نحوه افزايش فروش اينترنتي

۴۰ بازديد

10 نكته براي افزايش فروش سايت فروشگاهي‌تانوبلاگ  بازاريابي اينترنتي  افزايش فروشبه نظر شما چرا يك فروشگاه آنلاين، از 500 نفر بازديد كننده در روز، فقط 3 نفر را به خريدار تبديل مي‌كند؟ چرا شمار زيادي از مشتريان در متوسط كار، سبد خريدشان را نصفه‌كاره خلاص كرده و از سايت بيرون مي‌شوند؟
يك فروشگاه اينترنتي موفق و پرفروش، چند خاصيت مهم دارد كه با داشتن اين فاكتورها احتمالا كاربران بيشتري اقدام به خريد مي‌كنند. البته در مقالۀ ديگري با عنوان «فاكتورهاي يك فروشگاه اينترنتي موفق و پرفروش» به برخي از اين فاكتورها اشاره كرده‌ايم. در اين مطلب تمركزمان بيشتر روي عمليات فروش فرآورده است. 
با اجراي نكاتي كه مي‌گوييم، سايت فروشگاهي‌تان پتانسيل بيشتري براي افزايش نرخ تبديل مشتري به خريدار خواهد داشت. اگر با مفهوم نرخ تبديل آشنايي كمي داريد، نوشتار نرخ تبديل و 7 راهكار افزايش آن افزايش فروش فروشگاه اينترنتي چگونه فروش فرآورده در سايت فروشگاهي‌مان را بسيار كنيم؟شايد از عقيده خودتان كمپين فروشگاه اينترنتي شما بدون نقص باشد. اما قول مي‌دهم با مطالعه جزئياتي كه در پيوستگي براي شما مي‌نويسم، يك يا چند ايراد كبير در آن پيدا مي‌كنيد. به سراغ مرحله اول برويم:
1. راه خريد مشتري را مشخص كنيداولين مرحله از راه اندازي يك كمپين فروش موفق، اين است كه چرخه فروشتان را مشخص كنيد. قصد چيست؟ هر گونه محصول نسبت به قيمت، ماهيت و مخاطبان هدفش، چرخه فروش متفاوتي دارد. در حالت عادي مخاطب جديد آماده نيست 7 ميليون تومان پولش را بدون شناخت پيشين در سايت شما و براي خريد دوره آموزشي‌تان پرداخت كند.
در مقابل، همين مشتري مقاومت خاصي براي پرداخت 30 هزار تومان و خريد يك كادوي كوچك از سايت شما ندارد. بعد نسبت به گونه محصولتان بايد مشخص كنيد كه چرخه محصول به چه چهره باشد؟ مشتري از چه شيوه وارد سايت شما شود و بعد از چه مدت محصولتان را بخرد؟ 
مثلا يك چرخه پسنديده براي فروش دوره 7 ميليون توماني به اين صورت است:
ورود كاربر از نتايج جستجو گوگل به سايت شما در اين مرحله بايد بتوانيد با فرآوري محتواي پسنديده و سئو شده يا روش‌هاي هزينه‌بر گوگل، جايگاه احسان براي سايت‌تان كسب كنيد.


