اين اپليكيشن گوشي شما را براي اخاذي ۱۰۰ دلاري قفل مي‌كند

۵۹ بازديد

ويروس كرونا نگراني‌هاي زيادي در ميان مردم ايجاد كرده. تا به امروز شاهد توسعه اپليكيشن‌هاي زيادي براي رديابي كرونا بوده‌ايم كه البته تمام آن‌ها امن نيستند. در اين ميان برنامه مخرب CovidLock دستگاه كاربران را قفل مي‌كند.

اگر به دنبال دانلود اپليكيشني براي رديابي شيوع ويروس كرونا هستيد و اين برنامه در فروشگاه‌هايي غير از اپ استور و گوگل پلي منتشر شده، به شما پيشنهاد مي‌كنيم دوباره فكر كنيد. به تازگي مشخص شده CovidLock كه براي رديابي كرونا توسعه پيدا كرده، در حقيقت يك برنامه مخرب است. با نصب اين اپليكيشن ديگر به گوشي خود دسترسي نخواهيد داشت.

مهندس ارشد امنيت و محقق بدافزار در DomainTools، «طارق صالح» در يك پست اعلام كرده برنامه CovidLock با مجبور كردن كاربر به تغيير پسورد، به لاك اسكرين دستگاه حمله مي‌كند. در محصولات مجهز به اندرويد نوقا و يا نسخه‌هاي جديدتر اندرويد، اين اپليكيشن تنها زماني كار مي‌كند كه كاربر براي آن پسورد در نظر نگرفته باشد.

برنامه مخرب CovidLock

 

در صورتي كه اين برنامه روي گوشي شما نصب شود و به آن حمله كند، 48 ساعت به شما فرصت داده مي‌شود تا 100 دلار در قالب بيت كوين پرداخت كنيد. اين برنامه كاربران را به حذف اطلاعات شخصي مانند مخاطبين، تصاوير و ويديوها و همچنين اشتراك آن‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي تهديد مي‌كند.

اين برنامه چندان پيچيده نبوده و بيشتر براي كاربران مبتدي طراحي شده است. يكي از كاربران رديت موفق به ديكامپايل برنامه و استخراج رمز آن شده است. پسورد اين برنامه 4865083501 بوده كه بدون نياز به پرداخت پول مي‌توانيد قفل دستگاه خود را باز كنيد.

اين برنامه در گوگل پلي استور براي دانلود موجود نيست. گوگل برنامه‌هاي غير رسمي در رابطه با ويروس كرونا را در فروشگاه خود عرضه نمي‌كند. علاوه بر اين موضوع، امكان جستجوي ويروس كرونا و كوويد-19 در اين فروشگاه وجود ندارد. توسعه برنامه‌هاي مخرب به خوبي نشان مي‌دهد كه كاربران بايد اپليكيشن‌هاي موردنياز خود را از فروشگاه‌هاي گوگل و اپل دريافت كنند تا در آينده دچار مشكل نشوند.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ae%d8%a7%d8%b0%db%8c-%db%b1/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.