كيبورد MOKY مجهز به سنسورهاي ليزري

۱۷ بازديد

 

كيبورد Moky مجهز به سنسورهاي ليزري
كيبورد بلوتوثي جديدي عرضه شده كه نه تنها با كمك آن مي توان سريع تايپ كرد، بلكه مجهز به سنسورهاي ليزري اينفرارد نيز است.
در سال هاي اخير، كيبوردهاي بلوتوثي بسياري با ايده هاي جديد و متفاوت عرضه شده اند اما برخي از آنها در اندازه هاي بزرگي ساخته شده بودند كه حمل و نقل را دشوار مي كردند يا دستگاه هاي كيبوردي مجهز به كليدهاي مجازي بودند كه فقط در هنگام تايپ ظاهر مي شدند يا از قابليت رول شدن برخوردار بودند.كيبورد جديد «Moky» نام داشته و مجهز به قابليت ترك‌پد لمسي بوده تا بتواند تجربه جديد و متفاوتي را در اختيار كاربرانش قرار دهد.


ترك‌پد (Trackpad)، تاچ‌پد يا ماوس‌پد دستگاهي است كه معمولاً در لپ‌تاپ‌ ها و نوت‌بوك‌ ها ديده مي‌شود. اين دستگاه داراي كليدهايي است كه مانند يك ماوس عمل مي‌ كنند. بعلاوه، برخي از انواع تاچ‌پدها قادرند تا اشارات كاربران را نيز درك كنند. بسياري از ترك‌پدها داراي كليد روشن و خاموش نيز هستند و بدين ترتيب مي‌ توان آنها را روشن يا خاموش كرد.
اين دستگاه از سنسورهاي ليزري اينفرارد به منظور جايگزيني براي ترك‌پدهاي نامرئي روي كيبورد بهره مي برد. اين ويژگي متمايز به كاربران اجازه مي دهد تا بدون هر گونه سختي به تايپ يا فعاليت هايي مانند كليك، درگ، اسكرول و ... بپردازند زيرا معمولا كاربران در زمان تايپ با ترك‌پدها با مشكل مواجه مي شوند.

 

كيبورد بلوتوثي,كيبورد Moky,كيبورد Moky مجهز به سنسورهاي ليزري

 

كيبورد بلوتوثي داراي كليدهاي پانتوگراف، بدنه آلومينيومي و صفحه تاشو است

 

 

قابليت اينفرارد استفاده شده در اين دستگاه مولتي تاچ مانند نمايشگرهاي مولتي تاچ خودروها است كه تمامي تصاوير روي يك مجموعه از LED كه در دو طرف قرار دارند، نمايش داده مي شود و مجموعه اي از فتوديودها نيز در اطراف كيبورد وجود دارند. هر LED مي تواند يك پرتو از نور اينفرارد را منعكس كند كه با استفاده از فتوديودهايي كه در اطراف قرار گرفته اند به سيگنال الكتريكي تبديل مي شود.

 

از ديگر قابليت هاي اين كيبورد بلوتوثي مي توان به كليدهاي پانتوگراف، بدنه آلومينيومي و همينطور صفحه تاشويي را نام برد كه مي تواند به عنوان پايه يك اسمارت فون مورد استفاده قرار گيرد. Moky با پلتفورم هاي اندرويد، ويندوز و iOS سازگار است.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/bluetooth4-keyboard2-sensors.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.