مشاهده جزئيات كامل دوره باره نظربراي آگاهي رساني هم از خويش سايت مي‌توانيد كاربرد كنيد، هم از راه شبكه‌هاي مجازي يا كانال‌هاي ارتباطي ديگر. كاربر پس از جستجو، با اطلاعاتي از دوره شما مقابل مي‌شود و اغلب در جريان آن قرار مي‎‌گيرد.
ارائه يك ويديوي آموزشي يا كاتالوگ رايگان در مورد محصول و در روبرو گرفتن ايميل يا عدد تماس از اوگاهي توضيحات صفحه محصول، به‌اندازه كافي مخاطب را براي خريد قانع نمي‌كند. براي جلب اغلب اعتماد و پروا او، رهنمود مي‌كنيم  نحوه افزايش فروش اينترنتي در ازاي اخذ نشان از كاربر همانند ايميل، يك ويديوي آموزشي يا كاتالوگ مجاني در پسنديدن او قرار دهيد. با اين كار، يك سرنخ از كاربر نيز به‌دست آورده‌ايد.
و در پايان بعد از جلب اعتماد، پيشنهاد خريد دورهحالا با بردباري اكثريت مشتري محصولتان را مي‌خرد! باز در اين مرحله نيز بايد، با يك پيشنهاد هوشمندانه مشتري را ترغيب به خريد كنيد. 
بنابراين بايد نسبت به محصولتان، مشخص كنيد بيننده بايد براي خريد چه پروسه‌اي را طي كند؟ نياز است از گوگل وارد سايت‌تان شود يا شبكه‌هاي اجتماعي بهتر اعتماد او را جلب مي‌كند؟ چه محتوايي اغلب برايش جذاب است؟ و خيلي از سوالاتي كه با پروا به مخاطب و محصولتان بايد براي آن‌ها جواب‌هايي داشته باشيد.
2. پروسه پرداخت را بهينه كنيدافزايش فروش فروشگاه اينترنتي
قبل از خريد همواره در ذهن مشتري، يك خوف و مقاومت هستي دارد؛ حال كه بس است يك سخت در صفحات پرداخت سايت‌تان وجود داشته باشد يا يك بهانه به او بدهيد تا كلا بيخيال خريد از شما شود. 
براي قطعي شدن خريد توسط مشتري و كاهش سبدهاي خريد رها شده، فرآيند خريد را تا جاي ممكن براي او ساده كنيد؛ براي نهايي شدن خريد از حداقل شمار مراحل كاربرد كنيد؛ نيازي نيست براي خريد همۀ مشخصات شجره و خانواده‌اش را هم بگيريد. پس الي جاي ممكن فيلدهاي پرداخت را ساده كنيد لغايت مشتري در سريع‌ترين موعد شدني آنها را پر كند و بدون تأخير وارد صفحه پرداخت بانكي شود. 
3. توضيحات كاملي براي فرآورده بنويسيدكاربري كه براي خريد يك محصول، امكان مشاهده حضوري آن را ندارد، معمولا سؤالاتي در ذهنش وجود دارد. اگر با مراجعه به سايت شما، استجابت تمام سؤالاتش را بگيرد، ذهنش كم كم براي خريد حاضر مي‌شود. 
به عنوان نمونه، سايت موبايل دات‌آي‌آر يا ديجي كالا را نگريستن كنيد. من حتي اگر هدف خريد از آنها را هم نداشته باشم، هميشه پيش از خريد يك تلفن همراه، براي مشاهده جزئيات محصول، پرسش و استجابت و نظرات كاربران به اين دو سايت سرمي‌زنم. چون آنها در ذهن من به عنوان يك راهنماي مفيد ثبت شده‌اند. 
براي راهنماي كامل نوشتن توضيحات محصول اينجا را كليك كنيد. 
4. هزينه‌هاي اضافي را همان آغاز به مشتري نمايش دهيدچند ماه پيش يك فرآورده كادويي شيك در يگانه از سايت‌هاي فروشگاهي نگريستن كردم. زماني كه منظور پرداخت هزينه‌اش در مرحلۀ هايي را داشتم، ناگهان 15 هزار تومان خرج ارسال به صورت‌ حسابم اضافه شد. با اينكه قيمت فرآورده از بقيه فروشگاه‌ها كمتر بود؛ باز هم صفحه مرورگر را به كلي بستم و از خريد منصرف شدم.
مطمئن باشيد نمايش ندادن هزينه‌هاي اضافي به مشتري، آنهم در ابتداي كار، فروش‌تان را اغلب كه نمي‌كند، هيچ؛ ممكن است چندي از مشتريان‌تان را هم از دست بدهيد. پس از همان اول همگي هزينه‌هايي كه به غير از خرج محصول بايد پرداخت شود را به او نمايش دهيد؛ هزينه‌هايي مثل ماليات بر ارزش افزوده، پيك، پست و هزينه‌هاي ديگر.
5. فرآيند خريد را در موبايل بررسي كنيدافز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.