر، ابزارهاي كارآمد و مؤثر را به روز رساني و تقويت كنيد. به كارگيري ابزارهاي نتيجه بخش، برابر است با صرفه جويي در سرمايه ها و رشد درآمد و سودآوري. 
براي مشتريان تان تخفيف ويژه ي مدت دار و اندك در عقيده بگيريد. سعي كنيد با استفاده از تخفيف ها و پيشنهادات گيرا، آنها را به خريد اغلب ترغيب كنيد. براي مشترياني كه خريد بالاتري انجام مي دهند، امتيازات گزيده تر اي در نظر بگيريد. 
به بازارهاي فعلي تان اكتفاء نكنيد. هر روز در باره بازارها و مشتريان جديد پژوهش و آنها را شناسايي كنيد. با به كارگيري ابزارهاي پسنديده و كاربردي، محصولاتتان را به آنها معرفي و به خريد قطعي ترغيب شان كنيد. 
به عملكرد روزمره و يكنواخت تيم فروش تان قانع نباشيد. وضعيت بازار، هر لحظه در حال تغيير و دگرگوني است. توصيه ميكنيم تيم فروشتان را با اين تحولات همجهت و منسجم كنيد. براي اين منظور بهتر است هفته اي يك الي دو جلسه با تيم فروش تان ديدار داشته باشيد و ابعاد مختلف تحولات بازار و اقداماتي كه بايد در اين جهت اتمام دهيد موشكافي كنيد. 
اگر مشتري هايتان كمتر مي شوند يا خريد اقليت سپريدن مي دهند، اين يك زنگ خطر براي شماست! بايد در اسرع وقت نسبت به عيب يابيِ محصولات يا فرآيند فروش تان اقدام كنيد و نقاط ناتواني و اشكالات آن را برطرف كنيد. آسان انگاري در اين زمينه، به از دست دادن دسته عمده اي از مشتريان تان و در نتيجه افت شديد فايده و درآمد كسب و كارتان منجر خواهد شد. 
بدون شناخت از نيازها و علايق مشتريان تان، نه در عرصهء بازاريابي و نه در عرصهء تبليغات، گذرگاه به جايي نخواهيد برد. ارتباطات خويش را با مشتريان تان اشاعه دهيد و ثبات پوزش مي‌خواهم و با شناخت بيشتر از آنها و نيازهايشان، امكان فروش و سود بالاتر را فراهم كنيد. 
همواره توجه داشته باشيد كه سرمايه گذاري با خرج كردن متفاوت است. براي دستيابي به سود بيشتر، سنجيده و چيره دست سرمايه گذاري كنيد و با شناسايي خرج هاي بي نتيجه، آنها را حذف يا در جهت سودآوريِ اغلب هدايت كنيد. 
بدون فراگيري طريق هاي مدرن تبليغاتي كه متناسب با گونه فرآورده و كسب و كار شما باشند، دست به تبليغات نزنيد! تبليغات، بدون بكارگيري راهكارهاي حرفه اي، محكوم به شكست خواهد بود.

گوي سه بعدي رنگي در فتوشاپ

۹۶ بازديد

مرحله ي اول
من در اين آموزش به شما نحوه ي ساخت يك گوي رنگي سه بعدي را ياد خواهم داد. اين آموزش بيشتر از ۳۰ دقيقه وقت شما را نمي گيرد. اما تكنيكي كه فرا مي گيريد بسيار پر استفاده است. بخصوص در آيكون ها و لوگوها. با عرض پوزش ، در اين پست سعي كرده ام تا از تصاوير تا حد ممكن كمتر استفاده كنم تا كاربران ديال آپي هم بتوانند از آموزش استفاده كنند. علت بي كيفيت و كوچك بودن تصاوير نيز همين است.
فتوشاپ را باز كنيد و سپس با استفاده از ابزار Rectangle Tool (U) يك مستطيل بسازيد. سپس هفت مستطيل يكسان كشيده و با ابزار Distribute از منوي Layer ، يا هر طور كه بلد هستيد ، فاصله ي بين مستطيل ها را برابر كنيد. سپس از لايه اي كه تمام مستطيل ها را درون آن كشيده ايد ، يك كپي بگيريد. حالا مستطيل هاي كپي شده را ۹۰درجه بچرخانيد تا يك شبكه ساخته شود. خلاصه سعي كنيد چيزي مثل اين شكل شود. منظور من از مستطيل ها ، همان خط هاي ضخيم سياهي است كه شبكه را ايجاد كرده اند. در ضمن سعي كنيد كه فاصله ي بين مستطيل ها بيشتر و مستطيل ها لاغر باشند.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي دوم
با استفاده از ابزار Elliptical Marquee Tool (M) يك دايره شبيه چيزي كه من كشيده ام ، بكشيد.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي سوم
به Filter>Distort>Spherize برويد. amount را بر روي ۱۰۰ و mode را بر روي normal تنظيم كنيد.

مرحله ي چهارم
بخشي را كه انتخاب كرده ايد ، cut و سپس paste كنيد. بعد لايه اي كه شبكه را در آن رسم كرده بوديد ، غير فعال كنيد.

مرحله ي پنجم
به Layer>Layer Styles>Gradient Overlay برويد. يك گرادينت از قرمز تيره به آبي روشن در حالت linear ايجاد كنيد. در حالت Radial مي توانيد به نتيجه ي بهتري دست پيدا كنيد.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي ششم
همين لايه را duplicate(كپي) كنيد. سپس لايه را ۴۵درجه چرخانده و گرادينت آن را ، قرمز روشن در بالا و آبي تيره در پايين تنظيم كنيد. اين يك افكت سه بعدي واقعي مي سازد كه بسيار نيز ساده است.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي هفتم
لايه ي Background را انتخاب كرده و به Layer>Layer Styles>Gradient Overlay برويد. از #aa616b و #۲c354d براي رنگ ها ، opacity=100% ، انجل را روي ۹۰ ، scale را ۱۴۳ تنظيم نماييد. مكان گرادينت را بالاي مركز تصوير تنظيم كنيد. براي انجام اين كار روي تصوير(بر روي بوم) كليك كنيد و سپس آن را به سمت بالا بكشيد.

مرحله ي هشتم
دو لايه ي گوي(پشتي و جلويي) را انتخاب و duplicate كنيد. سپس به Layer>Merge Layers برويد. به Layer>Layer Styles>Color Overlay برويد. مشكي را براي رنگ انتخاب كرده و به Filter>Blur>Gaussian Blur برويد. سپس Radius را بر روي ۱۵ تنظيم كنيد. لايه را ريسايز كنيد و Opacity را ۲۲% قرار دهيد و يك افكت سايه ي جذاب بسازيد. به تصوير توجه كنيد. لايه ي سياه را زير لايه ي گوي ، مانند سايه قرار داده ام.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي نهم
روي لايه ي بخش جلويي دابل كليك كنيد. از منوي Layer Style كه بر اثر دابل كليك روي لايه باز مي شود ، Inner Shdow را انتخاب و سفيد را براي رنگ تنظيم كنيد. opacity=60% ، angle=-104 ، distance=3 و size=7. همين كار را براي لايه ي بخش پشتي انجام دهيد.

مرحله ي ده
تمامي لايه ها را انتخاب و duplicate كنيد. سپس به مسير Layer>Merge Layers برويد تا تمام لايه ها را در يك لايه تركيب كنيد. به Filter>Blur>Gaussian Blur رفته و Radius را روي ۲۰ تنظيم كنيد. مد لايه را به Overlay تغيير دهيد. اينكار را براي افزايش كنتراست تصوير انجام مي دهيم.منبع آموزش اصلي ، وبلاگ abduzeedo مي باشد. اما ترديد دارم با خواندن آن ، بدون دردسر بتوانيد به نتيجه ي نهايي برسيد!

