كلمات كليدي : اولين گام در سئو و بهينه سازي سايت موتورهاي جستجو ، كه تعيين مي كند كه شما در حال بهينه سازي چه چيزي براي سايت يا صفحه تان هستيد، انتخاب كليد واژه مناسب است. اين به معني معرفي عباراتي است كه افراد در حال
انتخاب كلمات كليدي سئو |
جستجو در اينترنت به تعقيب آن هستند (كه به عنوان «كليد واژه ها» شناخته مي شوند) كه شما در عقيده داريد لغايت وب سايتتان را در موتورهاي جستجو مانند گوگل براي اين كسان در رتبه هاي بالا قرار دهيد.
به عقيده ساده است، نه؟ من مي خواهم شركت widget ام را زماني كه كسان براي «ويجت ها» جستجو مي كنند،به ديگران اثر دهم و شايد در مواردي هم كه «خريد ويجت ها» تايپ مي كنند ، سايت من در رتبه هاي نخست نتايج جستجو باشد. اما چطور؟…
انتخاب واژه ها كليدي
متاسفانه اين موضوع به اين سادگي ها هم نيست. براي تعيين كلمات كليدي اي كه مي خواهيد در سايت خود قصد قرار دهيد، چند عامل كليدي هستي دارد، كه بطور كامل در ذيل آمده است:
حجم جستجو Search Volumeاولين عامل براي در نظر گرفتن، اين عامل است كه چند تن (در صورت وجود) يك كلمه كليدي را جستجو مي كنند. هر چه شمار كسان بيشتري اين واژه كليدي را جستجو كنند، مخاطبان بيشتري را براي توسط آوردن، در نظر بگيريد. برعكس، اگر هيچ آدم به تعقيب آن واژه كليدي نباشد، هيچ مخاطبي پيدا نخواهيد كرد كه محتواي شما را از طريق جستجو بيابد.
مربوط بودن Relevanceاگر عبارتي به طور مداوم جستجو شود عالي است، اما اگر كاملا و به طور سر راست به اهداف شما مربوط نباشد چطور؟ مربوط بودن در حالت اول: در صورتي كه شما فروشنده نرم اسباب اتوماسيون تجارت شركت هستيد، شما نمي خواهيد در جستجوهايي كه هيچ ارتباطي با كسب و كار شما ندارند نما شويد، جوستجوهايي همانند “مواد غذايي براي حيوانات خانگي”. ولي در مورد جستجوي عباراتي مشابه “نرم افزار بازاريابي ايميل” چطور؟ اين به نظر يك توصيف عالي و اوليه از آنچه كه شما سپريدن مي خواهيد بدهيد باشد، ولي اگر شما به ۱۰۰ كمپاني برتر مي فروشيد، بيشتر ترافيك براي عبارت زياد رقابت پذير، جستجوگراني هستند كه هيچ علاقه اي به خريد نرم افزار شما ندارند (و افرادي كه ميخواهيد به آن ها برسيد الي شما را ببينند، شدني است هرگز گذرگاه حل گران بها و پيچيده شما را فقط بر اساس يك جستجوي ساده در Google خريد نكنند). برعكس، شما شدني است فكر كنيد يك كليد واژه مانند “بهترين مسير حل هاي بازاريابي سازماني PPC” به انگيزه اين كه شما فروش نرم اسباب بازاريابي PPC نداريد ، براي سوداگري شما بي اهميت است. ولي اگر قصد شما جلب عقيده يك CMO يا مدير بازاريابي است، بايد در مقابل آن ها يك منبع سودمند در ارزيابي افزار پرداخت به ازاي هر كليك PPC باشيد لغايت به عنوان “اولين تماس با مشتري جديد” عالي به نظر بياييد.
رقابتCompetitionهمانند هر فرصت تجاري، در SEO مي خواهيد هزينه هاي خفته و كاميابي هاي محتمل را در عقيده بگيريد. در باره SEO، اين به معني درك چشم وهمچشمي نسبي (و گمان كردن رأي دادن) براي عبارات ويژه است.
