آمار مبتلايان به مرز ۱۵ هزار نفر رسيد؛ روحاني مي‌گويد همچنان در خانه‌ بمانيد

۷۰ بازديد

رئيس جمهور ايران در جلسه ستاد ملي مديريت بيماري كرونا گفته است كه از اين بحران با كمك يكديگر بايد عبور كرد و خاطرنشان ساخته كه آمارها و ارقام روند مبارزه با بيماري كرونا اميدواركننده است؛ اما توصيه مي‌كنم مردم همچنان در خانه بمانند. اين صحبت‌ها در حالي مطرح مي‌شود كه آمار مبتلايان به كرونا در كشور نزديك به مرز ۱۵ هزار نفر رسيده و ۸۵۳ نفر بابت اين بيماري فوت‌ كرده‌اند.

آنطور كه وزارت بهداشت اعلام كرده در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۹ نفر بر اثر ابتلا به كرونا فوت كرده اند.  همچنين بايد گفت كه در شبانه روز گذشته تعداد  هزار و ۵۳ نفر مورد جديد ابتلا به ويروس كرونا در ايران شناسايي شده است. ناگفته نماند بر اساس آمار ارائه شده از سوي وزارت بهداشت،  تعداد ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نيز پس از ابتلا به اين ويروس بهبود يافته‌اند. گفتنيست روز گذشته تعداد جان باختگان ويروس كرونا در ايران ۷۲۴ نفر و تعداد مبتلايان ۱۳هزار و ۹۳۸ نفر اعلام شده بود.

 

«حسن روحاني» در جلسه ستاد ملي مديريت بيماري كرونا ضمن اعلام اينكه از مرحله پيك (اوج) بيماري عبور كرده‌ايم، مردم را به خانه‌نشيني دعوت كرده و گفته كه براي تمهيدات بيشتر، وزارت بهداشت از فردا در خروجي‌هاي جاده‌هايي كه اعلام مي كنند، مردم را از لحاظ تب سنجي كنترل مي‌كنند:

«در مجموع آمار و ارقامي كه در جلسه گفته شد، اميدواركننده است ولي باز هم به تبع از توصيه خودِ وزارت بهداشت و درمان،  مجددا خدمت مردم بسيار عزيز و بزرگوار توصيه مي‌كنم، همان توصيه‌اي كه آنها مي‌كنند در خانه بمانيد، اين به عنوان يك شعار امسال ما باشد.»

روحاني با اشاره به اينكه ستاد نيروهاي مسلح نيز قرارگاهي براي درمان و رسيدگي به بيماران مبتلا به كرونا در كشور ايجاد كرده‌اند، تاكيد كرده كه اين كار «كمك بسيار بزرگي» براي دولت بوده است.

 

رييس جمهوري كشورمان همچنين درباره اهميت فضاي مجازي در رابطه با اطلاع‌رساني پيرامون كرونا صحبت كرده و گفته كه مسئوليت فضاي مجازي بر عهده مركز ملي فضاي مجازي است و اين مركز با كمك پليس فتا، فضاي مجازي را كنترل مي‌كند: «به افرادي كه در فضاي مجازي فعال هستند مواردي كه بايد تذكر داده شود، تذكر داده مي‌شود و مواردي كه با آنها برخورد شود، برخورد مي‌شود و در اين زمينه پليس فتا هم بسيار فعال است.»

روحاني همچنين اعلام كرده كه  پايان سال تحصيلي براي آموزش و پرورش، زمان امتحانات و زمان كنكور به زودي اعلام خواهد شد و تاكيد كرده آغاز سال تحصيلي آينده همان اول مهر خواهد بود و براي تحقق آن برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام خواهد شد.

گفتنيست امروز مركز افكار سنجي دانشجويان ايران (ايسپا) اعلام كرده كه براساس نتايج نظرسنجي آنان بيش از ۸۹ درصد مردم ايران موافق قرنطينه شهرهاي كانون شيوع كرونا هستند. اين در حاليست كه به نظر مي‌رسد دولت و حاكميت فعلا قصد قرنطينه كردن هيچ‌يك از شهرهاي ايران را ندارند و در جلسه امروز نيز اين موضوع مطرح نشده است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/16/%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%b2-%db%b1%db%b5-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d9%81%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%db%8c%d8%af%d8%9b-%d8%b1/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.