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/dimensional-orbcolor2-photoshop.html

نكات مهم در طراحي پوستر فيلم

۶۶ بازديد

فيلم هاي بزرگ فرصت هاي تجاري بزرگي نيز هستند. فيلم هايي مانند آواتار و سري فيلم هاي The Dark Knight نمونه هاي خارجي و سري اخراجي ها و جدايي نادر از سيمين نمونه هاي داخلي اينگونه فيلم ها هستند. امروزه درآمد بيليون دلاري در سينما چيز عجيبي نيست. در ايران هم اكثر فيلم هاي فيلمسازان بزرگ مانند مهرجويي ، كيميايي ، كيارستمي و . . . بالاي چند صد ميليون تومان فروش مي كنند. اما تا به حال از خودمان پرسيده ايم كه اين فيلم ها چگونه انقدر فروش مي كنند؟ مخاطب وقتي هنوز فيلم را نديده چگونه به ديدن فيلم ترغيب مي شود؟ جواب اين سوالات تنها در يك كلمه خلاصه مي شود: تبليغات. اگر براي فيلمي تبليغات نشده باشد ، شايد شما هيچ وقت آن را نبينيد! حالا چه اين فيلم را اسكورسيزي ساخته باشد چه بقال سر كوچه‌تان!! يكي از موثرترين راه‌هاي بازاريابي فيلم ها پوستر است. شما در اين پست ياد مي گيريد كه چگونه جلب توجه كنيد ، علاقه‌ ايجاد كنيد و فرد را به سينما بكشانيد.

۱) جلب توجه
۱٫۱) چشم عابران را بدزديد
ساده ترين فرمولي كه هر طراحي خوب است بداند ، آيداست. آ از attention به معني جلب توجه مي آيد ، ي از interest به معني علاقه‌مندي و جالب بودن ، د از desire به معني تمايل و خواست و ا از action به معني عملكرد و واكنش مي آيد. اين فرمول تا به حال اساس فعاليت هاي هزاران كمپين تبليغاتي قرار گرفته است. مهمترين مرحله‌ي اين فرمول ، مرحله‌ي اول يعني همان جلب توجه عابرين و تشويق آنها براي نگاه كردن است. براي جلب توجه عابرين لزومي به استفاده از تصاوير تحريك كننده و پر زرق و برق نيست. اگرچه اينكار يكي از بهترين راه هاي جلب توجه است و هيچ جاي تعجبي ندارد كه چرا هاليوود به چنين فيلم هايي روي آورده است! طراحان مي توانند با استفاده از تصاوير بازيگران فيلم يا نمايش بخشي از فضاي فيلم(كمدي بودن ، عاشقانه بودن ، اكشن ، ترسناك و . . .) درون پوستر ، تا حدودي طرح فيلم را براي بينندگان قابل درك كنند.

پوسترهاي فيلم Hangover ، نمونه هايي از پوسترهاي كلاسيك اين چنيني هستند. هيچ كدام آنها ، زيبايي منحصر به فردي ندارند و هيچ كدامشان طراحي نماديني هم ندارند. اما استعداد بسياري در جلب توجه مردم دارند. استفاده از پس زمينه هاي متحرك و پر زرق و برق ، تصاوير سر و گردن بازيگران فيلم و نور ، از راه هايي هستند كه رهگذر را براي چندين دقيقه به پوستر خيره نگه مي دارند.

۱٫۲) نمادگرايي ، نشان دهيد به جاي اينكه بگوييد
تاثيرگذارترين پوسترهاي فيلم‌ها ، نمادين هستند و تم(درونمايه‌ي اخلاقي و نمايشي فيلم) را نشان مي دهند بدون اينكه به گفتن متوسل شوند. آنها از تصويرسازي استفاده مي كنند. حالا اين تصويرسازي مي توانند كلوزآپ بازيگر وحشت زده‌ي فيلم باشد يا پوتين رزمنده‌ي فيلم(منظورم استفاده از تصوير يك شيء از فيلم است كه تا حدودي تم فيلم را نشان مي دهد ، است) يا يك گرافيك ساده(مثلا پوسترهاي مينيمال – اين پست را ببينيد). اين روش مي تواند تاثيرگذاري ، جلب توجه و علاقه مندي را به يكباره ايجاد كند.

Jennifer’s body يك نمونه‌ي كلاسيك از پوسترهاي نمادين است. پوستري كه تقليد عجيبي (!) از پوستر TrueBlood دارد. در اين پوستر از جاذبه‌ي جنسي ، فضا و كنتراست زياد براي جلب توجه عابر استفاده شده است. اين پوستر بينشي درباره‌ي محتواي فيلم هم به شما مي دهد. اين چنين امكان فروش گسترده‌ي فيلم به بينندگان و طرفداران ژانر ترسناك را ايجاد مي كند. تمامي اينها با تصويرسازي انجام شده است.

۲) ايجاد علاقه
۲٫۱) انگيزه اي براي ديدن فيلم ايجاد كنيد
ممكن است زماني با فيلمي برخورد كنيد كه استفاده از نمادگرايي و تصاوير انتزاعي ، به خوبي با فيلم همخواني نداشته باشد. مثلا فيلم شما يك درام جدي يا هيجان انگيز است كه نمي توانيد با نمادگرايي آن را توضيح دهيد. در اين حالت استفاده از تصويري كه ايده اي درباره‌ي داستان فيلم به بيننده بدهد ، بهترين فكري است كه مي تواند به ذهنتان برسد. بسياري از بهترين پوسترهاي مدرن فيلم ، از تصاويري استفاده مي كنند كه بيننده را در وسط يكي از صحنه هاي فيلم قرار مي دهند كه كشش و انگيزه زيادي براي ديدن فيلم در بيننده ايجاد مي كند. تصاويري كه در آن يكي از شخصيت هاي اصلي فيلم ، در حال حل كردن يك مشكل بزرگ است. شخص به پوستر نگاه مي كند و احساس مي كند نياز دارد فيلم را ببيند تا بفهمد چه اتفاقي افتاده است.

پوستر بالايي فيلم تلقين از اين شيوه استفاده كرده است. بيننده با ديدن تصوير بالا چيز زيادي از فيلم دستگيرش نمي شود. فقط مي فهمد كه فيلم جنبه اي فراواقعي يا شايد هم رواني داشته باشد. شايد درباره‌ي گرم شدن كره زمين يا هرجور حادثه‌ي طبيعي ديگر است. در واقع گرافيست از روي عمد بيننده را گيج و كنجكاو نگه مي دارد. چون تنها راه خلاصي از اين كنجكاوي حضور در برابر گيشه‌ي سينماست. اين نوع از طراحي بهترين شيوه براي طراحي پوستر فيلم هاي تخيلي و رواني است. ارائه‌ي چنين بينشي سخت است اما با تمرين به راحتي مي توانيد به آن دست پيدا كنيد. مي توانيد پوستر فيلم هايي كه دوست داريد را طراحي كنيد. بعضي از هنرجوها تنها زماني انگيزه‌ي كاركردن پيدا مي كنند كه پاي پول در ميان باشد! اول تمرين كنيد ، بعد سفارش بگيريد ، كار خوب ارائه دهيد و در آخر انتظار پول داشته باشيد. در ضمن چنين تمرينات مجموعه اي از نمونه كارهاي زيبا و خلاقانه نيز براي شما ايجاد مي كند. در نظر داشته باشيد كه همچنان استفاده از نمادها و رنگ هاي ساده اي كه از دل فيلم بيرون آمده اند ، مي تواند يك راه معجزه گر باشد.

