استوريز اينستاگرام

۷۱ بازديد

اينستاگرام هم الان احد از محبوب‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي موجود است كه توسط شركت فيسبوك خريداري شده و روز به روز به تعداد كاربران فعال آن افزوده مي‌شود. اينستاگرام در بين ما ايراني‌ها هم از محبوبيت خاصي برخوردار بوده و كاربران ايراني در اين شبكه اجتماعي

قابليت Stories و تنظيمات story اينستاگرام

زياد پركار هستند. به تازگي قابليت جديدي به اين شبكه اجتماعي و اپليكيشن آن اضافه شده كه با نام استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) شناسايي مي‌شود. در اين مقاله منظور داريم كه نگاهي به اين قابليت داشته و نكاتي را به هدف بهره‌گيري بهتر از آن خدمت شما ارائه كنيم. در صورتي كه در مورد هر يك از مراحل شرح ديتا شده سوالي داشتيد، مي‌توانيد از طريق شماره‌هاي ارائه شده با كارشناسان موبايل كمك تماس حاصل كرده و از آن‌ها راهبري بخواهيد.
قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) همانندگي زياد زيادي به قابليت استوريز ارائه شده در اپليكيشن اسنپ‌چت (Snapchat) دارد. به موجب هستي اين قابليت كاربر مي‌تواند مجموعه‌اي از عكس‌هاي مورد عقيده خود را با تاريخ انقضاي 24 ساعته ارسال كند. به ذكر ساده‌تر بايد اين چنين بگوييم كه قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) بستري فراهم مي‌كند كه براي مدت سررسيد 24 ساعت بتوانيد عكس‌ها و ويدئوهايي خاصي را در اكانت خود بارگذاري كرده و با فالوورهاي خو اشتراك‌گذاري كنيد. پس از گذشت 24 ساعت تمام اين فايل‌ها و عكس ها بارگذاري شده به طور اتوماتيك حذف مي‌شوند. واژه ايستوري يا همان Story به معناي داستان است و قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) به راستي قابليتي است كه كاربر را توانا مي‌كند لغايت براي مدت زمان مشخصي سرگذشت اتفاقات روز خويش را با فالوورهايش اشتراك‌گذاري كند.
هرگونه سوال درباره اين مطلب و دشواري ها نرم‌افزاري موبايل خود داريد، با همكاران ما در كمپاني همراه‌رايانه تماس بگيريد
شماره تماس از سراسر كشور(بدون پيش شماره و از تلفن ثابت)9099070345قابليت استوريز اينستاگرام
دسترسي به بخش استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) از تقدير بالايي محيط اپليكيشن امكان‌پذير است. نمونه‌اي از اين سوژه را در تصوير سمت چپ و بالا نگريستن مي‌كنيد. هنگامي كه هر يك از كاربران باره نظر در استوري يا داستان خويش يك پست جديد ارسال كنند، دايره محيط تصوير پروفايل آن‌ها رنگي مي‌شود. در غير اين صورت اين دايره معمولي خواهد بود. يگانه از ويژگي‌اي جالب توجه تصاويري كه در بخش استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) اشتراك‌گذاري مي‌شوند اين است كه كاربر مي‌تواند افكت‌هاي بسيار جالب و بامزه‌اي را به عكس اضافه كند. بعد از ضبط عكس باره نظرتان و اقدام به قصد اشتراك‌گذاري، توانا خواهيد بود كه افكت‌هايي را به تصوير اضافه كرده و يا با استفاده از انگشت خود بر روي تصوير مورد عقيده نقاشي بكشيد. به عنوان نمونه در تصوير پايين قلبي كه به آن اضافه شده توسط انگشت كاربر طراحي شده است. شما با استفاده از قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) مي‌توانيد شكلك‌ها و موارد اين چنيني بسيار انبوه و بامزه‌اي را به تصاوير 24 ساعته خويش اضافه كنيد.
