چرا جست‌وجوي كلمات كليدي مهم است؟

۶۴ بازديد

چرا جست‌وجوي كلمات كليدي مهم است؟جست‌وجو و به شغل بردن كلمات كليدي پسنديده در نوشته‌هايتان باعث مي‌شود موتورهاي جست‌وجو راحت‌تر شما را پيدا كنند و با افزايش ترافيك وب‌سايت، مخاطبان اكثريت مطالب شما را بخوانند و يا با محصولات

چگونه كلمات كليدي را انتخاب كنيم؟

شما آشنا شوند. گاهي كلماتي هستي دارند كه بسياري از افراد آن‌ها را به كار مي‌برند و آن را جست‌وجو مي‌كنند؛ ولي پاسخ مناسبي به آن سؤال و يا مطلبي در باره آن كلمه موجود نيست. يافتن اين واژه ها كليدي ازقلم‌افتاده گاهي ترافيك وب‌سايت شما را الي دو برابر افزايش مي‌دهد. فلذا توجه به واژه ها كليدي جزء مهم‌ترين نكاتي است كه در نوشتار خويش بايد به آن پروا كنيد.
۳ گام براي جست‌وجوي واژه كليدي در ۳۰ دقيقه‌گام اول: تهيه ليست كلمات كليدي (۱۰ دقيقه)ابتدا بايد كلمات كليدي مرتبط با صنعت خويش را تهيه كنيد. در پيوستگي اين نوشتار، روش‌هاي جاسازي واژه ها كليدي مناسب را توضيح خواهيم داد. واژه ها كليدي را مي‌توانيد در فايل اكسل ذخيره كنيد. البته وب‌سايت‌هايي مانند moz، ابزارهايي براي پيشنهاد و دسته‌بندي واژه ها در گزين كردن شما پيمان مي‌دهد كه مي‌توانيد از آن‌ها نيز بهره‌گيري كنيد.
جست‌وجوي كلمات كليدي متناسب با هر صنعت در ايران با مشكلاتي مواجه است. اكثر سايت‌هايي كه براي كلمات كليدي توصيه مي‌شوند، يا با جست‌وجوي كلمات فارسي، داده‌اي در برگزيدن قرار نمي‌دهند و يا بين گزينه‌هاي كشور انتخابي (براي پيدا كردن بيشترين كلمات جست‌وجو شده بدست كاربران آن كشور)، ايران جايگاهي ندارد و در ليست كشورها پيدا نمي‌شود.
 