۲٫۲) بين طرفداران و ديگران فرق نگذاريد
تصور كنيد عباس كيارستمي فيلم جديد ارائه كند. تنها اسم كيارستمي كافيست تا طرفدارانش براي ديدن فيلم جديد او سر و دست بشكنند! اما براي من مخاطب عادي چه؟ مني كه اصلا كيارستمي را نمي شناسم يا مني كه از سبك كارهاي كيارستمي خوشم نمي آيد ، چطور بايد ترغيب به ديدن فيلم شوم؟ اينجاست كه ما گرافيست ها بايد هم هواي طرفداران و هم هواي غير طرفداران را داشته باشيم. شما هميشه بايد اين هم در نظر بگيريد كه شايد كسي جيمز كامرون را نشناسد ، پس سعي كنيد در پوستر فيلمش چيزي را قرار دهيد كه ديگران را هم به سينما بكشيد. اينجاست كه اگر توانستيد آنها(غير طرفداران) را به سينما بكشانيد ، شما موفق بوده ايد. اما چگونه اين كار را انجام دهيم؟
به پوستر بالايي Inglourious Basterds نگاه كنيد. اين فيلم توسط يكي از مشاهير دنيا و هنر هفتم ساخته شده اما اين پوستر تبليغاتي به سختي حرفي از اين كارگردان بزرگ مي زند. علت آن اين است كه طرفداران تارانتينو ممكن است كاملا آگاه باشند كه اين فيلم ، ساخته‌ي اوست. از جنبه‌ي ديگر ، طرفداران جديدتر زياد به سابقه‌ي اين كارگردان علاقه مند نيستند. در نتيجه پس چه دليلي دارد كه اين پوستر در مورد تارانتينو توضيح بدهد؟! طرفداران قديمي كه مي دانند اين ساخته‌ي تارانتينوست ، پس فيلم را مي بينند. پس اينجا بايد روي طرفدران جديدتر و تماشاچي هايي كه تا به حال اسم تارانتينو را هم نشنيده اند تمركز كرد. به طور كلي مردم عادي با بازيگران ارتباط بيشتري برقرار مي كنند تا تهيه كننده ها و كارگردان ها. بنابراين ترسيم تصوير يكي از بازيگران اصلي فيلم يا بزرگ نوشتن نام آنها ، تاثير تبليغاتي بيشتري دارد. البته توجه داشته باشيد كه قرار دادن تصوير بازيگران در پوستر فيلم تنها يكي از راه هاي متعدد ايجاد جاذبه است. اما اين روش تقريبا استراتژي تبليغاتي تمامي پوسترهاي فيلم هاي ايراني قرار گرفته است. اين مسئله تا جايي پيش رفته ، كه در وبسايت عفراوي ، مقاله اي درباره‌ي اين پوسترها نوشته شده بود و نويسنده از آنها با عنوان پوسترهاي كله اي ياد كرده بود! چون از نظر نويسنده ، پوستر فيلمهاي ايراني فقط عكس كله‌ي بازيگران بود.

۲٫۳) سبك – نگاهي كه با فيلم سازگار باشد
چه براي يك فيلم هنري بازاريابي كنيد چه يك فيلم پر سر و صدا(blockbuster) ، سبك مهم است. برخي از پوسترهاي فيلم خاطره انگيز با شهامت از سبك هاي هنري خارق العاده استفاده كرده اند. چيزي كه اين پوسترها را از رقباي هنر براي هنرشان(مفهوم كنايي دارد. منظور پوسترهايي كه فقط هنرمندان مي فهمند و مردم عادي از آنها سر در نمي آورند) و بي تاثيرشان جدا مي كند سازگاري سبك پوستر با خود فيلم و مواد تبليغاتي آن است.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/designing-movie1-posters.html

نكات مهم در طراحي پوستر فيلم

۵۹ بازديد

فيلم هاي بزرگ فرصت هاي تجاري بزرگي نيز هستند. فيلم هايي مانند آواتار و سري فيلم هاي The Dark Knight نمونه هاي خارجي و سري اخراجي ها و جدايي نادر از سيمين نمونه هاي داخلي اينگونه فيلم ها هستند. امروزه درآمد بيليون دلاري در سينما چيز عجيبي نيست. در ايران هم اكثر فيلم هاي فيلمسازان بزرگ مانند مهرجويي ، كيميايي ، كيارستمي و . . . بالاي چند صد ميليون تومان فروش مي كنند. اما تا به حال از خودمان پرسيده ايم كه اين فيلم ها چگونه انقدر فروش مي كنند؟ مخاطب وقتي هنوز فيلم را نديده چگونه به ديدن فيلم ترغيب مي شود؟ جواب اين سوالات تنها در يك كلمه خلاصه مي شود: تبليغات. اگر براي فيلمي تبليغات نشده باشد ، شايد شما هيچ وقت آن را نبينيد! حالا چه اين فيلم را اسكورسيزي ساخته باشد چه بقال سر كوچه‌تان!! يكي از موثرترين راه‌هاي بازاريابي فيلم ها پوستر است. شما در اين پست ياد مي گيريد كه چگونه جلب توجه كنيد ، علاقه‌ ايجاد كنيد و فرد را به سينما بكشانيد.

۱) جلب توجه
۱٫۱) چشم عابران را بدزديد
ساده ترين فرمولي كه هر طراحي خوب است بداند ، آيداست. آ از attention به معني جلب توجه مي آيد ، ي از interest به معني علاقه‌مندي و جالب بودن ، د از desire به معني تمايل و خواست و ا از action به معني عملكرد و واكنش مي آيد. اين فرمول تا به حال اساس فعاليت هاي هزاران كمپين تبليغاتي قرار گرفته است. مهمترين مرحله‌ي اين فرمول ، مرحله‌ي اول يعني همان جلب توجه عابرين و تشويق آنها براي نگاه كردن است. براي جلب توجه عابرين لزومي به استفاده از تصاوير تحريك كننده و پر زرق و برق نيست. اگرچه اينكار يكي از بهترين راه هاي جلب توجه است و هيچ جاي تعجبي ندارد كه چرا هاليوود به چنين فيلم هايي روي آورده است! طراحان مي توانند با استفاده از تصاوير بازيگران فيلم يا نمايش بخشي از فضاي فيلم(كمدي بودن ، عاشقانه بودن ، اكشن ، ترسناك و . . .) درون پوستر ، تا حدودي طرح فيلم را براي بينندگان قابل درك كنند.

پوسترهاي فيلم Hangover ، نمونه هايي از پوسترهاي كلاسيك اين چنيني هستند. هيچ كدام آنها ، زيبايي منحصر به فردي ندارند و هيچ كدامشان طراحي نماديني هم ندارند. اما استعداد بسياري در جلب توجه مردم دارند. استفاده از پس زمينه هاي متحرك و پر زرق و برق ، تصاوير سر و گردن بازيگران فيلم و نور ، از راه هايي هستند كه رهگذر را براي چندين دقيقه به پوستر خيره نگه مي دارند.

۱٫۲) نمادگرايي ، نشان دهيد به جاي اينكه بگوييد
تاثيرگذارترين پوسترهاي فيلم‌ها ، نمادين هستند و تم(درونمايه‌ي اخلاقي و نمايشي فيلم) را نشان مي دهند بدون اينكه به گفتن متوسل شوند. آنها از تصويرسازي استفاده مي كنند. حالا اين تصويرسازي مي توانند كلوزآپ بازيگر وحشت زده‌ي فيلم باشد يا پوتين رزمنده‌ي فيلم(منظورم استفاده از تصوير يك شيء از فيلم است كه تا حدودي تم فيلم را نشان مي دهد ، است) يا يك گرافيك ساده(مثلا پوسترهاي مينيمال – اين پست را ببينيد). اين روش مي تواند تاثيرگذاري ، جلب توجه و علاقه مندي را به يكباره ايجاد كند.

Jennifer’s body يك نمونه‌ي كلاسيك از پوسترهاي نمادين است. پوستري كه تقليد عجيبي (!) از پوستر TrueBlood دارد. در اين پوستر از جاذبه‌ي جنسي ، فضا و كنتراست زياد براي جلب توجه عابر استفاده شده است. اين پوستر بينشي درباره‌ي محتواي فيلم هم به شما مي دهد. اين چنين امكان فروش گسترده‌ي فيلم به بينندگان و طرفداران ژانر ترسناك را ايجاد مي كند. تمامي اينها با تصويرسازي انجام شده است.

۲) ايجاد علاقه
۲٫۱) انگيزه اي براي ديدن فيلم ايجاد كنيد
ممكن است زماني با فيلمي برخورد كنيد كه استفاده از نمادگرايي و تصاوير انتزاعي ، به خوبي با فيلم همخواني نداشته باشد. مثلا فيلم شما يك درام جدي يا هيجان انگيز است كه نمي توانيد با نمادگرايي آن را توضيح دهيد. در اين حالت استفاده از تصويري كه ايده اي درباره‌ي داستان فيلم به بيننده بدهد ، بهترين فكري است كه مي تواند به ذهنتان برسد. بسياري از بهترين پوسترهاي مدرن فيلم ، از تصاويري استفاده مي كنند كه بيننده را در وسط يكي از صحنه هاي فيلم قرار مي دهند كه كشش و انگيزه زيادي براي ديدن فيلم در بيننده ايجاد مي كند. تصاويري كه در آن يكي از شخصيت هاي اصلي فيلم ، در حال حل كردن يك مشكل بزرگ است. شخص به پوستر نگاه مي كند و احساس مي كند نياز دارد فيلم را ببيند تا بفهمد چه اتفاقي افتاده است.

پوستر بالايي فيلم تلقين از اين شيوه استفاده كرده است. بيننده با ديدن تصوير بالا چيز زيادي از فيلم دستگيرش نمي شود. فقط مي فهمد كه فيلم جنبه اي فراواقعي يا شايد هم رواني داشته باشد. شايد درباره‌ي گرم شدن كره زمين يا هرجور حادثه‌ي طبيعي ديگر است. در واقع گرافيست از روي عمد بيننده را گيج و كنجكاو نگه مي دارد. چون تنها راه خلاصي از اين كنجكاوي حضور در برابر گيشه‌ي سينماست. اين نوع از طراحي بهترين شيوه براي طراحي پوستر فيلم هاي تخيلي و رواني است. ارائه‌ي چنين بينشي سخت است اما با تمرين به راحتي مي توانيد به آن دست پيدا كنيد. مي توانيد پوستر فيلم هايي كه دوست داريد را طراحي كنيد. بعضي از هنرجوها تنها زماني انگيزه‌ي كاركردن پيدا مي كنند كه پاي پول در ميان باشد! اول تمرين كنيد ، بعد سفارش بگيريد ، كار خوب ارائه دهيد و در آخر انتظار پول داشته باشيد. در ضمن چنين تمرينات مجموعه اي از نمونه كارهاي زيبا و خلاقانه نيز براي شما ايجاد مي كند. در نظر داشته باشيد كه همچنان استفاده از نمادها و رنگ هاي ساده اي كه از دل فيلم بيرون آمده اند ، مي تواند يك راه معجزه گر باشد.

۲٫۲) بين طرفداران و ديگران فرق نگذاريد
تصور كنيد عباس كيارستمي فيلم جديد ارائه كند. تنها اسم كيارستمي كافيست تا طرفدارانش براي ديدن فيلم جديد او سر و دست بشكنند! اما براي من مخاطب عادي چه؟ مني كه اصلا كيارستمي را نمي شناسم يا مني كه از سبك كارهاي كيارستمي خوشم نمي آيد ، چطور بايد ترغيب به ديدن فيلم شوم؟ اينجاست كه ما گرافيست ها بايد هم هواي طرفداران و هم هواي غير طرفداران را داشته باشيم. شما هميشه بايد اين هم در نظر بگيريد كه شايد كسي جيمز كامرون را نشناسد ، پس سعي كنيد در پوستر فيلمش چيزي را قرار دهيد كه ديگران را هم به سينما بكشيد. اينجاست كه اگر توانستيد آنها(غير طرفداران) را به سينما بكشانيد ، شما موفق بوده ايد. اما چگونه اين كار را انجام دهيم؟
به پوستر بالايي Inglourious Basterds نگاه كنيد. اين فيلم توسط يكي از مشاهير دنيا و هنر هفتم ساخته شده اما اين پوستر تبليغاتي به سختي حرفي از اين كارگردان بزرگ مي زند. علت آن اين است كه طرفداران تارانتينو ممكن است كاملا آگاه باشند كه اين فيلم ، ساخته‌ي اوست. از جنبه‌ي ديگر ، طرفداران جديدتر زياد به سابقه‌ي اين كارگردان علاقه مند نيستند. در نتيجه پس چه دليلي دارد كه اين پوستر در مورد تارانتينو توضيح بدهد؟! طرفداران قديمي كه مي دانند اين ساخته‌ي تارانتينوست ، پس فيلم را مي بينند. پس اينجا بايد روي طرفدران جديدتر و تماشاچي هايي كه تا به حال اسم تارانتينو را هم نشنيده اند تمركز كرد. به طور كلي مردم عادي با بازيگران ارتباط بيشتري برقرار مي كنند تا تهيه كننده ها و كارگردان ها. بنابراين ترسيم تصوير يكي از بازيگران اصلي فيلم يا بزرگ نوشتن نام آنها ، تاثير تبليغاتي بيشتري دارد. البته توجه داشته باشيد كه قرار دادن تصوير بازيگران در پوستر فيلم تنها يكي از راه هاي متعدد ايجاد جاذبه است. اما اين روش تقريبا استراتژي تبليغاتي تمامي پوسترهاي فيلم هاي ايراني قرار گرفته است. اين مسئله تا جايي پيش رفته ، كه در وبسايت عفراوي ، مقاله اي درباره‌ي اين پوسترها نوشته شده بود و نويسنده از آنها با عنوان پوسترهاي كله اي ياد كرده بود! چون از نظر نويسنده ، پوستر فيلمهاي ايراني فقط عكس كله‌ي بازيگران بود.

۲٫۳) سبك – نگاهي كه با فيلم سازگار باشد
چه براي يك فيلم هنري بازاريابي كنيد چه يك فيلم پر سر و صدا(blockbuster) ، سبك مهم است. برخي از پوسترهاي فيلم خاطره انگيز با شهامت از سبك هاي هنري خارق العاده استفاده كرده اند. چيزي كه اين پوسترها را از رقباي هنر براي هنرشان(مفهوم كنايي دارد. منظور پوسترهايي كه فقط هنرمندان مي فهمند و مردم عادي از آنها سر در نمي آورند) و بي تاثيرشان جدا مي كند سازگاري سبك پوستر با خود فيلم و مواد تبليغاتي آن است.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/designing-movie1-posters.html

تكنيك هاي فروش در بازاريابي

۹۳ بازديد

در اين مطلب كه يك مقاله در باره تكنيك هاي فروش در بازاريابي است ما كوشش كرديم كه به اصطلاح چيزي از قلم نيندازيم و يك نوشتار كامل در مورد تكنيك هاي فروش موفق و در ضمن فنون بازاريابي حضوري به همراه فايل قابل دانلود آموزش بازاريابي و فروش pdf و چند ويديو آموزشي در برگزيدن شما پيمان دهيم . اميدوارم كه براي شما سودمند واقع شود.

علم بازاريابي و فروش


موضوع را با جمله اي از برايان تريسي پيش درآمد ميكنيم:
تكنيك هاي فروش موفق
داستاني در مورد فروش و بازاريابي:يك پسر تگزاسي براي پيدا كردن پيشه از منزل به گذرگاه افتاد و به يكي از فروشگاه هاي بزرگ در فرمانروايي كاليفرنيا كه كل چيز مي فروشند، رفت.مدير فروشگاه به او گفت: «يك روز فرصت داري الي بطور آزمايشي شغل كرده و در آخر روز با توجه به نتيجه ي پيشه در باره استخدام تو تصميم مي گيريم.»
در پسين اولين روز كاري، مدير به سراغ پسر رفت و از او پرسيد كه چند لغايت فروش داشته است.
پسر پاسخ داد: « يك فروش »
مدير با تعجب گفت: «تنها يك فروش؟! بي تجربه ترين متقاضيان در اينجا حداقل ده لغايت بيست فروش در روز دارند. حالا مبلغ فروشت چقدر بوده است؟»
پسر گفت: «۱۳۴,۹۹۹ دلار.»
مدير تقريباً فرياد كشيد: «۱۳۴,۹۹۹ دلار؟ مگر چه فروخته اي؟»
پسر گفت: «اول يك قلاب ماهيگيري حقير فروختم، پس يك قلاب ماهيگيري بزرگ، بعد يك چوب ماهيگيري گرافيت به به اتفاق يك چرخ ماهيگيري ۴ بلبرينگه. بعد پرسيدم كجا مي رويد، گفت ماهيگيري در خليج پشتي. من هم گفتم پس به قايق هم احتياج داريد و يك قايق توربوي دو موتوره به او فروختم. بعد پرسيدم خودرو تان چيست و آيا مي تواند اين قايق را بكشد كه گفت هوندا سيويك. پس من هم يك بليزر به او توصيه دادم كه او هم خريد.»
مدير با شگفتي پرسيد: «او آمده بود كه يك قلاب ماهيگيري بخرد و داخل به او قايق و بليزر فروختي؟»
پسر به آرامي گفت: «نه، او با همسرش دعوا كرده و اعصابش به هم ريخته بود و آمده بود يك بسته قرص اعصاب بخرد كه من گفتم پس فرجام هفته ي شما ويران شده است، بيا يك برنامه ي ماهيگيري برايت ترتيب بدهم!»
دليل اين كاميابي بي همانند چه بود؟
احترام به مشتري، حس كمك كردن به مشتري و هم درد بودن با مشتري، اينها همگي مي توانند جواب درست باشند.

چرا بازاريابي ؟!دنياي امروز دنياي دگرگوني ها سريع و مفصل در تمام ابعاد است. حال وهواي امروز تجارت نشانه از جهاني شدن آن دارد فرايندي كه منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفيت هاي مختلف بازرگاني شده است.
آنچه به باور مي نا گفت اين است كه در صورتي كه كشوري به هر انگيزه نتواند به اين موج شتابان فراگير بپيوندد بعدها اي نچندان دور، در صحنه ي رقابت هاي بين المللي به حاسيه رانده مي شود و بسياري از فرصت هاي سوداگري را به فايده ديگران از دست مي دهد.
تكنيك هاي فروش در بازاريابي

در اين شرايط همپاي بازرگاني پهنه ي فروشندگي نيزبه عنوان پايين مجموعه ي تجارت –چه به چهره كلي در عقيده گرفته شود يا جزئي- دستخوش تغيير است. هر فروشنده اي بايد تصميم بگيرد كه در پيوستگي با اين تغيير كجا پيمان بگيرد.
آموزش بازاريابي
بازار پر چشم وهمچشمي امروزين شركت ها را بر آن داشته است كه با موضوع فروش بطور جدي تصادف كنند و تنها از فروشندگان چيره دست و خبره براي فروش كالاهاي خويش بهره‌گيري نمايند.
به ويديو پايين كه از دوره آموزشي اصول فروش بدست تيم ليندا و ترجمه مديران ايران تهيه شده پروا كنيد:



براي نگريستن دوره كامل اينجا كليك كنيد

به شما توصيه مي كنيم اين مطلب كه در باره تكنيك هاي فروش در بازاريابي است را با دقت مطالعه بفرماييد.

تعريف فروشتكنيك هاي بازاريابي و فروش

تعريف فروش از نظر تام هاپكينز

تعريف مديريت بازاريابي – فروش شخصي 
يكي ديگر از تكنيك هاي فروش در بازاريابي  و سياستهاي ترفيعي و تشويقي، فروش شخصي است. فروش يك ارتباط دوطرفه است. يك راه، پيوستگي شخصي بين نماينده كمپاني و مشتري خفته و وابستگي دوم، برگشت مشتري به كمپاني است.
در تعريف مديريت بازاريابي وظيفه فروشنده اين است كه بايد با فهم و شناخت بيچارگي مشتري، آن نياز را با محصول كمپاني تطبيق دهد و سپس مشتري را براي خريد ترغيب كند.
فروش شخصي كارساز در كشور فروشنده (مادر)، مستلزم ايجاد ارتباط دلخواه با مشتري است. بازار جهاني به علت اين كه خريدار و فروشنده ممكن است از فرهنگهاي متفاوت برخوردار باشند، مبتلا بحران ميشود. روشها و تلاشهاي رودررو در فروش شخصي براي محصولات صنعتي اهميت زيادي دارد.
در سنه ۱۹۹۳، يك شركت مالزيايي به نام YTL، به پيگيري يك مناقصه هفتصد ميليون دلاري براي توربينهاي ژنراتور بود كه در آن زيمنس از آلمان و جنرال الكتريك كمپاني داشتند.
فرانسيس يو ، مدير واي تي ال از مديران عالي هر دو شركت، تقاضا جلسه كرد. وي گفت من ميخواستم كه رو در رو و حضوري آنها را ببينم و پي ببرم كه آيا ميتوانيم با آنها كار كنيم و معامله را سپريدن بدهيم يا نه.
زيمنس دعوت را برآوردن كرد ولي جنرال الكتريك، نماينده اجرايي خويش را براي جلسه فرستاد. زيمنس بابت رفتن به جلسه، برنده قرارداد مربوطه شد.

خداحافظي «جك ما» با علي‌بابا / معلمي كه ايده‌اي كوچك را به غول تجاري جهان تبديل كرد

۶ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,علي‌بابا
جك ما، مدير سايت فروش اينترنتي علي‌بابا با استعفا از سمت خود، دوره جديدي را در فعاليت‌هاي اين غول تجارت الكترونيك چيني رقم مي‌زند. 

قرار است دانيل ژنگ، مدير اجرايي كنوني علي‌بابا جانشين او شود.

 

جك ما يكي از موسسان شركت علي‌بابا بود كه در سال ۱۹۹۹ ميلادي تاسيس شد و بعدا به يكي از بزرگترين فروشگاه‌هاي اينترنتي جهان تبديل شد. ارزش علي بابا هم اكنون حدود ۴۸۰ ميليارد دلار برآورد شده و دارايي خالص جك ما بر اساس تخمين فوربس به حدود ۳۹ ميليارد دلار (۲۰۱۸) مي‌رسد.

 

شايد كسي فكر نمي‌كرد يك جستجوي ساده در اينترنت به راهي منتهي شود كه او و ايده تجاري‌اش را به جايگاه امروز برساند.