ابتدا بايد بدانيد كه چه كساني مشتري هاي آينده تان هستند و آن ها به گمان كردن بسيار چه چيزي را جستجو مي كنند. اگر از پيش نمي دانيد كه چه كسي هدف شما هستند، انديشه كردن در باره اين موضوع، قدم مناسبي براي آغاز شماست، به طور كلي براي كسب و كار اينترنتي شما و همچنين براي SEO.
از آن فكر كردن به پيگيري اين هستيد الي موارد زير را كشف كنيد:
به چه چيزهايي علاقه مند هستند؟آنها چه مشكلي دارند؟از چه زبان هايي آن براي توصيف چيزهايي كه خواهند كاربرد مي كنند، از چه ابزارهايي بهرهگيري مي كنند، و غيرهاز چه كسان ديگري آن ها چيزهايي كه مد نظر دارند را تهيه و خريداري مي كنندهنگامي كه به اين سوالات پذيرش مي دهيد، شما يك فهرست اوليه از كلمات كليدي و دامين هاي احتمالي را خواهيد داشت كه به شما كمك مي كند تا ايده هاي مضاعفي براي واژه ها كليدي بيابيد و حجم جستجو و معيارهاي چشم وهمچشمي را در كناره آن را تحليل كنيد.
ليستي از موضوعات اصلي اي كه مشتريان آينده و مشتريان فعلي شما ، كارهاي شما را توصيف مي كنند، تهيه كنيد، و كوشش كنيد تا آن را به افزار كلمات كليدي تان وارد كنيد مثل افزار جستجوي كلمات كليدي گوگل يا ابزارهايي نظير Uber Suggest و WordStream .
انتخاب واژه ها كليدي
شما مي توانيد يك ليست جامع تر از ابزارهاي كليد كلمه در پايين مشاهده كنيد، اما ايده اصلي اين است كه در اين مرحله اوليه، شما مي خواهيد تعدادي جستجو را با چندين افزار گوناگون واژه ها كليدي انجام دهيد. شما وانگهي مي توانيد از ابزارهاي كلمات كليدي رقابتي همانند SEM Rush استفاده كنيد لغايت ببينيد در چه عبارات جستجويي اي رقباي شما بهترين رتبه را دارند. اين ابزارها، به هزاران نتيجه جستجوي مختلف بازبيني مي كنند و به شما اثر مي دهند كه اخيرا در هر عبارت جستجو شده، رتبه رقيب شما در Google چه بوده است. در اينجا به عنوان نمونه ليستي است كه SEM Rush براي ارائه دهنده اتوماسيون بازاريابي Marketo اثر مي دهد:
انتخاب كلمات كليدي با sem rush
تذكر: اين افزار فقط براي ديدن رقبايتان به در نمي خورند. شما مي توانيد به ابزارهاي پيوسته كه در بازار براي ايده هاي محتوايي عرضه مي شوند نيز نگاهي بياندازيد و حتي با ناشران اصلي اي كه در باره شما صحبت مي كنند آشنا شويد و ببينيد كه چه نوع كلمات كليدي اين سايت ها براي هدايت كردن شدامد كاربرد مي كنند .
علاوه بر اين، اگر شما در حال حاضر يك سايت حاضر داريد، احتمالا مقداري شدامد و بازديد از موتورهاي جستجو دريافت مي كنيد. اگر اينگونه است، مي توانيد برخي از ديتا هاي كلمه كليدي خود را براي كمك به فهم بهتر و بيشتر اين كه كدام عبارات به هدايت شدامد اغلب به سايتتان مي آورد (و شما ممكن است بتوانيد كمي بهتر متعلق به رتبه بندي كنيد) بهرهگيري كنيد.
