استراتژي كلمات كليدي چيست و چگونه آن را تهيه كنيم؟

۷۴ بازديد

توليد درونمايه يكتا از بنيادي ترين كارها براي شفا سايت و شفا جايگاه آن در موتورهاي جستجو است. محتواسازي تاثير مستقيمي‌بر سئو سايت دارد و باعث مي‌شود كاربران راه خود را از موتورهاي جستجو به سايت شما پيدا كنند. چنانچه محتوا ارزش فوقاني داشته باشد،

استراتژي كلمات كليدي

اعتبار سايت را افزايش دهد و كاربران را به مشتريان وفادار تبديل كند. اما محتوا چيست؟ قصد از استراتژي كلمات كليدي چيست و چگونه به توليد درونمايه كمك مي‌كند؟
استراتژي واژه ها كليدي چيست و چرا مهم است؟جستجو و آناليز كلمات كليديِ يك سايت و تعيين برنامه‌اي براي استفاده از آنها در محتواهاي سايت را استراتژي كلمات كليدي مي‌گويند. اين استراتژي يكبار در برنامه‌ريزي شما براي فرآوري محتوا و بار ساير در زماني كه نتايج سايت خويش را در گوگل آناليتيكس (Analytics) رصد مي‌كنيد، استفاده مي‌شود. در واقع استراتژي واژه ها كليدي تعيين مي‌كند كه شما چگونه واژه ها كليدي را در محتواي سايت خود به شغل مي‌بريد. نكته مهم اين است كه چگونه استراتژي واژه ها كليدي را تعيين كنيم؟ چه نكاتي مي‌تواند در تعيين راهبرد بهتر به ما كمك كند؟
استراتژي كلمات كليديمحتوا چيست؟به زبان ساده، محتوا به هر نوشته، تصوير، كاراكتر، نماد يا فيلمي‌ گفته مي‌شود كه بتواند معنا و مفهوم خاصي را به مخاطب منتقل كند. درونمايه متني در حال حاضر در سايت هاي اينترنتي مهم‌ترين جايگاه را دارد و مقالات معتبر براي كسب جايگاه پسنديده در جستجوهاي گوگل با هم چشم وهمچشمي مي‌كنند. به همين علت محتواي متني اهميت بسيار فوقاني دارد و امروزه مفاهيمي چون استراتژي كلمات كليدي براي مديريت بهتر اين گونه از محتوا به هستي آمده‌اند.
چگونه واژه ها كليدي را پيدا كنيم؟براي تعيين استراتژي كلمات كليدي بايد بتوانيد واژه ها يا عباراتي را بيابيد كه كاربران گوگل به وسيله‌ي آن به مطالب سايت شما خواهند رسيد. در پيوستگي چند راهكار را براي پيدا كردن اين كلمات توصيه مي‌كنيم.
از خودتان آغاز كنيددر نخستين گام، بايد كلمات كليدي قصد خود را مشخص كنيد. شما چه كاري اتمام مي‌دهيد؟ چه خدمتي ارائه مي‌كنيد؟ چه محصولي مي‌فروشيد؟ منظور شما از نوشتن درونمايه و جذب كاربران چيست؟ كلمات كليدي اختصاصي سوداگري شما كدام كلمات هستند؟ چه پيامي‌را مي‌خواهيد به مخاطبان خود منتقل كنيد؟ چرا بايد كاربر يا مخاطبي بخواهد از سايت شما و درونمايه آن رويت كند؟ با اجابت به اين سوالات مي‌توانيد از منابع خود بهتر استفاده كنيد و استراتژي بهتري براي واژه ها كليدي خود به پيشه ببريد.
جذب مخاطب بر پاي بست، intentپس از اينكه كلمات كليدي قصد سايت خويش را مشخص كرديد، وقت آن دريافتي كه به بررسي اين واژه ها در موتورهاي جستجو بپردازيد. Intent كه در فارسي به معناي هدف و هدف است، تعيين مي‌كند كه چرا و به چه منظوري كاربران يك كلمه را بيشتر جستجو مي‌كنند. اينجاست كه اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا مخاطبان خود را مي‌شناسيد؟ آيا آنها تنها به دنبال كسب اطلاعات هستند يا قصد دارند محصولي را خريداري كنند؟ آيا عازم هستي دارد كه شما بتوانيد كاربران را با قصد خاصي به سايت خويش بكشانيد؟
به كلمات كليدي پروا كنيدواژه‌ها در مركز همه چيز قرار دارند. با استفاده از تحقيق واژه ها كليدي، بايد به بصيرت و چشم اندازي مفصل از واژه ها جستجوشده دست يابيد و متوجه شويد كه كاربران چه كلماتي را جستجو كرده‌اند و به پيگيري چه مقصدهايي مي‌گردند. حال بايد به توليد درونمايه كاربرپسند بپردازيد. محتوايي كه مستقيما كاربران را به اهداف و مقصد نهايي‌شان مي‌رساند.
ميزان رقابت واژه ها كليدي را رسيدگي كنيدهنگام نوشتن راهبرد كلمه كليدي بايد نگاه ريزبين و موشكافانه‌اي به رقباي خود داشته باشيد. رقباي شما چه شغل مي‌كنند؟ براي واژه كليدي كه مي‌خواهيد در آن چشم وهمچشمي كنيد تا چه اندازه قوي هستيد؟ رقبا چه محتوايي توليد كرده‌اند؟ جايگاه ‌آن‌ها در واژه باره نظر چطور است؟ آيا مي‌توانيد در طويل مدت در آن واژه كليدي به جايگاهي مناسب دست يابيد؟ كدام سايت ها در جايگاه‌هاي اول كلمه كليدي هستند و درونمايه آنها الي چه اندازه قدرتمند است؟
تحقيق درباره‌ي ميزان جستجوهابا استفاده از ابزارهاي قدرتمند موجود در دنياي اينترنت مي‌توانيد پژوهش كنيد كه كلمات كليدي هدف شما تا چه اندازه جستجو مي‌شوند. مي‌توانيد ميزان جستجو هر واژه در ماه و روند جستجوها را به كمك ابزارهاي قدرتمند گوگل يعني google keywords planner و google trends آناليز كنيد. ابزار نخست به شكل كامل براي ايرانيان قابل دسترسي نيست. مگر اينكه اكانت اختصاصي گوگل ادروز را تعبيه كنيد. هرچند از بخش رايگان آن مي‌توانيم اطلاعات دقيقي را در مورد عبارات و واژه ها كليدي جستجو شده به دست آوريم. اگر بتوانيد با اكانت گوگل ادوردز وارد تقسيم كيورد پلنر شويد، مي‌توانيد نه فقط عبارات و واژه ها كليدي همچم را بيابيد، بلكه تعداد جستجو هر كدام در ماه، ميزان سختي چشم وهمچشمي در آن واژه و اطلاعات جامع ديگري را نيزمشاهده كنيد. گوگل ترندز نيز به شما كمك مي‌كند ميزان جستجو هر واژه را در بازه‌هاي زماني و موقعيت جغرافيايي گوناگون بررسي كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.