 

آقاي ما در سن ۳۳ سالگي اولين كامپيوتر خود را خريد و مهارت خاصي در اين زمينه نداشت. زماني كه او در اينترنت يك نوشيدني چيني را جستجو مي‌كرد هيچ نتيجه‌اي يادفت نشد كه تعجب او را به همراه داشت و همين ايده تجاري جديد را پيش روي او گذاشت. اين كارآفرين چيني كه حالا ۵۵ سال دارد، در خانواده‌اي فقير در شهر هانژوي چين به دنيا آمد.

 

او در سنين جواني شروع به يادگيري زبان انگليسي كرد. او روزانه با انگليسي‌زبانان يك هتل در نزديكي خانه‌اش تمرين مي‌كرد و آنها را به صورت رايگان به اطراف شهر مي‌برد.

 

جستجوي او براي كار نتايج شيريني نداشت. آقاي ما مي‌گويد درخواست كار او از سوي ۳۰ كارفرما از جمله رستوران زنجيره‌اي مرغ سوخاري كي اف اسي كه تازه به شهرشان آمده بود، رد شده بود.

 

او گفته بود: بيست و چهار نفر براي اين كار اقدام كرده بودند. بيست و سه پذيرفته شدند. من تنها كسي بودم كه پذيرفته نشدم.

 

او در سال ۱۹۸۸ ميلادي در رشته دبيري انگليسي فارغ‌التحصيل شد و براي مدتي به تدريس اين زبان پرداخت.

 

آقاي ما حدود بيست سال پيش سايت علي‌بابا را در آپارتمان كوچكي به همراه ديگران راه‌اندازي كرد و از گروه كوچك دوستان خود خواست در اين بازار آنلاين سرمايه‌گذاري كنند.

 

در طول سال‌ها، علي‌ بابا از يك فروشگاه اينترنتي كوچك به غول تجارت الكترونيك تبديل شد و دامنه‌ فعاليت‌هاي آن به حوزه‌هايي نظير بازارهاي مالي و هوش مصنوعي هم گسترش يافت.

 

علي‌بابا در ابتدا فعاليت‌ خود را با حضور فروشندگان خرد شروع كرد و در سال ۲۰۰۳ ميلادي به مركزي مهم براي تجارت الكترونيك گسترش يافت كه بعدا سيستم پرداخت الكترونيك خاص خود موسوم به Alipay هم راه‌اندازي كرد.

 

در مراحل بعدي و زماني كه نام اين شركت در جهان بر سر زبان‌ها افتاد، سهام علي‌بابا هم به عنوان يكي از بزرگترين عرضه‌كنندگان سهام در بازار نيويورك ارائه شد.

 

در اولين عرضه عمومي سهام علي‌بابا در بورس نيويورك در سال ۲۰۱۴ ميلادي اين شركت ۲۵ ميليارد دلار به دست آورد كه ركوردي تاريخي در اولين عرضه محسوب مي‌شود.

 

جك ما در زمينه فن‌آوري و بازارهاي مالي تخصص خاصي نداشت ولي با بصيرت و كاريزماي خاص خود توانست جايگاه علي‌بابا را ارتقا دهد. عملكرد موفق آقاي ما و شيوه منحصر به فردش باعث شد او به يكي از تجار پرآوازه چين و جهان تبديل شود.

 

او البته حامي ۱۲ ساعت كار براي شش روز در هفته است كه اظهارات او در اين زمينه با مخالفت‌هايي همراه بوده است. آقاي ما گفته بود بدون اين الگو، قدرت اقتصادي چين در جهان تضعيف مي‌شود.

 

علي‌بابا كه در آمريكا با فروشگاه‌هاي اينترنتي آماوزن و اي‌بي مقايسه مي‌شود، توانسته در سال‌هاي اخير دامنه فعاليت خود را گسترش دهد و به فروش كالاهايي كه قبلا عرضه نمي‌كرد نظير محصولات ورزشي هم بپردازد.

 

اين شركت يكي از بازيگران اصلي در تجارت الكترونيك جهان است و گفته مي شود سايت اين گروه ۹۰ درصد سهم بازار مصرف‌كننده به مصرف‌كننده و حدود نيمي از معاملات توليد كننده به مصرف كننده را در اختيار دارد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036116.html

آيفون‌هاي جديد از تمامي گوشي‌هاي هوشمند قوي‌ترند

۷۲ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,آيفون‌هاي جديد
شركت اپل مدعي شد كه آيفون‌هاي جديد اين شركت قدرتمندتر از تمامي گوشي‌هاي هوشمند هستند. 

به گزارش ايسنا و به نقل از سي‌نت، شب گذشته  شركت اپل از سه مدل گوشي جديد خود با عناوين "آيفون ۱۱"( iPhone ۱۱)،"آيفون ۱۱ پرو"( iPhone ۱۱ Pro) و "آيفون ۱۱ پرو مكس"(iPhone ۱۱ Pro Max) رونمايي كرد.

 

 هر ساله زماني‌ كه اپل از محصولات جديد خود رونمايي مي‌كند، از به كارگيري يك تراشه بيونيك جديد هم خبر مي‌دهد كه امسال اين تراشه "اي‌۱۳"( A۱۳) نام گرفته است.

 

اپل مي‌گويد از آنجا كه آيفون‌هاي جديد مجهز به تراشه بيونيك "اي‌۱۳" هستند، از گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ، گوگل و هوآوي قدرتمندتر هستند.

 

اپل براي اثبات اين ادعا يك نمودار نشان داد كه محورهاي X و Y نداشت.

 

اپل همچنين مدعي شد كه همين حالا آيفون XR از نظر توان پردازشي از گوشي‌هاي گلكسي S۱۰+، هوآوي P۳۰ پرو و همچنين گوگل Pixel ۳ بهتر است و از نظر گرافيكي هم آيفون ۱۱ جديد پرچمداران اين سه شركت را شكست مي‌دهد.

 

ولي بايد گفت كه نمي‌توان صحت و سقم ادعاي اپل را تاييد كرد زيرا اطلاعات بيشتري در دست نيست.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11036131.html

گيم‌بار ويندوز 10 با شمارنده‌ نرخ فريم و قابليت‌هاي جديد به‌روزرساني شد

۸۸ بازديد

از زمان معرفي گيم‌بار براي ويندوز ۱۰، بسياري از گيمر‌هايي كه رايانه‌هاي شخصي را براي بازي‌كردن انتخاب كرده بودند، درخواست‌هاي زيادي در رابطه با اضافه‌شدن قابليت‌هايي نظير شمارنده‌ي نرخ فريم و نمايش‌دهنده‌ي دستاورد‌هاي ايكس‌باكس داشتند.

پيش‌تر اشاراتي به اضافه‌شدن قابليت‌هاي موردبحث شده بود؛ اما تاكنون شاهد اين ويژگي‌ها نبوديم. اكنون به‌نظر مي‌رسد به‌لطف به‌روزرساني اخير كه براي تعداد اندكي از كاربران منتشر شده، بالأخره پاي ويژگي‌هاي يادشده به گيم‌بار باز شده‌ است. مايك يِبارا از تيم ايكس‌باكس به‌تازگي در صفحه‌ي توييتر خود اين خبر را تأييد كرده و از اضافه‌شدن شمارنده‌ي نرخ فريم و نمايش‌دهنده‌ي دستاورد‌هاي ايكس‌باكس به گيم‌بار صحبت كرده است.

Game Bar

اگر جزو كاربران ويندوز ۱۰ هستيد و به استفاده‌از گيم‌بار علاقه داريد، مي‌توانيد همين‌ حالا ازطريق فروشگاه نرم‌افزاري ويندوز مايكروسافت استور اقدام به به‌روزرساني گيم‌بار كنيد. 

