بازاريابي شبكههاي اجتماعي نيز مانند يك سفر است. اگر تصميم گرفتهايد با ماشين شخصي خود در اينستاگرام سفر كنيد، پس حتما اين نوشتار را بخوانيد چون مشابه نقشه راه است. شما كه نميخواهيد ميان يك جاده جنگلي به حصار بكوبيد و بي.ام.دبليو قرمز رنگتان اوراق شود. اگر هم حوصلۀ رانندگي نداريد و ميخواهيد در صندلي عقب از مناظر لذت ببريد، با ما تماس بگيريد. ما شما را به سفر ميبريم! (ريموت ضبط هم لغايت پايان سفر دست خودتان است.)
استراتژي اينستاگرام
آمار نشان ميدهد 71% كسب و كارهاشرايط تبليغ در پيج هاي بزرگ اينستاگرامدر سال 2017 در اينستاگرام پركار بودهاند. پس براي موفقيت ميان اين همه كسب و كار، بايد براي بازاريابي اينستاگرام استراتژي داشته باشيد. از شما استدعا ميكنم 15 دقيقه براي اين نوشتار وقت بگذاريد، عوضش 15 سنه در اينستاگرام پادشاهي كنيد!
حالا براي چيدن راهبرد اينستاگرام چكار كنم؟اولين چيزي كه براي چيدن راهبرد اينستاگرام نياز داريد، يك مداد و يك دفترچه است. تجربه من به عنوان يك متخصص شبكههاي اجتماعي پرتو ميدهد كه حرفها از ياد ميروند و كاغذها هم گم ميشوند. بعد از همين حال كه روند شكلگيري راهبرد اينستاگرامتان را از صفر لغايت صد در يك دفتر ثبت كنيد. ميتوانيد آنها را به چهره فايل ديجيتال هم دربياوريد يا پرينت بگيريد. ولي به هرحال هنگام ايدهپردازي، هيچ چيز جاي دفترچه را نميگيرد. اكنون كه با من همراه شويد تا 4 راز جادويي در ارتباط با استراتژي اينستاگرام را به شما بگويم.
كسب درآمد از اينستاگرام1.مخاطبت را از ذيل سنگ هم كه شده پيدا كن!قبل از هر حركتي، نخست بيننده خود را بشناسيد. نخستين درس از تعليم درآمد از اينستاگرام اين است كه مشخص كنيد كه چه كساني جامعه قصد شما هستند. پروا كنيد كه هدف من افزايش فالوور نيست. من درباره يك مرحله عقبتر با شما صحبت ميكنم. جذب فالور يعني اينكه مخاطب مرتبط را جذب كنيد، اما شناخت بيننده يعني اينكه بدانيد اصلا چه كسي بيننده شماست! در بخشهاي بعدي درباره افزايش فالور نيز با شما گفتگو خواهم كرد. بازاريابي شبكههاي اجتماعي بايد باره پسند جامعه قصد شما قرار بگيرد و پُستهايتان بايد براي آنها جذاب باشد. وقتي ندانيد بيننده شما به چه چيزي علاقه دارد، چطور ميتوانيد او را شاد كنيد؟ در ادامه چند سوال ساده برايتان آماده كردهام كه با پاسخ دادن به آنها ميتوانيد در آينده از رقيبانتان جلو بيفتيد.
چه كساني از محصولات و خدمات شما استفاده ميكنند؟چه كساني بعدها ميتوانند جامعه هدف شما پيمان بگيرند؟در چه رديف سني پيمان دارند و جنسيت آنها اغلب كدام است؟به چه چيزهايي علاقه دارند؟اطلاعات مورد دربايستن آنها كدام است؟از چه محتوايي اغلب خوششان ميآيد؟آموزش درآمد از اينستاگرام
پيشنهاد من اين است كه كوشش كنيد براي اين مرحله حسابي زمان بگذاريد. براي كسب درآمد از اينستاگرام بايد بدانيد كه مشتري شما كيست؟ زماني كه پاسخ اين سوالات را ريزبين و گسترده مينويسيد، ميبينيد كه راهبرد اينستاگرام شما دارد كمكم خودش را اثر ميدهد! هيچ چيز همانند شناخت مخاطبان نميتواند شما را در دل آنها جا كند. از بين كساني كه شما را برادر دارند و كساني كه اهميتي برايتان قائل نيستند، كدام يك با گمان كردن اغلب مشتري شما خواهد شد؟ بعد براي بازاريابي شبكههاي اجتماعي، نسبت به علايق و نيازهاي مخاطبانتان بيتفاوت نباشيد.