قابليت استوريز اينستاگرام
چگونه از قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) استفاده كرده و يك استوري يا سرگذشت بسازيم؟حال انگار كنيد كه هدف داريد از قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) بهره‌گيري به عمل آورده و يك استوري يا سرگذشت براي خود برپايي كنيد. ساخت يك استوري يا حكايت در اينستاگرام و به كارگيري قابليت جديد اينستاگرام استوريز (Instagram Stories) به طريق مانند با روشي كه در اسنپ‌چت ارائه شده قابل اتمام است. بدين هدف كافيست كه مراحل زير را طي نماييد:
در صفحه اصلي حساب كاربري اينستاگرام خود يك آيكون بعلاوه را نگريستن خواهيد كرد. اين آيكون در سرنوشت بالا و سمت چپ صفحه نمايش دستگاه ديده مي‌شود. با برگزيدن اين آيكون بعلاوه يا پلاس (Plus) مي‌توانيد نسبت به ساخت يك استوري (Story) و استفاده از قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) وارد عمل شويد. وانگهي با كشيدن انگشت خود به سمت راست در صفحه اصلي اكانت خويش هم مي‌توانيد به ين بخش دسترسي پيدا كنيد.حال گزينه‌‍ دايره‌اي موجود در دسته زيرين صفحه نمايش را برگزيدن كنيد تا بتوانيد به ضبط تصوير بپردازيد. با نگه داشتن اين دكمه توانا به ضبط ويدئو خواهيد بود.پس از ضبط تصوير باره عقيده نوبت به آن مي‌رسد كه تصوير ضبط شده را ويرايش كنيد. در اين مرحله قادر به افزودن افكت‌ها، آيكون‌ها و شكلك‌هاي جالبي به تصوير مورد نظر خواهيد بود. شما حتي مي‌توانيد يك گونه مداد خاص را گزينش كرده و با انگشت خويش بر روي تصوير ضبط شده نقاشي بكشيد.پس از سپريدن اديت يا ويرايش تصوير ضبط شده مي‌توانيد گزينه Done را انتخاب كنيد و بدين چهره عكس مورد نظرتان حاضر اشتراك‌گذاري مي‌شود.حال تيك يا علامت چك ارائه شده را بزنيد تا تصوير باره نظرتان به عنوان يك استوري بخشي از سرگذشت روزتان با فالوورهاي اكانت شما اشتراك‌گذاري شود.دقت داشته باشيد كه امكان حذف استوري‌هاي ايجاد شده هم در اپليكيشن اينستاگرام ارائه شده است. بدين هدف كافيست كه آيكون سه نقطه موجود در كناره هر يك از عكس ها اشتراك‌گذاري شده خويش را برگزيدن كنيد و سپس گزينه Delete را گزينش نماييد. بار ساير اشاره مي‌كنيم كه تمام عكس‌ها و ويدئوهاي كه با استفاده از قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) آن‌ها را اشتراك‌گذاري مي‌كنيد پس از مدت زمان 24 ساعت به طور خودكار حذف مي‌شوند و در پروفايل اصلي شما نمايش ديتا نخواهند شد. اما قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) الي چه اندازه از حريم شخصي افراد محافظت كرده و تحت شرايط باره عقيده وي فعاليت مي‌كند؟
قابليت استوريز اينستاگرام
توجه به تنظيمات حريم خصوصي كاربر در قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) بسيار عالي سپريدن شده استخوشبختانه اينستاگرام در طراحي قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) به جستار حفظ حريم خصوصي كاربر اهميت ديتا و نحوه عملكرد اين قابليت كاملا مطابق با شرايط مورد عقيده كاربر خواهد بود. در پيوستگي چند مثال از تدابيري كه به هدف حفظ حريم خصوصي كاربر براي قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) تعريف شده را بازبيني مي‌كنيم:
اگر حساب اينستاگرام كاربر خصوصي يا پرايوت (Private) باشد، اينستاگرام استوري برپايي شده وي هم فقط براي فالوورهاي آن نمايش ديتا مي‌شود. بنابراين قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) از اين رو كاملا مشابه با اشتراك‌گذاري مستقيم تصاوير در پروفايل اصلي كاربر عمل مي‌كند.كاربر مي‌تواند درونمايه و تصاوير اشتراك‌گذاري شده از راه قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) را براي كاربران خاصي مخفي كند. اين قابليت هم به مرتب كاربردي است. به عنوان مثال انگار كنيد كه عكسي را در استوري جديدتان اشتراك‌گذاري كرده‌ايد، اما گرايش داريد كه فرد خاصي آن را مشاهده نكند. در اين شرايط مي‌تواند از اين موضوع بازدارندگي به عمل آوريد. در ادامه طريق اتمام اين عمل تعليم ديتا مي‌شود.كاربر مي‌تواند در پروفايل خود بررسي كند كه دقيقا چه كسي تصاوير اشتراك‌گذاري شده وي از راه قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) را نگريستن كرده است.هم الان امكان ارسال پيام براي كاربري كه اقدام به برپايي يك سرگذشت يا استوري كرده وجود دارد كه در پيوستگي توضيحات بيشتري درباره اين قابليت و نحوه سپريدن آن ديتا مي‌شود. در اين بين اگر كاربر قابليت كامنت گذاري بر روي عكس ها در پروفايل اصلي خويش را غيرفعال كرده باشد، امكان ارسال پيام از راه بخش استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) هم وجود غيرفعال مي‌شود.قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) به واقع مي‌تواند جالب پروا باشد. شما با استفاده از اين قابليت مي‌توانيد تصاوير مربوط به يك روز ويژه را براي مدت زمان 24 ساعت به طور همش با افرادي كه تمايل داريد اشتراك‌گذاري نموده و سرانجام از بين اين عكس ها هر كدام را كه تمايل داشتيد به پروفايل اصلي اينستاگرام خويش هم منتقل كنيد. هم الان به منظور اديت يا ويرايش تصاويري كه گرايش داشته باشيد با استفاده از قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) اشتراك‌گذاري شوند هفت گونه پالايه گوناگون ارائه شده و احتمالا در آينده تعداد موبايل كمكقابليت استوريز اينستاگرام
جلوگيري از نمايش عكس ها دسته استوريز (Stories) براي كاربران باره نظرتاناما همانطور كه قبل از اين هم اشاره كرديم، شما مي‌توانيد از نمايش تصاوير اشتراك‌گذاري شده خويش در استوري خود براي افراد خاصي بازدارندگي به عمل آوريد. به عنوان مثال انگار كنيد كه قصد داريد خواهرتان كه در ليست فالوورهاي شماست توانا نباشد كه تصاوير اشتراك‌گذاري شده از طريق قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) در حساب كاربرتان را تماشا كنيد. بدين قصد كافيست كه مراحل ذيل را طي كنيد:
ابتدا با به كارگيري آيكون خورشيد يا سه نقطه موجود در رابط كاربري اپليكيشن اينستاگرام وارد تقسيم تنظيمات يا Settings آن شويد. دقت داشته باشيد كه آيكون خورشيد در نسخه آي او اسي اين اپليكيشن نمايش ديتا شده و آيكون سه نقطه در نسخه اندرويدي آن ارائه مي‌شود.حال وارد بخشي شويد كه با عنوان Story Settings ارائه شده است.سپس گزينه Hide My Story From را انتخاب كنيد.در اين مرحله بايد پروفايل فردي كه تمايل نداريد عكس ها اشتراك‌گذاري شده شما از راه قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) تماشا كند را انتخاب كنيد. به عنوان مثال پروفايل خواهرتان را برگزيدن كنيد.حال گزينه Done را برگزيدن نماييد.از اين بعد هيچ يك از تصاويري كه با به كارگيري قابليت استوريز اينستاگرام (Instagram Stories) در اكانت اينستاگرام‌تان اشتراك‌گذاري مي‌كنيد بدست براي خواهرتان نمايش داده نمي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.