بي‌شك ويژگي‌هاي جديد براي گيمر‌هايي كه دغدغه‌ي نوسان نرخ فريم يا دستيابي به دستاورد‌هاي بازي‌ها را دارند، تغييرات مثبتي را با خود به‌ارمغان مي‌آورد؛ با‌اين‌حال، با‌توجه‌به انتشار محدود نسخه‌ي جديد گيم‌بار، اين احتمال وجود دارد كه قابليت‌هاي جديد فعلاً براي همه‌ي افراد در دسترس نباشد. آخرين اخبار نيز حاكي از آن است كه برخي از كاربران نتوانسته‌اند به اين به‌روزرساني دسترسي داشته باشند؛ موضوعي كه هنوز واكنش رسمي مايكروسافت را به‌همراه نداشته است.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/9/22/340560/windows-10-game-bar-update/

اوراكل از لينوكس خودمختار پرده برداشت

۶۱ بازديد

 

 

 

اوراكل به‌تازگي سيستم‌عامل لينوكس خودمختار را رونمايي كرد. اين سيستم‌عامل مي‌تواند حتي در حال اجرا خود را بهبود بخشيد و توسعه دهد و ايراديابي كند.

لري اليسون، هم‌بنيان‌گذار و مدير ارشد فناوري اوراكل، در كنفرانس جهان باز اوراكل (Oracle OpenWorld conference) در سان‌فرانسيسكو گفته است «خودمختاري تعريف فناوري كلود نسل دوم است». دو سال پيش، اوراكل پايگاه داده‌ي خودمختار را معرفي كرد. طبق گفته‌ي اليسون، هدف نهايي اين شركت تحقق اولين كلود كاملا خودمختار و مستقل است.

لينوكس خودمختار مبتني‌بر لينوكس اوراكل است كه سيستم‌عامل اوراكل كلود و سيستم‌هاي مهندسي اوراكل را شامل مي‌شود. طبق ادعاي اليسون، هر نرم‌افزاري از رد هت (Red Hat) بدون تغيير روي لينوكس خودمختار اوراكل اجرا شدني است. همچنين، خاطرنشان كرد لينوكس خودمختار اوراكل براي عملكرد فوق‌العاده و قابل‌اتكا و بسيار امن طراحي شده‌ است. لري اليسون مهاجرت آني به‌معناي واقعي كلمه را وعده داده است.  اين سيستم‌عامل براي مشتريان زيرساخت‌هاي ابري اوراكل رايگان است. اليسون با كنايه به رقبا در اين‌ باره مي‌گويد:

اگر در حال پرداخت هزينه به IBM هستيد، مي‌توانيد دست نگه‌ داريد.

افزون‌براين، اوراكل سرويس مديريت سيستم‌عامل اوراكل را معرفي كرد كه عضو جديدي از زيرساخت ابري اوراكل براي مديريت و كنترل سيستم‌ها فارغ از سيستم‌عامل آن‌ها (لينوكس خودمختار يا لينوكس يا ويندوز) است. اين سرويس در همراهي ابزار مديريت و تخصيص منابع سخت‌افزاري، امكان خودكارسازي فعاليت‌هاي مديريتي معمول براي سيستم‌هاي لينوكسي را براي كاربران فراهم مي‌آورد.

لينوكس خودمختار اوراكل و سرويس مديريت لينوكس اوراكل هردو از يادگيري ماشين پيشرفته بهره مي‌برند. اين سيستم‌عامل جديد به‌روزرساني‌هاي امنيتي روزانه و خودكار براي كرنل لينوكس بدون زمان خاموشي را ارائه مي‌دهد. تشخيص حفره‌هاي امنيتي شناخته‌شده (Known Exploit Detection) هنگام تشخيص استفاده از آسيب‌پذيري‌هاي شناخته‌شده‌ي اوراكل هشدارهاي خودكار مي‌دهد.

اليسون در نطق خود بر اهميت خودمختاري و امنيتي‌اي تأكيد كرد كه مي‌تواند براي دستگاه‌ها به‌ارمغان آورد. او اشاره كرد نشت داده‌ي عظيم شركت Capitol One كه به‌تازگي افشا شده‌ است، نتيجه نفوذ‌پذيري در تنظيمات بود. اين نفوذپذيري به نشت داده‌هاي ذخيره‌شده با سرويس‌هاي وب آمازون (Amazon Web Services) منجر شد.

لينوكس خودمختار / autonomous linux

وي درباره‌ي اين موضوع معتقد است:

قانوني ساده براي حفاظت از سرقت داده‌ها: داده‌هاي خود را در سيستم خودمختار قرار دهيد. با استفاده از سيستم‌هاي خودمختار خطاي انساني و از‌دست‌رفتن داده‌اي وجود نخواهد داشت. اين تفاوت بزرگ ميان ما و AWS است.

براي كارايي حداكثري مزاياي امنيتي سيستم خودمختار، اوراكل مجموعه‌اي از سرويس‌هاي امنيتي ازجمله Oracle Data Safe را معرفي كرد. Oracle Data Safe مركز كنترل يكپارچه‌اي براي نظارت بر مشكلات امنيتي داده‌ها و كاربران و تنظيمات است. مشتريان ‌مي‌توانند از اين سرويس علاوه‌بر نظارت بر فعاليت پايگاه داده، براي شناسايي داده‌هاي حساس و پوشاندن پايگاه‌هاي داده براي به‌حداقل‌رساندن خطرهاي امنيتي بهره ببرند. اين سرويس در تمام سرويس‌هاي ابري پايگاه‌ داده اوراكل كاربردي است.

اگرچه كسب‌وكار زيرساخت‌هاي ابري اوراكل دنباله‌رو آمازون و مايكروسافت است، اوراكل چشم‌انداز بزرگي براي به‌دست‌آوردن بخش بزرگي از شركت‌ها با استفاده از فناوري‌هاي نو و نسل جديد ابري دارد.

لينوكس خودمختار اوراكل براي عملكرد فوق‌العاده، قابل‌اتكا و بسيار امن طراحي شده‌ است

 

طبق گفته‌ي اليسون، اوراكل كلود در سال گذشته در ۱۲ منطقه‌ي جديد بهره‌برداري شد و در‌حال‌حاضر، در ۱۶ منقطه‌ي جهان فعاليت مي‌كند. همچنين، اليسون از برنامه اين شركت براي راه‌اندازي ۲۰ منطقه‌ي ديگر تا پايان سال ۲۰۲۰ سخن به‌ميان آورد. زيرساخت‌هاي ابري اوراكل در حال گسترش فعاليت خود در كشور‌هاي متفاوتي بوده تا كاربران آن بيشترين سازگاري و سرعت را داشته‌ باشند. در‌حال‌حاضر، اين سرويس در كشورهايي مانند آمريكا، كانادا، برزيل، انگلستان، اتحاديه‌ي اروپا، ژاپن، كره‌جنوبي، استراليا، هند، امارات، عربستان‌سعودي و فلسطين اشغالي فعاليت مي‌كند.

اوراكل اعلام كرد قصد دارد مناطق زيرپوشش خود را در تعامل با مايكروسافت آژور گسترش دهد. علاوه‌بر اشبورن و لندن، اوراكل به‌طور جهاني سرويس خود را در غرب آمريكا و آسيا و اروپا گسترش مي‌دهد.

