برنامه‌اي كه صداي گربه‌ها را ترجمه مي‌كند!

۳۵ بازديد

به گزارش ايسنا به نقل از آي اي، درك و فهميدن گربه‌ها، سگ‌ها و نوزادان مي‌تواند يك چالش باشد، اما مطمئناً وقتي آنها چيزي را بخواهند يا به آن احتياج داشته باشند، آن را هر طوري شده به ما اعلام مي‌كنند، حتي اگر ما متوجه آن نشويم.

 

اكنون "خاوير سانچز" يكي از مهندسان سابق شركت آمازون كه روي دستيار صوتي هوشمند اين شركت موسوم به "الكسا"(Alexa) كار مي‌كرد و اكنون در شركت "Akvelon" مدير پروژه است، از برنامه جديدي به نام "MeowTalk" رونمايي كرده است كه ممكن است به شما در درك صدا و اعلام نياز گربه‌ها كمك كند.

 

"خاوير سانچز" براي ساخت اين برنامه پس از تماشاي يك مجموعه به نام "زبان مخفي گربه‌ها" الهام گرفت.

 

او با خودش فكر كرد كه مي‌تواند از تجربه كار بر روي "الكسا" براي توسعه اين برنامه استفاده كند و پس از انجام تحقيقات، به همراه تيمش دريافتند كه گربه‌ها تقريباً ۹ آوا يا صدا دارند.

 

اين تيم براساس اين احساسات و پيامهاي اساسي گربه‌ها، برنامه "MeowTalk" را براي سيستم‌هاي عامل iOS و اندرويد ساخت.

 

كاربران با اين برنامه مي‌توانند طيف وسيعي از احساسات گربه‌ها را از "من گرسنه‌ام" تا "من خوشحالم" ترجمه كنند. اين برنامه به كاربران امكان مي‌دهد صداي "ميو" گربه خود را ضبط و آن را ترجمه كنند.

 

علاوه بر اين، كاربران مي‌توانند با تنظيم دقيق واكنش‌هاي گربه‌ها به اين برنامه كمك كرده و دقت آن را بهبود ببخشند و همچنين مي‌توانند پيام‌هاي سفارشي مانند "من اسباب بازي خود را مي خواهم!" به آن اضافه كنند.

البته به گفته "سانچز" ساخت اين برنامه اولين قدم است و هدف نهايي ساخت برنامه‌اي است كه در لحظه ترجمه كند. هنوز علم پشت اين برنامه كامل نيست و براي افزايش كيفيت ترجمه‌ها به كاربران اعتماد مي‌كند و به آنها متكي است.

طبق گزارشات، اين برنامه همچنان در حال بهبود است. "سانچز" و تيمش در حال كار بر روي يك به روزرساني هستند كه علاوه بر زبان انگليسي زبان‌هاي ديگري نيز داشته باشد.

هنگامي كه اين كار به ثمر بنشيند، مي‌تواند به كاربران در ترجمه صداي گربه‌ها، سگ‌ها و حتي نوزادان كمك كند، اما براي مورد آخر هنوز هم بايد با مادران يا پدران مشورت كرد. البته در ترجمه صداي گربه‌ها و سگ‌ها ارزش استفاده دارد، زيرا بهتر از خراشيده شدن با پنجه‌هاي اين حيوانات در صورت نفهميدن درخواست آنهاست.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews77192.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.