جست و جوي واژه ها كليدي
براي آشنايي كامل با سئوي يك تارنما و راهكارهاي شفا آن كليك كنيد 
اما براي جست‌وجوي كلمات كليدي در ايران همچنان راهكارهايي هستي دارد و هم‌چنين با پروا به اهميت اين موضوع، كوشش براي آن ارزشمند و مؤثر خواهد بود. ما شماري سايت و راهكارهايي مناسب براي جست‌وجوي واژه ها كليدي مرتبط با هر صنعت در ايران به شما معرفي مي‌كنيم. اين نكته را هم مدنظر داشته باشيد كه جست‌وجو در سايت‌ها، مستقل از مكان و زبان جست‌وجو، مي‌تواند در پيدا كردن ايده جديد و ديد پسنديده در آن صنعت به شما كمك كند.
گروه‌بندي كلمات در پنج لغايت ده تقسيم به شما كمك مي‌كند لغايت بتوانيد موضوعات دوست داشتني مخاطبان خويش را جدا كنيد و در دسته‌هاي مشخص قرار دهيد. در ادامه راهكارهايي براي تعبيه كلمات كليدي مرتبط با هر صنعت به شما ارائه مي‌شود:
۱-ارزيابي وب‌سايت هاي برتر در آن صنعتبا بررسي سايت‌هاي ايراني و خارجي كه در صنعت شما پيشگام هستند، مي‌توانيد مدل‌هاي مختلف دسته‌بندي درونمايه و مطالب آن سايت‌ها را ببينيد و از آن‌ها براي موضوعات و واژه ها كليدي خود كاربرد كنيد.
براي نمونه اگر منظور راه‌اندازي خرده‌فروشي آنلاين داريد با مراجعه به ديجي‌كالا، آمازون و سايت‌هاي ساير مي‌توانيد از شيوه دسته‌بندي آن‌ها ايده بگيريد. نكته ديگر اين است كه به انگيزه بهره بازاري كه اين شركت‌ها دارند گمان كردن جست‌وجوي مخاطبان با الفاظ به‌كاررفته در سايت‌هاي آنان بيشتر است و وقتي اين كلمات، جزء كلمات شما نيز باشد، بيشتر در نتايج برآمده از جست‌وجوها ديده مي‌شويد.
كلمات كليدي در موضوعات سايت برتر
۲-جست‌وجوي مترقي با ابزار گوگلضمن مراجعه به سايت‌هاي گوناگون و رسيدگي آن‌ها، از سايت گوگل نيز مي‌توانيد استفاده كنيد و از موضوعات مطرح شده در هر سايت آگاهي يابيد. براي اين كار بايد آدرس سايت باره نظر را در گوگل وارد كنيد و بر بنياد آدرس، موضوعات و يا همان topicها را جست‌وجو كنيد. براي جست‌وجوي موضوعات در يك سايت خاص بايد آدرس سايت را با اضافه كردن /topic به انتهاي آن در گوگل جست‌وجو كنيد.
۳-پيشنهادات گوگلقطعاً تابه‌حال با پيشنهادات گوگل  (google suggest) در حين جست‌وجو روبرو شده‌ايد. اين پيشنهادات بر اساس آخرين محاسبات گوگل در باره جست‌وجو هاي كاربران در ايام و حتي ساعات تازه است. پس استفاده از عبارات پيشنهادي گوگل مي‌تواند بهترين كلمه‌هاي كليدي براي مطالب سايت شما باشد. عبارت‌هاي موردنظر خويش را تايپ كرده و پيشنهادات گوگل را به فهرست خويش اضافه كنيد. مي‌توانيد بعد از واژه مدنظر خويش فقط يك حرف از حروف (در جست‌وجو پارسي و يا انگليسي) را نيز بزنيد. در اين چهره پيشنهادهاي اكثريت توسط گوگل را منحصر به آغاز با آن حرف دريافت مي‌كنيد.
در كالج تپسل بخوانيد!  ۸ تدبير براي بهينه‌سازي نرخ تبديل يك وب‌سايتكلمات كليدي از سايت گوگل
نكته ديگر كه در پيدا كردن واژه ها كليدي در گوگل كمك مي‌كند، گزينه‌هايي است كه بعد از جست‌وجو در پايين صفحه مي‌آورد. تصوير زير از جست‌وجو فارسي ديجيتال ماركتينگ تهيه‌شده است. اين موارد را نيز به ليست خويش اضافه كنيد.
پيشنهادات گوگل به عنوان كلمه كليدي
 ۶ شاخص مهم تحليل تارنما را در كالج تپسل بخوانيد.
۴-Google Keyword Plannerبراي پيدا كردن واژه ها اغلب مي‌توانيد از سرويس google planner و يا Moz استفاده كنيد.
در google keyword planner در تقدير your product or service هر شمار از كلمات كليدي كه تا به حال يادداشت كرده‌ايد، را مي‌توانيد وارد و بر روي get ideas كليك كنيد. گوگل پلنر كلمات كليدي شما را بررسي مي‌كند.
 
google keyword planner
در صفحه‌اي كه در نتيجه كليك خواهيد ديد، گوگل پلنر ميزان چشم وهمچشمي در آن كلمه (اينكه چه شمار سايت اين كلمه را جزء كلمات خويش قرار داده است) را بيان مي‌كند. نكته قابل ملاحظه در اينجا اين است كه گوگل چشم وهمچشمي را با توجه به مكاني كه مشخص مي‌كنيد، در اختيارتان قرار مي‌دهد. همچنين در صورت احتياج شدني است كلمه كليدي شما را با كلمه‌اي مثل كه مناسب‌تر است و بيشتر جست‌وجو شده است، اصلاح كند. در اين صفحه مي‌توانيد ميانگين شمار دفعات جست‌وجو آن كلمه را در ماه ماضي در جدول ببينيد. Suggested bid نيز به راستي مبلغ CPCs (غير مجاز مي باشدt per click) است كه شركت‌ها به ازاي نشانه دادن تبليغ آن‌ها در سايت گوگل پس از جست‌وجوي آن واژه كليدي و كليك بر روي تبليغشان پرداخت مي‌كنند. اين شماره منوط به مكاني است كه شما در جست‌وجوي خود در گوگل پلنر مشخص كرده‌ايد.
google keyword planner
۵- Moz Keyword Explorerاين آلت امكان نگه‌داري فهرست واژه ها را در اكانت pro به شما مي‌دهد. در ضمن moz امكان بهره‌گيري آزمايشي از سرويس medium خويش را به‌صورت مجاني پيمان داده است. مي‌توانيد كلمات خود را در اين سايت جست‌وجو كنيد و يا با كليك بر روي create or upload new list در نسخه pro فهرست خود را در حسابتان پيمان دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.