اليسون در نطق كنفرانس OpenWorld خود به چند اعلاميه ديگر نيز اشاره كرد:

  • مدير ارشد فناوري اوراكل، Oracle Cloud Free Tier را معرفي كرد. Oracle Cloud Free Tier به هر شخصي امكان مي‌دهد از پايگاه داده خودختار اوراكل و زيرساخت ابري آن براي مدتي نامحدود استفاده كند. اوراكل Free Tier را براي توسعه‌دهندگان و دانشجويان و هر شخص ديگري تدارك ديده است كه قصد دارد سرويس‌هاي ابري اوراكل را بيازمايد؛
  • مشتريان از‌اين‌پس قادر خواهند بود VMware Cloud Foundation را روي زيرساخت‌هاي ابري اوراكل اجرا كنند. اين قابليت به كاربران اجازه خواهد داد محيط‌هاي كاري VMware vSphere خود را به نسل دوم زيرساخت‌هاي ابري اوراكل منتقل كنند. افزون‌براين، اوراكل پشتيباني فني براي نرم‌افزارهاي اوراكل اجراشده در محيط‌هاي VMware ارائه خواهد داد.
  • اوراكل اعلام كرد نسل دوم كلود اگزاديتا براي مشتريان كاربردي و آخرين پلتفرم اگزاديتاي اين شركت، اگزاديتاي X8M، عرضه شده‌ است. با نسل دوم ابر اگزاديتاي اوراكل، كاربران مي‌توانند به پنل مديريتي ابري ازطريق ابر عمومي اوراكل دسترسي داشته‌ باشند. اين موضوع به كاربران مزاياي استفاده از ابر اگزاديتا از درون مركز داده را مي‌دهد. در همين حين، اگزاديتا X8M از فناوري‌هاي جديدي مانند دسترسي مستقيم ريموت حافظه ازطريق اترنت همگرا (RoCE) و شبكه‌ي پهناي باند زياد با تأخير كم برخوردار است. طبق ادعاي اوراكل، سيستم اگزاديتا X8M عملكردي ۲.۵ برابري با ۱۰ برابر تأخير كمتر از نسخه‌ي قبلي دارد.

منبع:

 

 

https://www.zoomit.ir/2019/9/22/340523/oracle-announces-oracle-autonomous-linux/

شيائومي MIUI 11 را معرفي كرد؛ آغاز فاز آزمايشي از ۵ مهرماه

۶۱ بازديد

يكي‌ از پرتغييرترين و در‌عين‌حال محبوب‌ترين پوسته‌هاي اندرويد، بي‌شك پوسته‌ي شركت شيائومي موسوم به MIUI‌ است كه ويژگي‌هاي عملكردي و ظاهري ريزودرشتي را با‌ خود به‌همراه دارد. حال چيني‌ها امروز درجريان رويدادي كه در كشورشان برگزار كردند، افزون‌بر معرفي محصولات سخت‌افزاري جديدي نظير مي ميكس آلفا، مي ۹ پرو 5G و مي تي‌وي پرو، از نسل يازدهم پوسته‌ي كاربري گوشي‌هاي خود با نام MIUI 11 نيز رونمايي كرد. 

شيائومي در MIUI 11 تمركز زيادي روي تغييرات ظاهري پوسته‌ي خود داشته و سعي كرد ازطريق اعمال برخي بهبود‌ها، تجربه‌ي استفاده از اندرويد را براي كاربران گوشي‌هاي خود ارتقاء دهد؛ تغييراتي كه براي اولين‌بار كسب جايزه‌ي طراحي Red Dot Design را براي اين شركت به همراه داشته است. در اين نسخه، شيائومي تا جاي‌ ممكن تلاش كرده تا از به‌هم‌ريختگي و ناهماهنگي عناصر رابط‌كاربري خود بكاهد و تجربه‌اي منظم و يكپارچه را به مشتريانش ارائه دهد؛ تجربه‌اي كه در‌عين حفظ اصالت پيشين، حرف جديدي در چنته داشته باشد تا كاربران تازه‌وارد نيز راهي هموار براي تعامل با MIUI‌ در پيش داشته باشند.

MIUI 11

خوشبختانه به‌مانند چيزي كه در اندرويد ۱۰ شاهد بوديم، شيائومي در نسخه‌ي يازدهم رابط كاربري خود تم تيره را نيز اضافه كرده تا در شب‌هنگام فشار كمتري به چشم وارد شود و براي نخستين‌بار كمي از رابط تمام‌روشن MIUI فاصله گرفته شود. با‌اين‌حال، قضيه به‌ همين‌جا ختم نمي‌شود؛ زيرا با فونت جديد MiLan Pro، شيائومي سعي كرده تجربه‌ي نوشتاري جديدي را در سراسر سيستم‌عامل اعمال كند تا خوانايي متون راحت‌تر شود. توجه داشته باشيد كه در طراحي اين فونت از اصول طراحي وريبل فونت (فونت متغير) استفاده شده كه كاربران مي‌‌توانند بسته‌به نياز، مقدار ضخامت فونت را به‌اندازه‌ي دلخواه بيشتر يا كمتر كنند؛ موضوعي كه براي نخستين‌بار در گوشي‌هاي هوشمند ديده مي‌شود.

MIUI 11

تجربه‌ي صوتي نيز خوشبختانه دستخوش تغييرات مثبت شده است و هم‌اكنون شاهد جلوه‌هاي صوتي پوياتر در سرتاسر سيستم‌عامل با الهام از آب، آتش و حيوانات هستيم. به‌عنوان نمونه، از‌ اين‌ پس بي‌توجهي به اعلانات موجب مي‌شود تا  دفعات بعدي شاهد بلندشدن صداي اعلانيه‌هاي دريافتي باشيم؛ همچنين چرخش شبانه‌روز در نحوه‌ي پخش اين اصوات تأثيرگذار خواهد بود.

قابليت نمايشگر همواره‌ روشن نيز با انيميشن‌هاي جديد، متون سفارشي، نمايش ساعت در قالب جديد و نمايش اعلانات شبكه‌هاي اجتماعي مسير ترقي را طي كرده است. 

چيني‌هاي به قابليت‌هاي عملياتي MIUI‌ نيز در نسخه‌ي جديد گوشه چشمي داشته‌اند و براي نخستين‌بار شاهد دو اپليكيشن كاملاً جديد با نام‌هاي Mi Work و Mi Go‌ هستيم. نخستين‌ اپليكيشن امكان اشتراك‌گذاري فايل‌ها، انتقال اسناد حجيم، نمايش بي‌سيم صفحه‌نمايش و پرينت بي‌سيم را براي شما فراهم خواهد كرد؛ در‌حالي‌كه دومين برنامه در اموري مانند برنامه‌ريزي سفر، خريد بليت و مبادلات فاركس ياري مي‌رساند و در كنار آن، شارژدهي باتري را به‌طرز ملموسي افزايش مي‌دهد؛ طبق گفته‌ي شيائومي، با ۵ درصد باتري، كاربران مي‌تواند تا ۲۴ ساعت از دستگاه در حالت استند‌باي استفاده كنند. 

شيائومي مدعي است كه MIUI 11 نسبت‌به نسخه‌هاي پيشين سريع‌تر به دست كاربران خواهد رسيد. فاز آزمايشي عمومي MIUI 11‌ از امروز در چين آغاز مي‌شود؛ اما كاربران ديگر نقاط جهان بايد تا ۵ مهرماه براي نسخه‌ي آزمايش منتظر بمانند. فعلاً MIUI 11‌ تنها از ۱۷ دستگاه پشتيباني مي‌كند؛ اما احتمالاً تعداد اين دستگاه‌ها در زمان انتشار نسخه‌ي پايدار كه اواسط اكتبر اتفاق خواهد افتاد، افزايش پيدا كند. 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/9/24/340643/xiaomi-announced-miui-11/