«نقص فني» در نسخه انگليسي سايت سامسونگ منجر به افشاي داده هاي شخصي نزديك به 150 مشتري شد. سامسونگ با انتشار بيانيه اي تأييد كرد كه برخي مشتريان توانسته اند به اطلاعات شخصي مشتري هاي ديگر دسترسي پيدا كنند.
سخنگوي سامسونگ مي گويد آنها به محض مطلع شدن از اين نقص، امكان ورود به سايت را تا زمان رفع شدن مشكل متوقف كردند.
به گزارش رويترز، سامسونگ به طور مستقيم با مشترياني كه اطلاعات آنها فاش شده تماس خواهد گرفت. اطلاعات لو رفته شامل نام، شماره تماس، آدرس محل سكونت، ايميل و سوابق سفارش بوده و خوشبختانه اطلاعات مربوط به كارت بانكي لو نرفته است. اين شركت به مدت زمان افشا شدن داده هاي شخصي كاربران اشاره اي نكرد.
حدوداً يك هفته پيش برخي كاربران گوشي هاي گلكسي در دنيا از جمله گوشي هاي گلكسي S7، گلكسي A50 و گلكسي نوت 10، نوتيفيكيشن مرموز «1» را از طرف اپ Find My Mobile دريافت كردند. اين نوتيفيكيشن كه در قسمت توضيحاتش هم عدد 1 نوشته شده بود، با ضربه زدن ناپديد شد و بسياري از كاربران را سردرگم و نگران كرد.
چند ساعت پس از اين اتفاق، شعبه انگليسي سامسونگ با انتشار پستي در توييتر اين مشكل را تأييد و اعلام كرد:
«اين نوتيفيكيشن تصادفاً حين آزمايشات دروني ارسال شده و تأثيري بر دستگاه شما نمي گذارد. سامسونگ به خاطر ناراحتي هايي كه اين مشكل براي مشتريان به وجود آورده معذرت خواهي مي كند و در تلاش است تا از بروز اتفاقات مشابه در آينده جلوگيري كند.»
منيع: