دوست داريد ياد بگيريد كه چگونه براي كليدواژه هايي با ترافيك بالا در گستره خود، به رنك اول گوگل برسيد؟ برخي از روش هاي پيدا كردن كلمات كليدي پر بازديد بسيار وقت مانع هستند اما در اين مطلب سعي شده جديدترين و تند ترين متدهاي پيداكردن
چگونگي يافتن كلمه كليدي |
واژه كليدي با افزار هاي رايگان شناسايي شود.
در اين مطالعه موردي سئو، شما فرآيند ي شش قدمي و قابل تكراري را در كه سبب شد تا وب سايت يكي از مشتريان به رنك يك گوگل برسد را ياد مي گيريد.
جالب است نه؟
حالا بهتر هم مي شود…
فهرست موضوعات آموزش يافتن بهترين كلمات كليديرسيدن به رنك ۱ در نتايج گوگل چقدر درازا كشيد؟انتخاب كلمه كليدي سئواستخراج كلمات كليدي يك سايتآناليز كلمات كليدي در گوگلساخت واژه ها كليدي آنلاينپيشنهادات خودكار گوگلسايت answer the publicآموزش يافتن بهترين كلمات كليديدر يك دوره حدودا ۱۸ ماهه اين استراتژي سئو بر روي پست هاي مختلفي در سايت اين مشتري اعمال شد و بازديد بالاي ۱۵۲ هزار نفر را ايجاد كرد.
هر ماه، شدامد ارگانيك مي تواند صدها كميسيون هاي كاري يا پروژه هاي جديد را براي شما رقم بزند.
كلمه كليدي
فهرست محتوا
به دليل طولاني بودن جستار يافتن كلمه كليدي پر بازديد ، آن را در قالب چند مقاله ارائه خواهم داد.
نگاه كلي و نتايجقدم اول: جست و جو براي كلمات كليدي هاي پر بازديدقدم دوم: ساخت محتواقدم سوم: سئو درون صفحه ايقدم چهارم: به دست آوردن مشتري و قدرتقدم پنجم: پروموت كردن محتوامرحله ششم: ساخت لينكنكات كليدي و نتايج مهممن مي دانستم كه بايد يك راهبرد سئو متمركز بر روي محتواي دائم پركار براي او تنظيم كنم تا در طولاني مدت بتواند علاوه بر برندينگ، همگي بازديدكنندگان اصلي خويش را به مشترياني كه پول پرداخت مي كنند، تبديل كند.
اولين پستي كه براي او منتشر كردم و در واقع مقاله ي منظور من بود با چنين نامي منتشر شد: « چگونه يك كوادكوپتر را پرواز دهيم – راهنماي جامع »
اين مقاله در رتبه نخست براي كلمه كليدي هدف خويش « چگونه كوادكوپتر را پرواز دهيم » قرار گفت و در ضمن براي ۱۳۰۰ تركيب ساير كليد واژه اي يا LSI هايش نيز رنك نخست را گرفت.
رسيدن به رنك ۱ در نتايج گوگل چقدر طول كشيد؟اين پست در عرض ۳ ماه به صفحه اول نتايج و در پهنا ۵ ماه به رنك ۱ گوگل قبض و ۶ ماه پس از انتشار اين مقاله، حدود ۲۰۳۱۴ نمايش ارگانيك به به اتفاق داشت:
انتخاب واژه كليدي سئودر حالي كه پهپاد فضايي در واقع يك حوزه جديد به احصاييه مي رود، ولي رقابت در آن زياد شديد است. تقسيم SERP گوگل پر از برندهاي بزرگ و شناخته شده اي است:
همچنين صدها وبلاگ رقيب و گوناگون در اين جا حضور دارند:
بايد در مقوله اين كه چه موضوعي را هدف قرار مي دهيم، بسيار با راهبرد و سياست عمل مي كرديم، چرا كه ما يك تارنگار حقير با توان حوزه لاغر بوديم.
قدم نخست ما انجام تحقيق و پژوهش در مقوله برگزيدن كلمه كليدي پر بازديد بود و اين كه موضوعات همش داغ و سبز را با منظور پيمان دادن خلبان هاي تازه كار برگزيدن كنيم (در آن موعد هدف هسته اي و اصلي ما اين جستار بود).
ليستي از فرصت هاي واژه كليدي به كمك SEMrush بسازيد.به افزار SEMrush keyword magic tool برويد و چند كليدواژه مرتبط با محصول يا سرويس خويش وارد كنيد.
اين دست موزه كار را براي فيلتر كردن داده به كمك شماري از ويژگي هاي گوناگون ساده مي كند.
براي بالا بردن سرعت كار، من نتيجه گرفته شده از سرچ خودم را از بزرگترين به كوچكترين مرتب مي كنم و تمامي ديتاي كليدواژه اي را استخراج خواهم كرد:
سپس همگي كليد كلمات را بررسي كرده و پيوسته ترين ها را به موضوع خود مشخص كنيد:
من تصميم گرفتم كه روي اين مورد « چگونه يك كوادكاپتر را پرواز دهم » تمركز كنم.
اما چرا كار را با اين كليد كلمه شروع كردم؟
– كليدواژه اصلي مربوط به آن ماهانه ۷۲۰ جست و جو داشت.
– اين جستار هسته مركزي سايت ما ( خلبان هاي پسين پيشه ) است كه آن ها اين كليدواژه را سرچ مي كنند.
– موضوعي بود كه به راحتي مي توانستم در باره آن تحقيق كنم.
– حائز پتانسيل بالايي براي گرفتن شدامد ارگانيك بود ( مثلا مي توانستم براي كليدواژه هاي ثانوي زيادي رنك به دست آورم).
نكته: آخرين نكته از فهرست بالا معمولا ناديده گرفته مي شود!!!
بسياري از كسان اين اشتباه بزرگ را اتمام مي دهند كه فقط به ميزان حجم سرچ مربوط به كليدواژه منظور خويش نگاه مي كنند.
با اين كه « چگونه يك كوادكوپتر را پرواز دهم » تنها ۷۲۰ سرچ ماهانه دارد، اما اين نوشتار براي ۱۳۳۱ كليدواژه مختلف رنك به دست آورده است:
نگاهي به ليست كليد كلمات داشته باشيد تا ببينيد بسياري از كليدواژه هاي ثانوي، ميزان سرچ قابل توجهي داشته اند:
در حقيقت، كليدواژه اصلي ما فقط درصد كمي از كل ترافيك ارگانيك ماهانه مربوط به آن نوشتار را به همراه دارد.
استخراج كلمات كليدي يك سايتبراي استخراج كلمات كليدي يك سايت، كليدواژه هدف خويش را در SEMrush وارد كنيد و به دسته related keywords برويد.
مي بينيد كه اين افزار حدود ۹۶۲ عبارت جست و جويي را پرتو مي دهد. اين فهرست را بررسي كنيد و در كنار هر كدام از موارد كه فكر مي كنيد خيلي به موضوع اصلي شما كم و بيش است، يك تيك قرار دهيد:
پس از اين كه كليدواژه هاي پيوسته را انتخاب كرديد، گزينه سبز رنگ add to export را در رأس گزارش بزنيد.
بر روي باكس شماره خورده كليك كرده و فهرست كليدواژه ها را استخراج كنيد:
در پهنا چند دقيقه شما تعداد زيادي شايد تقريبا به صد ايده كليدواژه ثانويه به دست آورديد.
اين تازه شروع پيشه است!
آناليز واژه ها كليدي در گوگلبخش searches related to در خود گوگل نيز پيشنهادات خيلي نكوداشتن در گويه عبارات كليدي كه كاربران در گوگل سرچ مي كنند، به شما ارائه مي دهد با اين شيوه مي توانيد آناليز كلمات كليدي در گوگل را سپريدن دهيد كه كدام واژه ها يا عبارت اغلب سرچ مي شوند، الي دقيقا همان كلمات يا عبارات كليدي را در متن نوشتار خود بياوريد.
ساخت كلمات كليدي آنلاينيك افزونه مجاني كه براي پيدار كردن واژه ها كليدي رايگان يا ساخت كلمات كليدي آنلاين مي توانيد استفاده كنيد، افزونه keywords every where است كه مي توانيد از طريق google chrome خويش نصب كرده و متعلق به استفاد كنيد. در ادامه روش ي به كارگيري اين افزونه را به شما تعليم مي دهم.
افزونه مجاني keywords everywhereاين افزونه را براي مرورگر كروم خويش نصب كنيد:
سپس يك سرچ معمولي (نه در حالت مخفي) براي كليدواژه اصلي خويش سپريدن دهيد. در سمت راست نتايج گوگل، شمار زيادي كليدواژه به همراه LSI ها به شما رهنمود ديتا مي شود.
حالا شما تمامي ليست سرچ هاي مرتبط را به همراه ميزان سرچ ماهانه آن ها ، ميزان CPC و همچنين ميزان چشم وهمچشمي كليدواژه اي را تماشا خواهيد كرد؛ البته اگر در ايران باشيد، نتايج عددي براي شما نمايش ديتا نمي شود.
نكته: يكتا از كليدواژه هاي داخل همين ليست را برگزيدن كرده و آن را در گوگل وارد كنيد و دوباره بخش searches related to را براي آن بررسي كنيد. آن قدر اين پروسه را تكرار كنيد الي ليستي پسنديده از كليدواژه هاي طولاني و مرتبط را داشته باشيد.
پيشنهادات اتوماتيك گوگلكليدواژه مدنظر خود را در گوگل وارد كنيد و نگاهي داشته باشيد به منوي پاييني پيشنهادات خويش گوگل:
سايت answer the publicوارد كردن دستي واژه كليدي ها در گوگل مي تواند پروسه اي خسته كننده و طولاني باشد.
سايت answer the public يك گذرگاه ساده را براي بررسي و گزينش راهبرد كليد واژه به شما ارائه مي كند.
اين سايت از تقسيم پيشنهادات گوگل اطلاعات استخراج مي كند، ولي نكته اخص اين سايت اين است كه بعد از وارد كردن يك عبارت تكي، كوهي از كليد كليدي هاي پيشنهادي و مناسب را به كاربر رهنمود خواهد كرد.
چگونه؟
اين سيستم از كليد كليدي مركزي شما استفاده كرده و هر كدام از الفبا را بعد از آن پيمان مي دهد لغايت بتواند صدها رهنمود واژه كليد ي ساير را فرآوري كند.
اما هنگاميكه اين كليد كليدي را به اتفاق با يك حرف از الفبا مثلا a مي نويسيد چيزي مشابه اين به شما نمايش داده مي شود:
اما سايت answer the public اين داده را جمع آوري مي كند و همگي شغل هاي مشكل و مهم را سپريدن خواهد داد لغايت نياز نباشد چندين ساعت از وقت خويش را صرف پر كردن دستي كليدواژه هاي مختلف همانند كوادكوپتر كنيد.
براي به كارگيري آن به سايت answer the public برويد و كليد كليدي قصد خويش را تايپ كنيد:
بر روي گزينه alphabeticals كليك كنيد:
با اين پيشه صد ها كلمه كليدي مختلف در گزين كردن خواهيد داشت:
بخش people also askاين سرنوشت فقط در تقسيم سرچ انگليسي پركار است و شما مي توانيد براي فرآوري محتوا از آن بهرهگيري كنيد. چرا كه اين ها سوالات دقيقي هستند كه مخاطبين منظور شما آن ها را در فضاي اينترنت مي پرسند.
اين موضوعات ايده هايي را براي شما به ارمغان مي آورند الي به محتوي اطلاعاتي بلاگ خود چند دسته جديد را اضافه و يا از بخش سوالات متداول و رايج بهرهگيري كنيد تا محتوايي بر پايه تبديل بازديد كننده به مشتري داشته باشيد.
متوجه خواهيد شد كه باكس people also ask فقط تعدادي از سوالات را به نمايش در مي آورد. اما اگر بر روي هر كدام از سوالات كليك كنيد، فهرست مربوطه آغاز به مفصل شدن مي كند:
آنقدر كليك كنيد لغايت بيش از ۲۰ سوال در ليست به نمايش در آيد.
نكته اي از نويسنده:
از افزونه scraper براي مرورگر كروم بهرهگيري كنيد تا اين گونه از پژوهش كلمه كليدي بر پايه سوال را مديريت كند.
بر روي يگانه از سوالات در فهرست راست كليك كنيد و سپس گزينه scrape similar را بزنيد:
اين كار يك پنجره را به همراه سوال و استجابت براي آن سوال مفتوح مي كند:
از آن جايي كه ما مي خواهيم كل سوالات را رسيدگي كنيم، بايد به سمت چپ از پنجره رفته و مطابق تصوير ذيل عدد [۱] را از عبارت حذف كنيد:
سپس بر روي اينتر كليك كنيد و اين افزونه همگي سوالات و پاسخ ها را كه در تقسيم people also ask بودند scrape مي كند:
اين داده را كپي كرده و در يك spreadsheet پيمان دهيد. تمامي پاسخ ها را حذف كنيد. چيزي كه براي شما مي ماند، ليستي بلند از موضوعات سوال محور است.
خوب…
حالا كه ليستي نيرومند از كليدواژه هاي اصلي و ثانويه در برگزيدن داريد، قدم بعدي اين است كه عباراتي كه در حالت معقول مي طاقت براي آن ها در رنكينگ ۵ سايت اول آن هم در عرض ۳ لغايت ۶ ماه قرار گرفت را تعيين كنيد.
در اين جا به سه ويژگي مهم و مختلف بايد پروا كنيد:
۱- پهنه و سطح توان صفحات
۲- تقسيم SERP و نوع محتوي
۳- سيگنال هاي داخل صفحه اي و صفحات مربوط به دامنه
با انجام آناليز مربوط به ميزان رقابتي بودن كلمه كليدي، مي توانيد زمان و انرژي زيادي كه ممكن است صرف رنك اخذ براي كليدواژه هاي غير ممكن شود را ذخيره كنيد.