فناوري جديدي كه كاغذ را به تبلت تبديل مي‌كند!

۲۷ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,كاغذ
پژوهشگران "دانشگاه پردو"، فناوري جديدي ابداع كرده‌اند كه به ورقه‌هاي كاغذ اين امكان را مي‌دهد تا مانند تبلت، موسيقي پخش كنند و هوشمند باشند. 

به گزارش ايسنا و به نقل از تك‌اكسپلور، پژوهشگران "دانشگاه پردو" (Purdue University)، فناوري جديدي ابداع كرده‌اند كه مي‌تواند ورقه‌هاي كاغذي را به رابطي براي پخش موسيقي تبديل كند و حتي بسته‌بندي‌هاي غذا را به حالت تعاملي درآورد.

 

آنها در اين پژوهش، يك فرآيند ساده چاپ ابداع كرده‌اند كه مي‌تواند هر نوع كاغذ يا بسته‌بندي مقوايي را به صفحه‌كليد يا هر نوع رابط ساده ديگر ميان انسان و ماشين تبديل كند.

 

"رامسس مارتينز" (Ramses Martinez)، استاديار بخش مهندسي صنعتي دانشگاه پردو گفت: اين نخستين بار است كه يك ابزار الكترونيكي مبتني بر ورقه كاغذ معرفي مي‌شود.

 

وي افزود: ما روشي ارائه داده‌ايم كه كاغذ را به دافع آب، روغن و غبار تبديل مي‌كند. براي اين كار، ما كاغذ را با لايه‌اي از مولكول‌ها پوشانديم تا امكان چاپ چندين لايه از مدارها را روي كاغذ فراهم كنيم.

 

به گفته مارتينز، اين نوآوري مي‌تواند به ساخت راحت‌تر حسگرهاي فشار كمك كند كه نيازي به باتري خارجي‌ ندارند زيرا انرژي را از تماس با كاربر به دست مي‌آورند.

 

اين فناوري، با فرآيندهاي متداول چاپ بزرگ مقياس، سازگاري دارد و شايد بتوان به سادگي از آن براي تبديل بسته‌بندي‌هاي مقوايي يا كاغذ به بسته‌بندي‌هاي هوشمند يا رابط هوشمند ميان انسان و ماشين استفاده كرد.

مارتينز ادامه داد: اين فناوري مي‌تواند به كاربر كمك كند تا با بررسي بسته‌بندي هوشمند غذا، از سالم بودن آن مطمئن شود.

 

وي افزود: همچنين ما در اين بررسي نشان داده‌ايم كه ورقه‌هاي ساده يك دفترچه را مي‌توان به يك رابط پخش موسيقي تبديل كرد تا كاربر با كمك آن، امكان پخش موسيقي و تغيير سطح صدا را داشته باشد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11060221.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.