متاسفانه، گوگل اطلاعات زيادي را كه پيشتر در مورد آنچه كه كاربران جستجو ميكنند براي ارائه دهندگان آناليتيكس ارائه مي داد، متوقف كرده است، اما شما مي توانيد از SEM Rush (يا افزار مثل همانند SpyFu) در سايت خود استفاده كنيد الي فهم كنيد رتبه تان در جستجوي عبارات حدودا چگونه است و حجم جستجوي برآورد شده خود را مشاهده كنيد. همچنين گوگل كمي بيشتر از اين اطلاعات را در رابط كاربري webmaster toolsخود در دسترس پيمان داده است (اگر شما يك حساب كاربري نداشته ايد، اين يك ابزار SEO زياد ارزشمند است هم براي كشف ديتا هاي query جستجو و هم براي تشخيص دشواري ها مربوط به SEO هاي مختلف.)
هنگامي كه Webmaster Tools نصب و تنظيم مي شود،ميتوانيد موارد پايين را تماشا كنيد:
انتخاب كلمات كليدي search console
هنگامي كه مدتي زمان گذاشته ايد تا بفهميد مخاطبانتان چه مي خواهند و چه چيزي را جستجو مي كنند، و اينكه چه كلمات كليدي حجم شدامد زيادي را به سايت هاي رقبايتان و سايت هاي پيوسته با آن ها هدايت مي كنند، و هم چنين به بررسي عباراتي كه شدامد نكوداشتن به سايت شما مي آورند پرداختيد، بايد سعي كنيد الي متوجه شويد توسط سرچ شدن كدام عبارات در رتبه هاي بالاي نتايج گوگل پيمان مي گيريد.
تعيين اينكه در چشم وهمچشمي نسبي با جستجوي يك واژه كليدي چه سايتي در چه رتبه اي پيمان مي گيرد مي تواند يك كار نسبتا پيچيده باشد. براي سپريدن اينكار با داشتن سطح زياد بالايي از اطلاعات ، بايد بدانيد كه:
ساير سايت هايي كه براي يك عبارت جستجو شده رقيبان شما هستند چقدر باره اعتماد و اعتبار هستند (به عبارت ديگر: چند لينك همه سايتتان دريافت مي كند، و اينكه اين سايت لينك شونده از عقيده با كيفيت بودن، مورد اعتماد بودن و پيوسته بودن، در چه سطحي پيمان دارند؟ )چقدر به واژه ي كليدي مربوط هستند ( آيا پاسخي عالي به سؤال جستجوگر ارائه مي دهند؟ )هر صفحه شخصي در نتيجه جستجو چقدر محبوب و معتبر است (به عبارت ديگر: چند پيوند مربوط به خويش صفحات هستي دارد و اين سايت هاي لينك شونده از نظر با كيفيت بودن، مورد اعتماد بودن و پيوسته بودن، در چه سطحي پيمان دارند؟ )
همچنين انواع گوناگوني از ابزارهاي مختلف هستي دارد كه نمرات احسان و بدي كلمات كليدي را ارائه مي دهند:
Moz Keyword Difficulty and SERP Analysis ToolSEMRush Keyword Difficulty ToolSerpiqCanirankColibri.ioSeoprofilerUltimatenichefinderAdvanced Webranking’s Keyword Difficult Tool
با پروا به آن چه بالاتر بيان شد، گزينش كلمه كليدي براي هر صفحه تان و محتوايتان زياد مهم است. گرد از راه هاي بيشتر و بهتر رويت شدن بدست كاربران، استفاده ي پسنديده كلمه كليديتان است الي بتوانيد در جمع رتبه هاي بالاي صفحه ي نتايج گوگل ظاهر شويد. حال عباراتي كه جستجوگران، در موتور هاي جتسجو تايپ مي كنند، يك چشم وهمچشمي تنگاتنگ بين شما و رقيبانتان بر راز تصاحب رتبه هاي بالاي نتايج گوگل ايجاد مي كند كه شما مي توانيد برنده ي اين رقابت اگر انتخاب زيركانه اي كرده باشيد. در همان سان گمان اين كه مخاطبان سايت شما اغلب ممكن است از چه عباراتي براي جستجوي خويش كاربرد كنند، خويش مساله اي مهم است كه دربايستن به صرف زمان زيادي دارد.