اين كامپيوتر رزبري پاي براي آخرالزمان ساخته شده است

۶۹ بازديد

يكي از كاربران مدلي جالب از رزبري پاي با تم آخرالزماني ساخته كه از قاب ضدآب، سوييچ هاي قديمي و كيبورد خطي بهره مي برد.

«Jay Doscher» سازنده اين مدل كه رزبري پاي ريكاوري كيت (Raspberry Pi Recovery Kit) نام دارد، در گفتگويي با سايت ورج با اشاره به ظاهر آخر الزماني آن مي گويد اين تم بيشتر جنبه ظاهري دارد. او مدلي از اين كيت را چند سال قبل ساخته بود و قصد داشت تا طراحي آن را بهتر كند.

رزبري پاي ريكاوري كيت با تم آخرالزماني

 

او در همين راستا مدل جديد را در يك كيس ضدآب دوربين پليكان گذاشت و به كمك قطعاتي كه با پرينتر سه بعدي چاپ شده بودند، كامپيوتر و قسمت هاي آن را در جاي خود محكم كرد. اين مدل از رزبري پاي 4 قدرت گرفته و از نمايشگر لمسي 7 اينچي، باتري دروني، كيبورد 5z6p و سوييچ اترنت Netgear با 5 پورت بهره مي برد.

سازنده با وسواس فراوان حتي فكر پالس هاي الكترومغناطيس مخرب را هم كرده و يك جعبه مقوايي با ورقه هاي مسي براي رزبري پاي خود درست كرده است. اين مدل علاوه بر بهره مندي از تم آخرالزماني، به ژانري از ديوايس هاي خانگي به نام «سايبردك» (cyberdecks) تعلق دارد كه با الهام از فيلم سايبرپانك «نيورومنسر» (Neuromancer) ساخته شده اند.

سازنده مي گويد براي ساخت رزبري ريكاوري كيت خود فقط به جنبه هاي ظاهري توجه نكرده و قسمت هاي مختلف آن هدفمند ساخته شده اند. به عنوان مثال او براي هر كدام از قسمت ها سوييچ هاي جداگانه اي در نظر گرفته كه مي توان در مواقع اضطراري به كمك آنها در مصرف باتري صرفه جويي كرد.

همچنين به كمك كارت شبكه تعبيه شده در آن كاربر قادر است در مواقعي كه زيرساخت هاي اصلي از كار افتاده اند، DNS، DHCP و وب سرور را همانند روتر معمولي اجرا كند.

جزئيات نحوه ساخت اين مدل، تصاوير و ليست كامل قطعات به كار رفته در آن در اين لينك قابل مشاهده هستند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/02/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b1%d8%b2%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d9%be%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d9%85-%d8%a2%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d9%84%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.