گوي سه بعدي رنگي در فتوشاپ

۹۷ بازديد

مرحله ي اول
من در اين آموزش به شما نحوه ي ساخت يك گوي رنگي سه بعدي را ياد خواهم داد. اين آموزش بيشتر از ۳۰ دقيقه وقت شما را نمي گيرد. اما تكنيكي كه فرا مي گيريد بسيار پر استفاده است. بخصوص در آيكون ها و لوگوها. با عرض پوزش ، در اين پست سعي كرده ام تا از تصاوير تا حد ممكن كمتر استفاده كنم تا كاربران ديال آپي هم بتوانند از آموزش استفاده كنند. علت بي كيفيت و كوچك بودن تصاوير نيز همين است.
فتوشاپ را باز كنيد و سپس با استفاده از ابزار Rectangle Tool (U) يك مستطيل بسازيد. سپس هفت مستطيل يكسان كشيده و با ابزار Distribute از منوي Layer ، يا هر طور كه بلد هستيد ، فاصله ي بين مستطيل ها را برابر كنيد. سپس از لايه اي كه تمام مستطيل ها را درون آن كشيده ايد ، يك كپي بگيريد. حالا مستطيل هاي كپي شده را ۹۰درجه بچرخانيد تا يك شبكه ساخته شود. خلاصه سعي كنيد چيزي مثل اين شكل شود. منظور من از مستطيل ها ، همان خط هاي ضخيم سياهي است كه شبكه را ايجاد كرده اند. در ضمن سعي كنيد كه فاصله ي بين مستطيل ها بيشتر و مستطيل ها لاغر باشند.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي دوم
با استفاده از ابزار Elliptical Marquee Tool (M) يك دايره شبيه چيزي كه من كشيده ام ، بكشيد.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي سوم
به Filter>Distort>Spherize برويد. amount را بر روي ۱۰۰ و mode را بر روي normal تنظيم كنيد.

مرحله ي چهارم
بخشي را كه انتخاب كرده ايد ، cut و سپس paste كنيد. بعد لايه اي كه شبكه را در آن رسم كرده بوديد ، غير فعال كنيد.

مرحله ي پنجم
به Layer>Layer Styles>Gradient Overlay برويد. يك گرادينت از قرمز تيره به آبي روشن در حالت linear ايجاد كنيد. در حالت Radial مي توانيد به نتيجه ي بهتري دست پيدا كنيد.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي ششم
همين لايه را duplicate(كپي) كنيد. سپس لايه را ۴۵درجه چرخانده و گرادينت آن را ، قرمز روشن در بالا و آبي تيره در پايين تنظيم كنيد. اين يك افكت سه بعدي واقعي مي سازد كه بسيار نيز ساده است.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي هفتم
لايه ي Background را انتخاب كرده و به Layer>Layer Styles>Gradient Overlay برويد. از #aa616b و #۲c354d براي رنگ ها ، opacity=100% ، انجل را روي ۹۰ ، scale را ۱۴۳ تنظيم نماييد. مكان گرادينت را بالاي مركز تصوير تنظيم كنيد. براي انجام اين كار روي تصوير(بر روي بوم) كليك كنيد و سپس آن را به سمت بالا بكشيد.

مرحله ي هشتم
دو لايه ي گوي(پشتي و جلويي) را انتخاب و duplicate كنيد. سپس به Layer>Merge Layers برويد. به Layer>Layer Styles>Color Overlay برويد. مشكي را براي رنگ انتخاب كرده و به Filter>Blur>Gaussian Blur برويد. سپس Radius را بر روي ۱۵ تنظيم كنيد. لايه را ريسايز كنيد و Opacity را ۲۲% قرار دهيد و يك افكت سايه ي جذاب بسازيد. به تصوير توجه كنيد. لايه ي سياه را زير لايه ي گوي ، مانند سايه قرار داده ام.

فتوشاپ, آموزش فتوشاپ, ترفندهاي فتوشاپ

مرحله ي نهم
روي لايه ي بخش جلويي دابل كليك كنيد. از منوي Layer Style كه بر اثر دابل كليك روي لايه باز مي شود ، Inner Shdow را انتخاب و سفيد را براي رنگ تنظيم كنيد. opacity=60% ، angle=-104 ، distance=3 و size=7. همين كار را براي لايه ي بخش پشتي انجام دهيد.

مرحله ي ده
تمامي لايه ها را انتخاب و duplicate كنيد. سپس به مسير Layer>Merge Layers برويد تا تمام لايه ها را در يك لايه تركيب كنيد. به Filter>Blur>Gaussian Blur رفته و Radius را روي ۲۰ تنظيم كنيد. مد لايه را به Overlay تغيير دهيد. اينكار را براي افزايش كنتراست تصوير انجام مي دهيم.منبع آموزش اصلي ، وبلاگ abduzeedo مي باشد. اما ترديد دارم با خواندن آن ، بدون دردسر بتوانيد به نتيجه ي نهايي برسيد!

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/dimensional-orbcolor2-photoshop.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.